Zorgverlof 

Onderwerp van Danielle

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Danielle zelf op 25 maart 2022 om 10:40:03

Terug naar de lijst
  1. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef happy-54


    In dit stuk staat wel het woord "plotseling" . Misschien is dat waar de werkgever moeilijk over doet.

    Als werkgever niet mee wil werken, is er dan geen optie om thuis wat werk te doen? Dan is het een minder grote aanslag op je verlofuren...


    Ik kan inderdaad thuiswerken. Maar een groot deel van mijn taken kunnen alleen in de praktijk plaatsvinden. Ik hoef ook niet alle dagen haar hand vast te houden, als ze bij mij is.
    maar de opnamedag wil ik sowieso vrij. Ik ga contact opnemen met de accountant van ons bedrijf.
  2. Bericht van Lisenna is op 17-02-2022 om 10:02:28 uur verwijderd door Lisenna.

    Reden: Vergissing

     
  3. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik weet natuurlijk niet waar je dochter aan geopereerd wordt en hoeveel zorg en mentale steun ze nodig zal hebben.
    Ik neem me zelf dan nu even als maatstaf. Ik ben 2 jaar geleden aan mijn rug geopereerd. Paar dagen in het ziekenhuis gelegen en werd pas ontslagen als ik (stapje voor stapje) trap kon lopen en naar de wc kon. De eerste nacht na de operatie vond ik wat eng en toen heeft één van mijn kinderen thuis geslapen. Ik had een behoorlijke operatiewond onder in mijn rug en veel pijn. Ik woon alleen. Van te voren heel veel geregeld. Huis schoon, was weg, rijkgevulde voorraad en koelkast en vriezer en maaltijden voorgekookt en ingevroren. Voor dat laatste ga jij allemaal zorgen.
    Ik had een ziekenhuisbed geregeld en lag daar overdag en 's nachts in. Dat bed stond klaar toen ik thuiskwam. (Dat moest ik overigens zelf betalen, want geen medische indicatie. Men vond dat ik wel elke keer naar boven kon). De fysiotherapeut kwam aan huis. Ik kon me redden met zelf naar wc gaan. Mijn kinderen kwamen regelmatig langs. Ik vind een week zorgverlof vragen aan je werkgever dus best veel. Een paar dagen zijn misschien reëel en de rest zou je dan vakantiedagen op kunnen nemen.
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef meeuw

    Dan zou ik, als je die hebt, bij je rechtsbijstand eens informeren.

    Hij mag overigens alleen weigeren als de voortzetting van t bedrijf in geding komt.


    Klopt, maar de werkgever hoeft niet (altijd/alles) door te betalen.
  5. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Inge_

    Klopt, maar de werkgever hoeft niet (altijd/alles) door te betalen.



    Klopt. Hij kan/mag minimaal 70% doorbetalen.
  6. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    Ik zou twee vakantie dagen opnemen en daarna met werkgever bespreken dat je een dagdeel vanuit huis werkt.
    Je hebt er waarschijnlijk geen recht op.

    En anders weekje vakantie opnemen, dat is toch niet zo heel erg?

  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Ik zou twee vakantie dagen opnemen en daarna met werkgever bespreken dat je een dagdeel vanuit huis werkt.

    En anders weekje vakantie opnemen, dat is toch niet zo heel erg?



    Precies ik zou dat ook zo doen
  8. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Ik zou twee vakantie dagen opnemen en daarna met werkgever bespreken dat je een dagdeel vanuit huis werkt.
    Je hebt er waarschijnlijk geen recht op.

    En anders weekje vakantie opnemen, dat is toch niet zo heel erg?



    Dat is zeker niet erg. Dat was ook mijn instelling. Hij kwam zelf met het woord zorgverlof.
  9. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Ik zou echt om een uitleg op papier vragen, dat doorsturen naar de juridische helpdesk en je hebt je antwoord. Dan weet jij wat rechten wel/niet zijn en is het wellus nietus gesteggel klaar.
  10. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Danielle


    Dit had ik ook gelezen inderdaad. Ik ben geen lid van een vakbond.


    Vakbond meldt zich 🙋🏻‍♀️

    Je recht op kortdurend zorgverlof is 2 keer het aantal uren dat je per week werkt in 12 maanden. Het gaat om de werkuren die in de arbeidsovereenkomst zijn afgesproken. Aan langdurend zorgverlof kan je in 12 maanden 6 keer je werkuren per week opnemen

    Schriftelijk aanvragen van zorgverlof doe je 2 weken vantevoren. Wergever mag om info vragen waaruit blijkt dat je enige bent die de zorg kan verlenen.

    Alleen kortdurend zorgverlof wordt betaald. Bij kortdurend zorgverlof krijg je maximaal 2 werkweken per jaar minstens 70% van je loon doorbetaald. Het bedrag dat je krijgt, moet minstens minimumloon zijn. Tijdens langdurig verlof hoeft de werkgever je salaris niet door te betalen.

    Mss ben je beter af met vakantie. Weeg dat af.. En check of je recht hebt op mantelzorgregelingen. Bijvoorbeeld reiskosten enzo. Dat loopt via de gemeente. Even bellen met het WMO loket.
  11. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle

    quote:
    Dit schreef Mikky


    Vakbond meldt zich 🙋🏻‍♀️

    Je recht op kortdurend zorgverlof is 2 keer het aantal uren dat je per week werkt in 12 maanden. Het gaat om de werkuren die in de arbeidsovereenkomst zijn afgesproken. Aan langdurend zorgverlof kan je in 12 maanden 6 keer je werkuren per week opnemen

    Schriftelijk aanvragen van zorgverlof doe je 2 weken vantevoren. Wergever mag om info vragen waaruit blijkt dat je enige bent die de zorg kan verlenen.

    Alleen kortdurend zorgverlof wordt betaald. Bij kortdurend zorgverlof krijg je maximaal 2 werkweken per jaar minstens 70% van je loon doorbetaald. Het bedrag dat je krijgt, moet minstens minimumloon zijn. Tijdens langdurig verlof hoeft de werkgever je salaris niet door te betalen.

    Mss ben je beter af met vakantie. Weeg dat af.. En check of je recht hebt op mantelzorgregelingen. Bijvoorbeeld reiskosten enzo. Dat loopt via de gemeente. Even bellen met het WMO loket.


    Dank je wel voor je uitleg. Ik had deze informatie inderdaad gelezen op de site van de rijksoverheid.
    Ik heb besloten om de opnamedag vrij te nemen en ook eventueel de dag van ontslag. De rest van de week werk ik thuis. Ik neem aan dat als ik naar de praktijk moet, Eva wel even alleen kan blijven. Ze zal veel slapen die periode.
  12. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Danielle


    Dank je wel voor je uitleg. Ik had deze informatie inderdaad gelezen op de site van de rijksoverheid.
    Ik heb besloten om de opnamedag vrij te nemen en ook eventueel de dag van ontslag. De rest van de week werk ik thuis. Ik neem aan dat als ik naar de praktijk moet, Eva wel even alleen kan blijven. Ze zal veel slapen die periode.


    Klinkt als een mooie oplossing! Sterkte!
Terug naar de lijst