Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb mijn knoflookbolletjes uitgegraven! Ik heb er alleen veel meer gezet, ik zal aan het einde van het seizoen wel meer bollen vinden in de tuin... het onkruid groeit nu zo hard dat ik niet alles meer terug kan vinden....
    Plaatje
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik had minibolletjes knoflook, maar je schijnt Nederlands geteelde knoflook te moeten hebben, ik had gewoon teentjes van supermarkt knoflook genomen.


    Ander vraagje, bestuuft pompoen en aubergine zichzelf ik heb nl wel bloemen maar zie nog geen vruchten.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn pompoen is helemaal niks geworden. Ze zijn echt klein. Ik vrees dat het niks weer wordt. Nog niet eens bloemen. De courgette heeft wel bloem maar is nog zo klein dat ik vrees dat dat niet eens vruchten aan komen. Het is heel koud geweest in het voorjaar, ik denk dat deze warmteliefhebbers het zwaar gehad hebben. Hopelijk krijgen we een lang naseizoen. Dan zou het nog moeten lukken.

    Ik zag wel dat mijn aardappels het als een tierelier doen. Gisteren per ongeluk een paar opgegraven toen ik onkruid plukte. En er hing een komkommer.

    Ik heb trouwens ook gewoon knoflook uit de super, biologische die heeft geen gekke remmers en andere troep gekregen. Maar goeie tip. Volgende keer ga ik ook kijken of ik Nederlandse knof kan vinden.
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ow, je vraag was bestuiven... niet goed gelezen. dat weet ik niet. Ik weet wel dat bij mij de eerste vruchten pas na een beetje poos bloemen kwam. Die eerste bloemen doen bij mij ook nooit iets....
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ow, je vraag was bestuiven... niet goed gelezen. dat weet ik niet. Ik weet wel dat bij mij de eerste vruchten pas na een beetje poos bloemen kwam. Die eerste bloemen doen bij mij ook nooit iets....



    Dan wacht ik geduldig af :)

    Fijn dat de rest het bij jou goed doet, het is ook groeizaam weer
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik heb gisteren flink wat kunnen oogsten 😎

    Plaatje
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    ahh ja prachtig!, wat maak jij van de courgette?
    En doe je augurken op zuur?
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik had minibolletjes knoflook, maar je schijnt Nederlands geteelde knoflook te moeten hebben, ik had gewoon teentjes van supermarkt knoflook genomen.


    Ander vraagje, bestuuft pompoen en aubergine zichzelf ik heb nl wel bloemen maar zie nog geen vruchten.

    ja dat is ieder jaar weer de vraag,
    Indigo weet het antwoord, het is hier al vaker beschreven.
    Als ik van een pit een courgette op kweek heb ik dat ook, koop ik een opgekweekte uit een tuincentrum dan komen er wel vruchten aan.
    >>LINK<<
    daar wordt het uitgelegd:
    Courgettes en pompoenen maken vrouwelijke bloemen met daaronder een vruchtbeginsel. En ze maken mannelijke bloemen op een steeltje die voor de bevruchting moeten zorgen. Beide bloemen bloeien aan dezelfde plant.
    Vooral jonge planten kunnen soms tijdelijk alleen vrouwelijke bloemen of (en dat gebeurt vaker) alleen mannelijke bloemen geven. De oorzaak daarvan is niet altijd duidelijk, maar aangezien het dan vaak om jonge planten gaat zou je kunnen denken dat die planten er nog niet aan toe zijn om vruchten te maken en te laten rijpen.



  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h

    ja dat is ieder jaar weer de vraag,
    Indigo weet het antwoord, het is hier al vaker beschreven.
    Als ik van een pit een courgette op kweek heb ik dat ook, koop ik een opgekweekte uit een tuincentrum dan komen er wel vruchten aan.
    >>LINK<<
    daar wordt het uitgelegd:
    Courgettes en pompoenen maken vrouwelijke bloemen met daaronder een vruchtbeginsel. En ze maken mannelijke bloemen op een steeltje die voor de bevruchting moeten zorgen. Beide bloemen bloeien aan dezelfde plant.
    Vooral jonge planten kunnen soms tijdelijk alleen vrouwelijke bloemen of (en dat gebeurt vaker) alleen mannelijke bloemen geven. De oorzaak daarvan is niet altijd duidelijk, maar aangezien het dan vaak om jonge planten gaat zou je kunnen denken dat die planten er nog niet aan toe zijn om vruchten te maken en te laten rijpen.






    Ik heb de planten van iemand gekregen, dus ik wacht maar af wat het gaat worden
  10. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Mijn zelf gekweekte pompoen heeft al vruchten.
    De courgettes zijn 1 wel en 1 niet zelf gekweekt en hebben beiden vruchten. De niet zelf gekweekte grotere.

    Ook mijn zelf gekweekte snackkomkommer heeft veel vruchten (staat in de kas)
  11. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef 00h
    ahh ja prachtig!, wat maak jij van de courgette?
    En doe je augurken op zuur?

    Het zijn komkommers.. 😀

    Ik ben niet van het koken, dus de courgette gaat gewoon door de pasta saus en de wraps. Net zoals de peultjes
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    ooh wat een mooie komkommertjes!
Terug naar de lijst