fiets

fiets 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    ik vraag mezelf oprecht af wat het voordeel is van een elektrische fiets.
    sorry van mijn uitval Smile

    Het lijkt mij heel fijn met tegenwind. En ik denk dat ik vaker de fiets zou pakken als ik wist dat ik de trapondersteuning kan aanzetten. Nu heb ik een gewone fiets en besluit ik best vaak om de auto te pakken voor korte ritjes vanwege de kans op wind en heuveltjes 😀.
  2. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    ik vraag mezelf oprecht af wat het voordeel is van een elektrische fiets.
    sorry van mijn uitval Smile

    Een e-bike is niet alleen om harder te gaan. Het fietst veel fijner omdat je het aan kan passen aan je kracht en uithoudingsvermogen .
    En als ik geen e-bike had kon ik niet meer fietsen.
    Jij gebruikt toch ook een hulpmiddel om nog te kunnen lopen. Je vraagt toch ook niet aan mensen op een scooter waarom ze niet op een gewone fiets fietsen.
    De innovatie brengt ons mooie dingen.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Het voordeel van mijn e bike:
    *kostenbesparend. Ik laat de auto veel vaker staan. Binnen de 10 kilometer pak ik altijd de fiets
    * Ik kom nergens meer bezweet of afgepeigerd aan.
    * Een beetje wind of zelfs veel maakt niet meer uit. Heerlijk altijd een zetje in de rug.

    Marianne-b probeer het een keer en je bent om.
  4. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik heb een tweedehands e-bike en ben daar tot nu (heb 'm 1,5 jaar) nog steeds blij mee. Fiets is 4,5 jaar oud. Met de accu kan ik op eco-stand nog ruim 100 km fietsen.

    Er worden hier veel fietsen en accu's gejat helaas. Zo het busje ingeladen en er zijn blijkbaar lopers voor de accu's in omloop. Maar ik ga zo'n accu echt niet steeds meeslepen Smile
    Soms, vooral bij drukke evenementen in de omgeving, mis ik een extra 'gewone' fiets.
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef robinet
    Het voordeel van mijn e bike:
    *kostenbesparend. Ik laat de auto veel vaker staan. Binnen de 10 kilometer pak ik altijd de fiets
    * Ik kom nergens meer bezweet of afgepeigerd aan.
    * Een beetje wind of zelfs veel maakt niet meer uit. Heerlijk altijd een zetje in de rug.

    Marianne-b probeer het een keer en je bent om.


    +1
  6. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Er zijn voor veel merken tweedehands fietsen ook nieuwe accu s verkrijgbaar.

    Een flexibele fietsabo nog een optie? Dat je alleen in de zomer maanden een fiets huurt, bij swapfiets, of een ander.
  7. Slangenburg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Slangenburg
    Ik had van mijn vader een Gazelle toerfiets geërfd die ik door de fietsenmaker weer in order liet maken. Dat kostte €150,- , De fiets heb ik vervolgens via markplaats voor dat geld verkocht. Ik hoop dat ik er iemand gelukkig mee heb gemaakt.Smile
  8. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    ik vraag mezelf oprecht af wat het voordeel is van een elektrische fiets.
    sorry van mijn uitval Smile

    Ik heb mijn electrische fiets nu 2 en half jaar en heb er al 7000km mee gefietst. En dat is geen woon-werk verkeer. Maar gewoon boodschappen doen en lekkere afstanden fietsen.
    Ik heb hem altijd op eco stand staan, waardoor ik echt nog wel mijn best moet doen. Het zorgt ervoor dat ik plezier heb in fietsen. Op mijn gewone fiets had ik dat niet meer. En 30 km was echt de max. En nu plan ik op een vrije dag rustig een ritje naar familie 40 km verderop om na de visite weer gewoon naar huis te kunnen fietsen.
    Maar de ondersteuning een brug op of bij erge tegenwind is gewoon erg fijn.
  9. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    Ik zou een goede electrische fiets kopen 00h en verzekeren.
    En 1 oude fiets bewaren om inderdaad bij het station te kunnen stallen of als er iemand op visite komt samen te kunnen fietsen.
    Wij gingen toen naar de plaatselijke fietsenboer en gingen een proefrit maken. Binnen 100 meter was ik al verkocht. Voor de show gingen we eerst nog naar huis om daarna terug te fietsen om 2 fietsen te kopen.
    Ik heb mijn oude fiets ook bewaard met het idee daar ga ik voor boodschappen op fietsen nou dat heb ik niet heel lang vol gehouden, maar nu staat hij bij mij in de stalling en gebruik ik hem als er iemand op visite komt om samen de omgeving te verkennen.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb ook een ebike en ik fiets 20 km enkele reis naar mijn werk. Ik die er 50 minuten over een dat vind ik best te doen. Ik rijd voornamelijk door bossen, dan kun je gewoon (hier) goed doorrijden. Eerst fietste ik door Eindhoven en daar werd ik gek v asn alle stoplichten. Ik kon gewoon geen vaart maken.

    Ik heb een tweedehands fiets, van mijn moeder over gekocht. Zij durfde er niet mee te fietsen (gekocht omdat het zadel zo fijn zat😱). Dan durf ik wel een tweedehands te kopen. En ik fiets er al een jaar op.

    Ik zou als ik jou was een paar fietsen proberen. Dan weet je wat je fijn vindt. Tis heel persoonlijk. Hier kon keer gewoon van de fietsenwinkel een weekend een e fiets lenen om te testen.
    Uiteindelijk heeft mijn moeder een nieuwe fiets en ik de hare. Ik heb ook op de hare gefietst maar die fietste voor mij niet fijn.
    Die nieuwe fiets gaat ook via het fietsenplan, leuk extra bedragje.

    Ik wil wel graag een fiets die wat langere afstanden kan afleggen zodat ik er ook mee wat verder weg kan. Bijvoorbeeld op vakantie of naar vrienden verder weg (100 km).
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Yaris

    Er worden hier veel fietsen en accu's gejat helaas. Zo het busje ingeladen en er zijn blijkbaar lopers voor de accu's in omloop. Maar ik ga zo'n accu echt niet steeds meeslepen Smile


    Met een extra slot door het wiel de fiets vastmaken aan het rek, is een hindernis voor wat betreft meenemen
    Hoe zit het met de accu dan? De accu van mijn dochters fiets heb je sleutel voor nodig
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Met een extra slot door het wiel de fiets vastmaken aan het rek, is een hindernis voor wat betreft meenemen
    Hoe zit het met de accu dan? De accu van mijn dochters fiets heb je sleutel voor nodig


    Dat extra slot gebruik ik al heel vaak. Er is echter niet altijd een optie om dat slot aan vast te maken.

    Voor mijn accu heb je ook een sleutel nodig, maarblijkbaar is er een loper o.i.d. in omloop.
Terug naar de lijst