Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    O haha, ik ook, mijn vensterbank puilt uit. Dus als iemand in de buurt van Eindhoven nog nodig heeft? Laat maar weten. Ook flespompoen heb ik heel veel. Waren oude zaadjes dus ik dacht ruim te zaaien.... en toen kwam albert Heijn met zijn moestuintje, ook flespompoen.


    Ik heb hier ook nog een zakje pompoen liggen van de AH moestuintjes. Kan ik die gewoon planten of moeten ze voor gezaaid worden?
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef ditty


    Ik heb hier ook nog een zakje pompoen liggen van de AH moestuintjes. Kan ik die gewoon planten of moeten ze voor gezaaid worden?


    Ik zou ze voorzaaien. Deze houden ook van warmte en half mei gaan mijn planten (die zijn inmiddels 4 weken oud) de tuin pas in.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef ditty


    Ik heb hier ook nog een zakje pompoen liggen van de AH moestuintjes. Kan ik die gewoon planten of moeten ze voor gezaaid worden?

    Ik zou ze toch nog even voorzaaien op een zonnig plekje zetten op de vensterbank.
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Oh, bijna tegelijk met Nienke. Ik heb ook spinazie geoogst en een quiche gemaakt met blauwe kaas en spinazie. Beetje veel spinazie maar wel lekker.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Lekker Anthea! En ja, gelukkig schreven we hetzelfde😅De spinazie in mijn moestuin is nog niet zo ver. Dit was spinazie die ik hier achter beschut in mijn eigen tuin heel vroeg had gezaaid.
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ha ha, dacht ik ook al, gelukkig schreven we hetzelfde.

    De spinazie had ik heel vroeg gezaaid in de moestuin dus dat kan wel. Doe ik volgend jaar weer.
  7. Denise
    Brabo-Queen

    Toon alleen de berichten van Denise
    Mijn tuintje
    Plaatje
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Denise
    Mijn tuintje


    Wat groot + wat leuk!
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn oogst van vanochtend!

    Mooi landje DeniseSmile
    Plaatje
  10. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Ik hoorde net op tv over de moestuintjes van AH, dat zodra de zaadjes opkomen, je de plantjes moet verspenen in moestuin aarde.

    De aarde tablet die bij de moestuintjes zitten zit voeding in om te ontkiemen en na ontkiemen bevat het bijna geen voeding meer. Dit is de reden dat de moestuintjes vaak dood gaan. De aarde waarin ze staan, bevat na ontkiemen geen voeding meer.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wij hebben de meeste groenten al in aparte potjes gezet, het werd er ook te druk.... Ik heb het traytje inmiddels buiten gezet om aan de temperatuur buiten te wennen. Volgende week gaat alles de moestuin in. Ik wist trouwens niet dat de grond maar zo weinig voeding bevat. Bij ons leeft alles nog maar niet omdat dochter ze zo goed behandelde. Op een gegeven moment was de lol eraf en heb ik ze trouw bewaterd. Anders waren ze om die reden dood gegaan...
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Tuulk. En je gaat alles in de tuin zetten?
    De hele bonte verzameling moestuintjes?

    k Heb een laag van 50 cm grondverhoging en er was al gras ingezaaid.
    De helft van wat opkomt is onkruid, t begint wel een groene vlakte te lijken.
    De grond heette "goede aarde" te zijn, k heb er al diverse kuilen in gegraven om er wat in te zetten
    telkens weer verbaas ik me wat ik tegenkom, k kan er museum van vullen, allerlei soorten plastic dik dun hard zacht bierdoppen plastic doppen stukken mobile telefoon, k heb het steeds weggegooid maar ik denk dat ik het in vervolg ga bewaren voor een nieuwe definitie van "goede aarde" .

    k Ben benieuwd hoe t allemaal door groeit komende zomer.
Terug naar de lijst