Hoek beplanten

Hoek beplanten 

Onderwerp van DianaB

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Klimop tegen de schutting voor een groene achtergrond, hortensia, lavendel, een Amerikaanse Sering, een klimroos en klaar is de tuinSmile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Blauwe regen is leuk, maar duurt lang voor dat het bloeit en het sloopt mogelijk je schutting.

    Een vlinderstruik is er ook in petite, misschien is dat iets? Of een bruidssluier?
  3. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB

    De Amerikaanse sering vind ik idd erg leuk. En de blauwe regen is er ook op stam zie ik net.

    Ik denk dat ik de blauwe regen op stam echt in de hoek zet en dan de Amerikaanse sering daar links en rechts van.

    Er staat al lavendel en ook 2 hortensia's.
  4. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB

    De klimroos ga ik denk ik tegen deze schutting aan zetten. Vorig jaar daar al iets dat klimt geprobeerd maar ook daar hebben de slakken de boel aangevreten. Ik had de onderkant van de struiken beschut met dakpan ivm de zon en verbranden.

    Het flamingo doek gaat dan weg.
    Plaatje
    Plaatje
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Een Japanse esdoorn is ook wel mooiSmile
  6. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Kamperfoelie. Ruikt zo lekker. Snelle klimmer.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Kamperfoelie. Ruikt zo lekker. Snelle klimmer.



    Ik heb vorig weekend meerdere groenblijvende klimopplanten geplaatst tegen een schutting.
    Clematis
    Akebia (schijnaugurk)
    Sterjasmijn
    Kamperfoelie

    Naarmate de zomer vordert komt de druif daar ook tot volle wasdom (maar die is in de winter weer kaal) en er staat nog een vuurdoorn naast.
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Vlinderstruik heb je ook kleinere van geloof ik,,

    Brem ruikt heerlijk zeker als er een regenbui is geweest
    En heb je in meerdere kleuren
    18 apr '20 - 21:28:58 / 18 apr '20 - 21:40:51
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Dat wil ik net zeggen, blauwe regen. Ik heb het advies gekregen een wisteria bloeiend te kopen zodat je weet dat ie vrucht /bloem geeft.
    Ik heb een prachtig bloeiende en eentje, mooi blad maar helaas niet bloeiend


    Klopt wisteria, vooral goedkope, is gezaaid en kan lang duren vooral hij bloeit. Duurt wel ff voordat je wat hebt
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Blauwe regen is leuk, maar duurt lang voor dat het bloeit en het sloopt mogelijk je schutting.

    Een vlinderstruik is er ook in petite, misschien is dat iets? Of een bruidssluier?


    Bruidsluier woekerd nog veel meer wordt complete chaos
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Ik heb vorig weekend meerdere groenblijvende klimopplanten geplaatst tegen een schutting.
    Clematis
    Akebia (schijnaugurk)
    Sterjasmijn
    Kamperfoelie

    Naarmate de zomer vordert komt de druif daar ook tot volle wasdom (maar die is in de winter weer kaal) en er staat nog een vuurdoorn naast.


    Akebia blijft niet groen, clematis sommige soorten
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou gaan voor diverse klimplanten, Clematis, niet de Montana die woekert, in diverse bloeiperiode. Kamperfoelie is ook mooi en geurt. Wanneer je altijd groen wilt kun je een kleinbladige klimop planten die groeit langzamer. Akebia geurt goddelijk maar groeit behoorlijk, ik heb hem wel staan.
    Brem ruikt lekker ook in het wit te koop, evt bodembedekker en dan de Vinca wit of roze met lage asters voor najaarbloei. Verder ff black out voor verdere klimplanten.
    Lage struiken bv Caryopteris clandonensis, bloeit in de nazomer blauwpaars.
Terug naar de lijst