Hoek beplanten

Hoek beplanten 

Onderwerp van DianaB

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Akebia blijft niet groen, clematis sommige soorten



    Akebia blijft soms groen, hangt o.a. af van de kou.
    In combinatie met de andere planten blijft het toch een groen geheel.
    En ja, de clematis die ik heb is een groenblijvende anders had ik het niet een groenblijvende klimop genoemd.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Akebia blijft soms groen, hangt o.a. af van de kou.
    In combinatie met de andere planten blijft het toch een groen geheel.
    En ja, de clematis die ik heb is een groenblijvende anders had ik het niet een groenblijvende klimop genoemd.


    Ik heb al 20 jaar Akebia gehad maar er is nog nooit 1 blad aan blijven zitten en bij mijn zus ook niet. Dus ik zou daar zeker niet op vertrouwen. Ik vind het in de winter ook geen hele mooie plant, ook niet lelijk trouwens.
    Clematis idd wanneer de juiste soort hebt, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, alleen de bladverliezende.
  3. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Kamperfoelie. Ruikt zo lekker. Snelle klimmer.


    Wat een leuke en mooie optie! Het is bij mij wel of of. Of de Kamperfoelie tegen de schutting of de klimroos bijvoorbeeld.

    Meerdere planten bij elkaar, zoals Tuwa heeft, handel ik niet zeg maar. Te druk. Neemt niet weg dat ik de genoemde soorten stuk voor stuk wel mooi vind.

  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb al 20 jaar Akebia gehad maar er is nog nooit 1 blad aan blijven zitten en bij mijn zus ook niet. Dus ik zou daar zeker niet op vertrouwen. Ik vind het in de winter ook geen hele mooie plant, ook niet lelijk trouwens.
    Clematis idd wanneer de juiste soort hebt, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, alleen de bladverliezende.



    Wat de Akebia betreft heb ik me op onderstaande link gebaseerd.
    Het is overigens voor het eerst dat ik Akebia heb, dus qua ervaring leg ik het ruimschoots af tegen jou.
    En volgens de kweker heb ik de goede soort Clematis, dus de groenblijvende (behalve met flinke vorst)

    >>LINK<<
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef DianaB


    Wat een leuke en mooie optie! Het is bij mij wel of of. Of de Kamperfoelie tegen de schutting of de klimroos bijvoorbeeld.

    Meerdere planten bij elkaar, zoals Tuwa heeft, handel ik niet zeg maar. Te druk. Neemt niet weg dat ik de genoemde soorten stuk voor stuk wel mooi vind.



    Ik hou wel van een 'rommeltje' in mijn tuin.
    Nu de buurman mijn coniferen binnenkort gaat rooien en vervangen door een bombestendige schutting en een veranda wil ik weer wat nestelplekken creëren.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Wat de Akebia betreft heb ik me op onderstaande link gebaseerd.
    Het is overigens voor het eerst dat ik Akebia heb, dus qua ervaring leg ik het ruimschoots af tegen jou.
    En volgens de kweker heb ik de goede soort Clematis, dus de groenblijvende (behalve met flinke vorst)

    >>LINK<<


    Je gaat veel plezier van de Akebia hebben, hij geurt zo doordringend en lekker en daarna heeft hij zijn mooie blad nog. Vruchten heb ik er nog nooit ingehad, maar dat maakt me ook niet uit.
    Weet jij welke Clematis dat is, ik zoek er nog één en groenblijvend ( of zo goed als) lijkt me mooi
  7. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB

    Dat kan ik me wel voorstellen Tuwa. Van coniferen naar een schutting is wel een heel verschil.

    Mijn buurvrouw/vriendin heeft ook een 'rommel' tuin en haar buurman (haar ex) heeft dat ook. Ik kan echt genieten als ik even in hun tuinen ben of bij hen binnen waar ook heel veel planten aanwezig zijn. Maar het geeft bij mij veel te veel prikkels om het zelf allemaal om me heen te hebben.

    Ik ben vandaag ook creatief geweest met kruiden en groenten. Deze heb ik in verschillende manden, pot en kisten gezet. Alles komt op, rond en aan (aardbeien plant) een Deense kar die tegen een muur van de stenen berging komt te staan. Van zo'n opstelling kan ik dan ook kinderlijk genieten. Foto laden lukt niet. Zit aan mijn max van plaatsen voor vandaag denk ik.

    Allen bedankt voor jullie input. Echt leerzaam.
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Je gaat veel plezier van de Akebia hebben, hij geurt zo doordringend en lekker en daarna heeft hij zijn mooie blad nog. Vruchten heb ik er nog nooit ingehad, maar dat maakt me ook niet uit.
    Weet jij welke Clematis dat is, ik zoek er nog één en groenblijvend ( of zo goed als) lijkt me mooi



    Clematis Armandii 'Snowdrift'
    >>LINK<<
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Kamperfoelie. Ruikt zo lekker. Snelle klimmer.


    Smile

    Maar onderkant blijft zo kaal (bij mij althans)
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Clematis Armandii 'Snowdrift'
    >>LINK<<


    Dank je, ga eens kijken of ik hem hier vinden kan.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anke


    Smile

    Maar onderkant blijft zo kaal (bij mij althans)


    Er staan toch heesters voor, of zag ik dat verkeerd.
    Veel klimplanten zijn kaal aan de onderkant, dus is het handig er iets voor te zetten
  12. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Anke


    Smile

    Maar onderkant blijft zo kaal (bij mij althans)


    Hier allemaal uitlopers met genoeg groen vanaf bodem. Je moet af en toe een liedje zingen en heel veel liefde geven.Smile
Terug naar de lijst