Wie eet er nog veel aardappelen, groente en vlees

Wie eet er nog veel aardappelen, groente en vlees 

Onderwerp van Lisam3

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Annette62
    Fijne koningsdag!

    Toon alleen de berichten van Annette62
    Ik eet zelden gekookte aardappelen. Toen de kinderen nog thuis woonden, at ik het vaker. In de winter dan meestal als stamppot.
    Als ik nu aardappelen eet, is het meestal in de vorm van gebakken aardappeltjes of frietjes. Smile
  2. Lisam3
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisam3

    Verschillende reacties

    Heb het van mijn ouders af en dus ook bij ons ingeslopen en een gewoonte geworden. Voor ons financieel ook wel voordelig.

    Wij eten altijd aardappelen met jus, croma (nooit wat anders) waar ik een beetje water bij doe na het vleesbakken.
  3. Colinda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Colinda
    Ik haal alleen nog maar ongeschilde aardappelen in de winter voor stamppot.
    Af en toe krieltjes uit de air flyer verder vnl vlees en groente, pasta, wraps, soep en maaltijdsalade.

    Als kraamverzorgende kom ik in veel jonge gezinnen en volgens mij is een AVG'tje aan het uitsterven!
  4. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Ja hoor, 3 dagen aardappelen, groente en klein stukje vlees.
    De andere 4 dagen pasta of soep of pizza of patat of ovenschotel of krieltjes of lekkere broodjes of rijst of pannenkoeken of wokgroente met rösti rondjes.
    En in de winter stamppotten Smile
  5. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Misschien is het al gezegd.

    Lastig vind ik het een voorraadje ongeschilde kruimige aardappelen te kopen, als je maar 1 a 2 keer inde week gekookte aardappels eet.
    Kom dan uit op 2.5 kg, dan is het nog een beetje betaalbaar. 3 wkn. Koel en donker bewaren, en dan schrompelen ze, en spruiten uit.
  6. Lisam3
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisam3

    quote:
    Dit schreef Tresie56
    Misschien is het al gezegd.

    Lastig vind ik het een voorraadje ongeschilde kruimige aardappelen te kopen, als je maar 1 a 2 keer inde week gekookte aardappels eet.
    Kom dan uit op 2.5 kg, dan is het nog een beetje betaalbaar. 3 wkn. Koel en donker bewaren, en dan schrompelen ze, en spruiten uit.


    Zit met 3 kids op de 5 kg dan wel vastkokend.. Als we overhebben vries ik het in voor gebakken aardappelen.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Tresie56
    Misschien is het al gezegd.

    Lastig vind ik het een voorraadje ongeschilde kruimige aardappelen te kopen, als je maar 1 a 2 keer inde week gekookte aardappels eet.
    Kom dan uit op 2.5 kg, dan is het nog een beetje betaalbaar. 3 wkn. Koel en donker bewaren, en dan schrompelen ze, en spruiten uit.


    Bij mij gebeurt hetzelfde. Soms heb je wel verpakkingen van 1 kg.

    Bij de Turkse supermarkt kan ik aardappelen per stuk kopen.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Bij mij gebeurt hetzelfde. Soms heb je wel verpakkingen van 1 kg.

    Bij de Turkse supermarkt kan ik aardappelen per stuk kopen.


    Bij de Lidl hebben ze 1 kg verpakkingen
  9. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Meestal 3 à 4 dagen per week aardappels (soms gekookt, soms gebakken), vlees/vis, groente. De rest van de dagen varieert het menu.

    Dit heeft o.a. te maken met een lastige eter (zoon van vriend). Zelf eet ik amper aardappels, vanwege de koolhydraten maar ook mijn pds.

  10. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Ik kan me niet herinneren dat ik gekookte aardappelen op tafel heb gezet in een AVG. Tot een paar jaar geleden aten we in de winter wel 1x per week stamppot, maar de kinderen vinden ook dat niets, dus denk afgelopen winter een keer of 5 in totaal.
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    1x in de anderhalve mnd ofzo, maak ik 't voor m'n man.

    Ik eet ze niet.
    Gekookt al helemaal niet 🤢
  12. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Nooit, maar dan ook echt nooit. In mijn hele volwassen leven nog nooit klaargemaakt ook.
Terug naar de lijst