Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik deed altijd drie cocktailprikkers in de pit stoppen en dan op een glas met water. Maar dat kan maanden duren.

    Ik heb wel een ontluikende gember en ik wil nog kurkuma doen. Maar ja dan probeer ik ze wel te laten overwinteren.


    Leuk hè zo'n gember! Bij mij komen er ook all 2 puntjes boven de grond. Vorig jaar veel te laat begonnen en toen gaf ik wel wat groen maar nog niet echt veel gemberwortel. Deze staat in een pot dus die kan desnoods straks op zolder of in de schuur.

    Ik zag dat er al kleine pepertjes aan mijn poblano-peper hangen. Dat zijn milde pepertjes die je kunt vullen en grillen. Zo ast ik ze in Spanje altijdSmile
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik deed altijd drie cocktailprikkers in de pit stoppen en dan op een glas met water. Maar dat kan maanden duren.

    Ik heb wel een ontluikende gember en ik wil nog kurkuma doen. Maar ja dan probeer ik ze wel te laten overwinteren.



    Dat mislukte steeds bij mij, dus nu die andere methode die lijkt te lukken
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn gezonde zomersnoepjes, ik moet nog door eten want dit is de dagelijkse productieSmile
    Plaatje
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Mijn gezonde zomersnoepjes, ik moet nog door eten want dit is de dagelijkse productieSmile



    Arme jij Smile
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En de eerste capucijners! Een gedeelte van mijn kostje voort vanavond al bij elkaar gescharreld😍
    Plaatje
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Ooh zijn dat kapucijners ik zag ze ergens hangen en wist niet wat het was.
    Even kijken mijn eerste pompoen begon te rotten, die heb ik er af gehaald, de gele courgette even opmeten zo dadelijk.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    En de eerste capucijners! Een gedeelte van mijn kostje voort vanavond al bij elkaar gescharreld😍



    Lekker hoor, bij mij blijft het nog bij sla
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    O heerlijk! Die zijn bij mij opgeknaagd. Gelukkig heb ik wel erwten en peulen kunnen oogsten.

    Ik heb vandaag wat omgeknakte knofloken en olifantenknoflook geoogst. De rest staat er nog even. Ik twijfel of ik het eruit zal halen want dan heb ik wat ruimte over om nog te zaaien.

    Ik heb de eerste worteltjes geoogst, van die ronde, Parijse Markt. Voor kleigrond. En nog wat peulen. En o ja, knoflookbloemstengels, die zijn zo lekker.

    En nog wat rabarber meegenomen voor een crumble.

    O ja, en rode bessen.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wat kun je nu nog zaaien, behalve sla, want nog voor de herfst te oogsten is.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Best veel hoor. Zelfs nog courgette denk ik. Ik ga nog meer venkel zaaien, zomerworteltjes, lage bonen, sla. Straks weer herfstradijs en gewone radijs en spinazie. De Chinese kool is gisteren gezaaid. Boerenkool geloof ik kan ook nog.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Best veel hoor. Zelfs nog courgette denk ik. Ik ga nog meer venkel zaaien, zomerworteltjes, lage bonen, sla. Straks weer herfstradijs en gewone radijs en spinazie. De Chinese kool is gisteren gezaaid. Boerenkool geloof ik kan ook nog.



    Oh zelfs courgette nog, dat is leuk en lekker.

  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag de eerste kersen! Er gingen er best nog veel aan ondanks de strenge vorst dit late voorjaar. Maar ook anderen deden zich al te goed aan deze rode bombonnetjes. Ach, risico van het vak denk ik dan maar. De natuur wil ook lekker eten...Heel veel aardbeien en frambozen verder.
Terug naar de lijst