Netto salaris

Netto salaris 

Onderwerp van wendy72

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Is dat ongunstig geen pensioenfonds?



    Hi Wendy, krijg je een contract voor 40 uur of krijg je een min/max contract ?
    Geen pensioen is niet gunstig.
    Ik werk ook voor zo'n bureau. Ik ben niet voor niets op zoek naar een andere baan.
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Dimaxx

    Geen pensioen is niet gunstig.
    Ik werk ook voor zo'n bureau. Ik ben niet voor niets op zoek naar een andere baan.

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<
  3. Mariek-e
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mariek-e
    Artikel uit 2015 maar wel interessant.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Mariek-e
    Artikel uit 2015 maar wel interessant.

    Ja klopt, paar jaar oud, maar de rente is alleen maar verder gedaald. Dus alleen maar meer relevant Smile
  5. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<



    Ik ga niet weg vanwege geen pensioen maar vanwege oa min-max uren.
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<


    Kijk, daar heb ik wat aan. Smile
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72

    Nee wel contract voor 40 uur. Er is wel pensioen opbouw
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Dimaxx



    Ik ga niet weg vanwege geen pensioen maar vanwege oa min-max uren.

    Ah, heb ik je verkeerd begrepen, excuus.

    Desalniettemin wel interessant artikel 😄
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<


    Ik zal me ook eens goed laten informeren. Ik moet binnenkort toch een afspraak maken vanwege het vrijvallen van een lijfrente (nog vanuit de spaarloonregeling). Het is niet zo'n groot bedrag en misschien kan ik iets combineren.

    Ik heb uiteraard wel wat pensioen opgebouwd, maar wat aanvulling is nooit verkeerd.
  10. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Zelf sparen voor pensioen is een stuk verstandiger dan afhankelijk zijn van steeds verder slinkende pensioenfondsen. Begrijp niet dat mensen daar zo aan vasthouden.

    >>LINK<<



    Zelf sparen:

    Uitgaande van 400 pensioen per maand is dat 4800 per jaar wat men ontvangt. Uitgaande van 20 jaar pensioen ontvangst is dat bijna 100.000,—

    Ik denk zomaar dat jij bergen meer verdiend dan mij, maar blijkbaar heb je door je eigen inkomsten niet meer goed in beeld dat zeer waarschijnlijk de meeste mensen en zeker hier op oa met alle scheidingen die al geld kosten en er vaak maar 1 inkomen is, dat je dan niet in de gelegenheid ben om 10.000,00 te sparen laat staan 10x zoveel.


    En als aanvulling op je link, dat is zeer waarschijnlijk een verzekeraar die er niets aan verdiend 😋

    En er zijn nog wel meer redenen te bedenken, want als je wat gespaard hebt voor later, maar je wasmachine, auto oid gaat stuk, beheers je dan maar om niets van je gespaarde pensioengeld op te nemen.

    € 100x12 maanden is 1.200,— per jaar x 10 jaar is 12.000,— en dat maal 4x (dan heb je 40 jaar lang €100,— gespaard) heb je nog maar €48.000,—

    Dus wil je die 100.000,00 halen moet je 40 jaar lang €200,— per maand sparen (en je mag er nooit aankomen)
    16 feb '20 - 20:19:57 / 16 feb '20 - 20:30:54
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Evert1963

    Ik denk zomaar dat jij bergen meer verdiend dan mij, maar blijkbaar heb je door je eigen inkomsten niet meer goed in beeld dat zeer waarschijnlijk de meeste mensen...

    Oef... wat een aannames. Zonde.
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Zelf sparen:

    Uitgaande van 400 pensioen per maand is dat 4800 per jaar wat men ontvangt. Uitgaande van 20 jaar pensioen ontvangst is dat bijna 100.000,—

    Ik denk zomaar dat jij bergen meer verdiend dan mij, maar blijkbaar heb je door je eigen inkomsten niet meer goed in beeld dat zeer waarschijnlijk de meeste mensen en zeker hier op oa met alle scheidingen die al geld kosten en er vaak maar 1 inkomen is, dat je dan niet in de gelegenheid ben om 10.000,00 te sparen laat staan 10x zoveel.


    En als aanvulling op je link, dat is zeer waarschijnlijk een verzekeraar die er niets aan verdiend 😋

    En er zijn nog wel meer redenen te bedenken, want als je wat gespaard hebt voor later, maar je wasmachine, auto oid gaat stuk, beheers je dan maar om niets van je gespaarde pensioengeld op te nemen.



    Op mijn bescheiden parttime salaris wordt toch ook al bijna 150 euro pensioenpremie ingehouden.

    Dat laatste kan inderdaad wel een valkuil zijn als je er zelf voor spaart.
Terug naar de lijst