Veranda 

Onderwerp van Henry1963

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Mijn glasplaten hadden geen strepen ofzoiets. Ik wilde gewoon veel licht naar binnen in huis omdat ik een donkere woonkamer had.

    Van anderen begreep ik dat je voor zonwering boven en onder de glasplaten kunt kiezen. Voor het bijeenhouden van de warmte is boven de glasplaat beter. Mij lijkt dan dat de kans op vogelpoep etc groter is op het doek. Ik zou daarom voor onder de glasplaat kiezen. Ik had geen zonnewering omdat mijn overkapping op het oosten lag.

  2. Bericht van nienkevb is op 02-09-2021 om 09:39:43 uur verwijderd door nienkevb.

    Reden: Dubbel

     
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Henry1963
    dank je allemaal doe er mijn voordeel mee

    Ja, dank voor je vraag, Henry. Heb ik ook nog op m’n lijstje en kan zo mooi voor- en nadelen van verschillende opties nog eens lezen. Dacht aan aluminium maar twijfel bv. ook nog over melkglas boven of niet en dan zonnewering aan binnenkant (op het zonnige westen, dus echt wel nodig).
  4. Bericht van Singa is op 02-09-2021 om 09:50:37 uur verwijderd door Singa.

    Reden: voutje

     
  5. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik lees mee, nu ik een dikke boom heb naast mijn tuin en bijna geen zon wordt het ook niet heel warm.
    Het lijkt mij heerlijk om alles te kunnen laten staan omdat het droog blijft.
    Het zou er een van 6 x 3 of 2,5 moeten worden met melkplas vanwege de vogelschijt vanuit die boom.

    Geen idee wat zoiets gaat kosten van aluminium
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik heb al bijna 10 jaar een overkapping van douglas met kanaalplaten. Die kocht ik als pakket, en dat is ontzettend handig want dan heb je alles compleet.
    Dus ook de strips waarmee je ze verbindt, de eindstrips, het band, de bevestiging aan de muur, de bouten, het beton waarin je de poten verankert. Eventueel zelfs de lazuur: je krijgt het hout onbehandeld, dus daar moet je ook iets mee.
    Pakket werd thuisbezorgd, ze bezorgen in heel Nederland, volgens mij.
    Heb je alsnog een handige klusser nodig, want je moet wel snappen wat je met de verschillende stukken moet. Bovendien moeten de balken op maat worden gezaagd, je krijgt genoeg voor de overkapping in de maat die jij wilt, maar hoogte moet je zelf bepalen.
    Wij hebben het hout op maat gezaagd, toen gelazuurd en daarna pas in elkaar gezet. Geweldige plek geworden, heb er al die jaren al een bankstel staan.Smile
  7. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Salome
    Geweldige plek geworden, heb er al die jaren al een bankstel staan.Smile

    Wij hebben er oa ook een loungebank staan.

    Aan de buitenkant hebben we een houten hekje bevestigd. Ideaal want nu komen de buurt katten er niet meer en kunnen we de kussens gewoon laten liggen zonder overal kattenhaar te krijgen. 👌🏼
  8. Maryke
    Genieten van het heden

    Toon alleen de berichten van Maryke
    Vorig voorjaar een grote houten laten plaatsen over de hele breedte van mijn 6.5 x 3 meter.

    Ik zit er elke dag in .
    Zo blij dat ik dat gedaan heb.
  9. Henry1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henry1963

    Heb 3 offerte binnen gekregen, dacht haast dat ik mij had vergist, in het materiaal.
    Had toch geen Gouden veranda besteld?
    Wat een prijzen

    Ga er wel 1 bestellen wie ik zelf in elkaar kan zetten, ze bezorgen in heel nederland

  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Henry1963
    Heb 3 offerte binnen gekregen, dacht haast dat ik mij had vergist, in het materiaal.
    Had toch geen Gouden veranda besteld?
    Wat een prijzen

    Ga er wel 1 bestellen wie ik zelf in elkaar kan zetten, ze bezorgen in heel nederland


    Heftig, he. Vooral de merken, zoals Verasol e.d.
    Zonwering alleen al van 1000,- en meer.
  11. Henry1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henry1963

    quote:
    Dit schreef Singa

    Heftig, he. Vooral de merken, zoals Verasol e.d.
    Zonwering alleen al van 1000,- en meer.



    Schrok er gewoon van wat ze vragen, en zoveel eisend is het ook weer niet.
    4500 bij 3500 mm
    dan maar op internet bestellen, en hem zelf in elkaar zetten

  12. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Henry1963



    Schrok er gewoon van wat ze vragen, en zoveel eisend is het ook weer niet.
    4500 bij 3500 mm
    dan maar op internet bestellen, en hem zelf in elkaar zetten


    Die eisen zijn wel afhankelijk van de wind.
    Staat de wind er vol op/onder ? Dan heb je misschien meer palen nodig.


    Die van ons is 5mtr breed en heeft genoeg aan 2 palen (15x15).. De wind staat er nooit pal voorop/onder. De zijkant waar dit wel zo is hebben we dicht gemaakt.
Terug naar de lijst