Rijlessen

Rijlessen 

Onderwerp van Moi76

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Mijn dochter heeft heel veel rijlessen gehad maar ze betaalde ze zelf. Vanwege Corona en omdat ze gewoon veel lessen nodig had, en een keer gezakt.

    Toen ze geslaagd was kreeg ze het hele bedrag van haar vader terug. Maar dat wist ze niet van tevoren. (Verder heeft ie nooit iets betaald hoor, ook geen alimentatie of zo)

    Maar goed, zou ze niet op zijn minst een deel ervan zelf kunnen betalen?

    Afgelopen zomer is ze met een vriendin met de auto naar Italië gegaan. Ze waren allebei 20. Ik vond het doodeng maar het ging prima en hebben heel veel rijervaring opgedaan. Ook het pittige rijden in Milaan bijvoorbeeld. Smile
  2. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    quote:
    Dit schreef Moi76


    Straks bijna 60 lessen hè…… en dan moet ze nog maar zien te slagen.

    Nu al 70. Een lesuur duurt 60 minuten dus 90 minuten is anderhalf lesuur.

    En er zijn heus mensen die dat aantal uren nodig hebben maar hier lijkt het alsof er standaard van wordt uitgegaan dat leerlingen anderhalf uur rijden.
    Zo kun je als rijschool wel goeie reclame maken. Je geeft leerlingen anderhalf keer zo veel les maar benoemt het aantal lessen. Tsja.

    De tussentijdse toets wordt als het goed is ongeveer op eenderde van de rijopleiding gedaan ( is niet verplicht, wel slim). Zo krijg je van de examinator feedback en weet je waar tor aan het examen de puntjes op de i gezet moeten worden.

    Vervelend dat dit zo gegaan is.

  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef ilona

    Nu al 70. Een lesuur duurt 60 minuten dus 90 minuten is anderhalf lesuur.

    En er zijn heus mensen die dat aantal uren nodig hebben maar hier lijkt het alsof er standaard van wordt uitgegaan dat leerlingen anderhalf uur rijden.
    Zo kun je als rijschool wel goeie reclame maken. Je geeft leerlingen anderhalf keer zo veel les maar benoemt het aantal lessen. Tsja.

    De tussentijdse toets wordt als het goed is ongeveer op eenderde van de rijopleiding gedaan ( is niet verplicht, wel slim). Zo krijg je van de examinator feedback en weet je waar tor aan het examen de puntjes op de i gezet moeten worden.

    Vervelend dat dit zo gegaan is.



    Hier in de omgeving is na een les of 3 a 4 normaal om van 1uur over te stappen op 1,5uur ivm de afstand naar de dichtstbijzijnde CBR locatie, waarvandaan de lessen verder worden gegeven.
    Mensen "kopen" dan ook lesuren, die op deze manier berekend worden. Pakketten worden dan ook op deze manier berekend.
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Hier in de omgeving is na een les of 3 a 4 normaal om van 1uur over te stappen op 1,5uur ivm de afstand naar de dichtstbijzijnde CBR locatie, waarvandaan de lessen verder worden gegeven.
    Mensen "kopen" dan ook lesuren, die op deze manier berekend worden. Pakketten worden dan ook op deze manier berekend.


    Ik denk dat dat per rijschool verschilt mijn zoon moest alleen de eerste keer naar de rijschool toe komen voor de proefles en daarna gewoon thuis opgehaald waar de lessn gelijk begonnen.
  5. LeonieCH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LeonieCH
    Ik lees dst overstappen niet kan.
    Mijn dochter had problemen met de instructeur, was ook nog een bekende van ons.
    Ze wilde niet meer met hem rijden en heeft een andere instructeur gevraagd.
    En dat ging goed. In een keer geslaagd.
    Aantal lessen weet ik niet meer.
    Ik had 2000 euro gereserveerd haar vader heeft de rest betaald.
    Mijn oudste is 2x opgeweest en kostte ongeveer 2800 euro, nu 6 jaar geleden.
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Bij mijn dochter was het ook drama.
    Alleen al om het feit dat het zoveel geld kost; ze slaagde de derde keer. (De theorie duurde langer)
    Ik had enorm met haar te doen, zoveel stress als dat opleverde. Ik had niet de indruk dat haar instructeur misbruik maakte van de situatie. Mijn ex en ik hebben ieder geld ingelegd (ik meen 500 euro), de rest betaalde ze zelf.
    Ik ben voor zo vroeg mogelijk afrijden; het echte autorijden leer je door ervaring.

    Met m’n rijbewijs ben ik nog iedere dag blij.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Mijn oudste is na 3x gezakt te zijn naar een andere rijschool gegaan.
    4 lessen, afrijden en geslaagd.
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Hier in de omgeving is na een les of 3 a 4 normaal om van 1uur over te stappen op 1,5uur ivm de afstand naar de dichtstbijzijnde CBR locatie, waarvandaan de lessen verder worden gegeven.
    Mensen "kopen" dan ook lesuren, die op deze manier berekend worden. Pakketten worden dan ook op deze manier berekend.



    Deed ik vroeger ook
    3 uur , altijd met iemand anders , de ene reed heen naar Leiden ( bakkie in Witte Huis) en de andere reed terug.
    Leerde je ook van elkaars inzichten enz

  9. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    Zoon moet 14 November rijexamen doen. Inderdaad lange wachttijden, in de zomervakantie even gestopt met lessen. Nu gewoon 1 keer per week. Heen tussentijdse toets gedaan, vomd de rijinstructeur niet nodig. Hopelijk klopt dat ook, hoor bij veel wel tussentijdse toets.
  10. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Mijn zoon is ook al een tijd bezig met rijlessen. Mijn dochter is tegelijk met hem begonnen en is al lang klaar. Hij is nu één keer op geweest voor het examen en morgenmiddag wordt de tweede keer. Ik ben inmiddels al flink wat geld kwijt aan het hele traject. Dochter redde het nog net binnen het pakket, bij zoon kom ik over het dubbele.

    In overleg gaat hij voor een examen een paar weken lang 2x per week lessen en op de examendag zelf neemt hij ook nog een les, het uur voorafgaand aan het examen. Dit heeft hij ook echt wel nodig, al is het maar voor zijn zelfvertrouwen en tegen de zenuwen.

    Drie à vier lessen per week is wel heel erg veel. Raar dat dit zonder overleg wordt ingepland, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan.

    Duimen jullie met mij mee dat hij het morgen haalt?


    En hij is GESLAAGD!! Smile
  11. quote:
    Dit schreef Mariska2


    En hij is GESLAAGD!! Smile

    Smile
    Opluchting!
  12. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    En hij is GESLAAGD!! Smile



    Fantastisch, van harte gefeliciteerd. Mijn zoon is geslaagd voor zijn tussentijdse toets, het echte afrijden is ergens halverwege november.,
Terug naar de lijst