Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik kreeg net drie plantjes van iemand, een mini aubergine, paprika en reuze pompoen. Ben benieuwd, moet ze nog wel binnen houden.
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik kreeg net drie plantjes van iemand, een mini aubergine, paprika en reuze pompoen. Ben benieuwd, moet ze nog wel binnen houden.


    Wat leuk! Maar waarom moeten ze nog binnen?
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wat leuk! Maar waarom moeten ze nog binnen?



    Vanwege het weer, bij voorkeur buiten vanaf 20 graden vertelde de geefster.
    Volgend weekend gaan we de tuin afmaken en dan zet ik ze buiten. Ze gaan in potten dus kan ze omhoog zetten wanneer het nog zou gaan vriezen.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik geloof dat mijn aspergeveldje nu echt volwassen is! Verder de eerste groenten geoogst. Vanavond een maaltje geheel uit mijn tuin. Alleen de boter, het ei en de knoflook kwam uit de winkel.


    Plaatje
    Plaatje
  5. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik geloof dat mijn aspergeveldje nu echt volwassen is! Verder de eerste groenten geoogst. Vanavond een maaltje geheel uit mijn tuin. Alleen de boter, het ei en de knoflook kwam uit de winkel.




    Leuk en lekker
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik geloof dat mijn aspergeveldje nu echt volwassen is! Verder de eerste groenten geoogst. Vanavond een maaltje geheel uit mijn tuin. Alleen de boter, het ei en de knoflook kwam uit de winkel.




    Lekker is dat, nog een kip en een koe of geit en je bent zelfvoorzienend
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, kippetjes, dat zou ik nog wel eens willen. Ooit...
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, kippetjes, dat zou ik nog wel eens willen. Ooit...



    Ik vond ze leuk en helemaal toen ze kuikentjes hadden, dat gescharrel door de tuin.


    Helaas heeft bij ons een vos zichzelf en goede dierendag bezorgt op 4 oktober en ze nagenoeg allemaal doodgebeten.
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat naar om ze dood te vinden Rose.

    Zo leuk dat je het gedaan hebt die asperges nienke.

    De verhuisde artisjokken zien er goed uit, de rabarber krijgt twee nieuw bladeren. Pompoen en gele courgette groeien een klein beetje. De pronkwerten schieten de lucht in. Ze groeien door tot de langste dag las ik.
    De buurkippen scharrelen hier wel eens, zo handig, hoef ik niks voor te doen.
    Er ligt ook vaak een eierschaal in de tuin, een gejat en leeggegeten exemplaar.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Is alweer 15 jaar geleden,maar was toen niet zo leuk.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Hebben jullie weleens succesvol en avocadoplant opgekweekt uit een pit?
    Ik heb het weleens geprobeerd met een pit met drie cocktailprikkers, ging schimmelen.
    Nu deze methode, >>LINK<< heb het velletje eraf gehaald na 24 uur weken en hij ligt nu in een stuk vochtig keukenpapier.
    Wanneer hij ontkiemt wil ik een schaaltje maken van fymo waarop hij verder kan groeien. Je kunt de schaaltjes ook kopen las ik.
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb er toevallig nu ook twee pitten in een bodempje water staan. Ik weet dat @Anna er een thuis heeft staan, zelf opgekweekt. Is al een hele plant.
Terug naar de lijst