Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    Een geweldig leuk draadje!

    Voor de liefhebbers heb ik een club opgericht : Mijn Balkon, omdat (moes) tuinieren op een balkon toch echt anders en soms lastiger is dan in (volle aarde) in een tuinSmile

    Kom je er gezellig bij?


    >>LINK<<
  2. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Had nog een foto beloofd van stellage voor de bonen:
    Plaatje
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef AnnePA
    Een geweldig leuk draadje!

    Voor de liefhebbers heb ik een club opgericht : Mijn Balkon, omdat (moes) tuinieren op een balkon toch echt anders en soms lastiger is dan in (volle aarde) in een tuinSmile

    Kom je er gezellig bij?


    >>LINK<<

    Wat leuk AnnePA! Is inderdaad anders tuinieren kan ik me voorstellen. De beperkte ruimte maakt dat jebewuster groente kiest den ik. Ik kan soms nogal eens doorslaan in hoeveelheden… Leuk om mee te lezen!
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Bosbes
    Had nog een foto beloofd van stellage voor de bonen:


    Ze kunnen een flink eind groeien, mooie stellage. Ik heb struikbonen, die worden niet hoog. Vandaag ben ik begonnen met de tomaten te planten. Ze barstten zowat uit hun potjes. Er staat inmiddels heel wat in de tuin. Ik ben nu bezig om het onkruid, en dan vooral het kweekgras, weer te verwijderen. Wat een rotspul...
    5 mei '22 - 17:30:48 / 5 mei '22 - 23:18:18
  5. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    quote:
    Dit schreef nienkevb

    Wat leuk AnnePA! Is inderdaad anders tuinieren kan ik me voorstellen. De beperkte ruimte maakt dat jebewuster groente kiest den ik. Ik kan soms nogal eens doorslaan in hoeveelheden… Leuk om mee te lezen!

    Leuk Nienke, een aantal mensen vind het toch handig om er een besloten club van te maken (waar iedereen uiteraard lid van kan worden) omdat de draadjes dan makkelijker te vinden zijn blijkbaar. Ik tag je daar even.....
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dank Anneke!

    Ik gooi er hier maar even een plaatje in. Ik heb vandaag een gisteren hard gewerkt om het onkruid en beetje weg te krijgen. Tjongejonge, brandnetel is ook al zo'n rotspul. Ik zag dat er zaterdag een buitje wordt verwacht, heel erg nodig.

    Ik heb vandaag nieuwe flespompoen gezaaid. Die stomme zaadjes komen maar niet op. Nu dus met een nieuw zakje. In de winkel hadden ze nog geen plantjes.... En ongeveer een miljoen zonnebloemen. Daar word ik echt blij van!
    Plaatje
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vanochtend was ook weer in mijn moestuin. Inmiddels ben ik mijn tomatenplanten en courgettes ook in de tuin aan het zetten. Ik geloof niet dat de ijsheiligen nog komen nu... maar die nieuwe plantjes moeten wel voldoende vocht hebben, zeker in deze droge tijden. Toen ik in het tuintje was sprak ik mijn Griekse overbuurman. Ik kreeg van hem ook weer wat knoflook me voor het groen. En ik had weer asperges. En de gouden hebben mijn regendans gezien, vanmiddag een lange en natte onweersbui. Wat ben ik daar toch blij mee, en de plantjes ookSmile
    Plaatje
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb de tomaten van de week geplant, maar komende dagen kan er nog vorst aan de grond komen. Ik hoop er het beste van
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Heerlijk he k heb nu best veel langs het hek geplant, vorige zomer werd het een groen hek.
    Honing meloen, water meloen, pompoen, als het niet door de slakken op gegeten wordt gaat het lekker groen worden en wie weet met steeds warmere zomers hier en daar wat te oogsten.

    Voor het eerst heb ik een komkommer plantje gekocht, moet je daar net zo iets mee doen als met tomatenplanten? Leeuwin weet daar alles van, k heb m onder de boom geplant dan kan t aan een touw omhoog.

    Zalig zo'n tuin.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dat klinkt heel groen 00h!

    Die komkommer hoeft bij mij alleen voldoende water, maar ik zit op zandgrond, dat wordt al snel gortdroog. Verder inderdaad ondersteunen als hij groter wordt. Verder niets, niet dieven ofzo, na een poosje hangen er gewoon verschillende vormen komkommers aan😅
  11. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Komkommers, ik zaai altijd buitenkomkommers (marketmore) Ik zet er dit jaar een paar in een grote bak in de voortuin en de rest in de moestuin. Die van mij moet je niet te groot laten worden.

    Dit jaar hebben we ook olijfkomkommers. Ik ben benieuwd wat dat wordt.
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Tegen slakken strooiden we vorig jaar kaneel op de grond. Dat hielp wel.
Terug naar de lijst