Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!

Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis! 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Mijn zus is bezig met een initiatief voor gescheiden ouders. Misschien interessant om hier te vermelden? >>LINK<<


    Wij hebben/hadden hier een wooncomplex voor gescheiden ouders en die werden geholpen door de WBV, ze kregen o.a 10 jaar extra jaren en er werd mee gezocht naar passende woonruimte.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Wij hebben/hadden hier een wooncomplex voor gescheiden ouders en die werden geholpen door de WBV, ze kregen o.a 10 jaar extra jaren en er werd mee gezocht naar passende woonruimte.

    Gaaf!
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Wij hebben/hadden hier een wooncomplex voor gescheiden ouders en die werden geholpen door de WBV, ze kregen o.a 10 jaar extra jaren en er werd mee gezocht naar passende woonruimte.



    Dat soort initiatieven vind ik nou mooi.
    Op allerlei vlak, ook ouderen die een complex delen etc etc
  4. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Zodra je gaat samenwonen in een huur- of koophuis, hezelf inschrijven bij een wbv...neem je die jaren alvast mee!
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Zodra je gaat samenwonen in een huur- of koophuis, hezelf inschrijven bij een wbv...neem je die jaren alvast mee!

    Altijd doen. Daar hebben wij het uiteindelijk ook van moeten hebben. Sta zelf ook aldoor ingeschreven.
  6. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Ja, ik denk ook dat het een goed idee is om aandacht te vragen voor deze petitie, want met alle ervaringsdeskundige expertise hier op Ouder Alleen, tikt deze petitie het hart van onze community aan.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Zodra je gaat samenwonen in een huur- of koophuis, hezelf inschrijven bij een wbv...neem je die jaren alvast mee!


    Met wachttijden van overal 10 jaar of meer moet je dan wel verplicht 10 jaar bij je partner blijven Smile
  8. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    En de jonge mensen die graag zelfstandig willen worden komen dan nog verder onderaan de lijst?Smile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Zodra je gaat samenwonen in een huur- of koophuis, hezelf inschrijven bij een wbv...neem je die jaren alvast mee!



    Maar dan krijg je dus evengoed voorrang tov anderen..
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Lang verhaal kort: er moet meer gebouwd worden.
  11. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef cootje
    En de jonge mensen die graag zelfstandig willen worden komen dan nog verder onderaan de lijst?Smile

    dat zat ik dus ook te denken, geen wonder dat wachtlijsten 10 jaar en langer zijn als iedereen met een huis zich toch ook maar alvast inschrijft bij de woningbouwvereniging. Als dat dan per koopwoning twee mensen preventief doen, heb je dus per stel eigenlijk 3 huizen nodig op papier. Zo kom je wel aan een megawoningtekort.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Toen ik ging samenwonen (bedrijswoning)
    rond mijn twintigste dacht ik er ook niet aan om ingeschreven te ( blijven) staan
    bij een woningbouw vereniging.

    Ik denk dat dat voor heel veel telt?
Terug naar de lijst