Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen

Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Ovenschaal, oven aan op 150 graden. De gebakken aardappelen die klaar zijn in de oven. Nieuwe portie bakken. Simpel....


    Hmm... ja, dat zou wel kunnen. Misschien moet ik het op donderdagen maar vergeten dan. Klinkt echt alles bij elkaar als tijdrovend klusje dat aardappelen bakken Smile
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Malero
    Kan jij niet gewoon een zakje Cela vite kopen ofzo? En, eet je dit alleen op of zijn al je kinderen erbij om mee te eten.


    Met kinderen en zijn grote eters.
    Als ik alleen ben eet ik alleen rijst.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970


    nog een tip: leer je kinderen dit. Kun jij gewoon om 18 uur aanschuiven.


    Ja. Dat kan ik vergeten. Vanaf donderdag zijn ze altijd bij mij en ze komen echt pas na 18:00 uur thuis Smile
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    ik ben wel heel erg verbaasd dat er zoveel manieren zijn om aardappelen te bakken.
    Maar goed, andere pan dus, geen voorgekookte schijfjes van Appie en alleen de bodem volgooien met aardappelen.
    En de reeds gebakken aardappelen in de oven warm houden.
    Klinkt alsof het dan 3 uur gaat duren Smile
    Ben super benieuwd.
    Ik bak normaal in olijfolie. Dat is dus ook niet geschikt? Bij boter heb ik altijd het idee dat het binnen no-time in de aardappelen trekt en dat je dan steeds boter moet toevoegen.
    En welk merk aardappelen kies je dan? Of is alles goed zolang er maar vastkokend op staat?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Dee53


    olijfolie wordt niet heet genoeg, je kunt beter zonnebloemolie gebruiken en met een deel boter erbij zoals al is gezegd


    En hoeveel dan? Moeten de schijfjes volledig zijn ondergedompeld als ze in de pan liggen? Of maakt dat niks uit?
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Vastkokende aardappels koken 10 minuten. Goed droog laten koken en als ze afgekoeld zijn in de koelkast.
    De volgende dag in een goede pan met half roomboter en half olie bakken, idd zoveel dat de bodem is bedekt.
    Dan niet met een spatel erin zitten maar schudden met de pan, opgooien, half vuur.
    Laatste paar minuten op hoog vuur voor het gouden randje.
    Daarna zeezout erover.


    Dat opgooien zie ik niet zo zitten met een pan met hete olie Smile
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Sonja14
    Ik krijg het ook nooit voor elkaar hoor Eric, ben daarom heel blij met mijn airfryer.


    Volgens mij moet ik me sowieso ook maar eens gaan verdiepen in het concept airfryer.
    Een frituurpan kan ik hier echt niet doen in een keuken zonder raam en met alleen zo'n re- ehh... re-dingeskap.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970
    want? Ik frituur wel een keer in de week en heb ook geen raam in m'n keuken.


    Ik herinner me van vroeger dat als je dat niet in de tuin of in de schuur deed, je daarna niet blij was.
    Net als pannenkoeken bakken en dat je daarna kon schaatsen in de keuken en alle kastjes ontvetten.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970


    okeee...
    ik merk er niets van.......


    Misschien heb je een afzuigkap met verbinding naar buiten?
    Met zo'n re-dingeskap gebeurt er niet zoveel.
    Ik heb trouwens ook de indruk dat de frituurpannen van nu, anders zijn dan de frituurpannen van 40 jaar geleden.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970


    nee, ik heb met van die kool filters (die ik waarschijnlijk te weinig vervang)...


    Hmm...
    Oké.
    Ik heb het in mijn volwassen leven nog nooit geprobeerd hoor. Ik put uit herinneringen van vroeger.
    Ja, die filters.... ik moet ook weer eens langs Ikea.
    Die van mij zal er ook sinds 2017 inzitten denk ik.
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Opmerkelijk.
    Iemand die zegt dat hij niet kan koken maar ondertussen aardappels in peren kan veranderen.


    Het draadje dat niet off topic gaat bestaat waarschijnlijk alleen in theorie Smile
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Soheee, in het kader van kind en badwater.

    Da's nog al een keuze zeg.
    In veel gevallen zou ik dan denken "Laat die gebakken aardappelen maar zitten."

    Om even een Duitse spreuk te verqouten :

    Gebakken aardappelen of een schoonmoeder, de vraag is
    verkloot ik een maaltijd of mijn hele leven?


    Voordeel is natuurlijk dat op onze leeftijd, indien de vereiste factor voor een schoonmoeder wordt gevonden, schoonmoeders niet altijd meer worden bijgeleverd.
Terug naar de lijst