Gedoe met auto, wat is wijsheid?

Gedoe met auto, wat is wijsheid? 

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Hoop geld om er weer in te steken.

    Ik zou het in de gaten houden en voor de vakantie
    een andere auto regelen als dat mogelijk is.
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Reparatie zou ik, denk ik, wel laten doen maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om met zo’n auto naar het buitenland te gaan.
    Huur een auto en je bent ontzorgd.
    Wacht niet te lang want een auto huren voor de vakantie is in omdat veel electrische rijders met een benzineauto op vakantie willen.
  3. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    of private lease van een occasion, waarbij het contract, na 12 maanden, per maand opzegbaar is.

    >>LINK<<
  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Geen olie meer is einde auto.. (ik spreek uit ervaring , 1 van mijn vroegere auto's overleed savonds laat op de a7 🥴).

    Bespaar je geld en spaar door voor een andere.. of laat t maken en regel (ruil tijdelijk met vriendin ofzo) een auto voor je vakantie..

    19 mei '23 - 12:25:35 / 19 mei '23 - 12:57:11
  5. Bericht van Paulus is op 19-05-2023 om 19:40:35 uur verwijderd door Paulus.

    Reden: Uughhhh

     
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Allereerst sorry dat ik niet wat sneller kon reageren, dat was geen desinteresse. Er was een hoop gedoe met mijn vader, waar alle aandacht naartoe moest.

    Tja.. voor alles valt wel wat te zeggen, dus super fijn dat er meegedacht wordt. Daar heb ik wel degelijk wat aan.

    * Private lease is voor mij geen optie; te kostbaar en teveel voorwaarden waar ik niet aan kan/wil voldoen. Ik denk dat ik met mijn inkomen ook niet echt in aanmerking kom, al staat er wel bij dat ze dat individueel beoordelen.

    * Huren is dus ook geen optie, althans; zodra een creditcard nodig is, lukt het voor mij niet, want ik heb er geen. Dat komt omdat er een BKR registratie is van een afgeloste restschuld, die pas na xx-aantal jaar weg is en dat is dus dit jaar, in augustus. En prepaid creditcards worden niet geaccepteerd.

    * Niet laten repareren en even aankijken; als het mij afgelopen week niet was opgevallen dat het toch net even wat meer olie was dan anders, had ik niets gedaan. Mijn auto verliest sowieso al wat olie, maar dat was minimaal. Hij laat nu precies hetzelfde zien als hiervoor. Maar goed, nu weet ik dus dat er toch iets aan zit te komen, of misschien wel niet en kan ik zo door tot einde jaar zeg maar. Ik check regelmatig mijn olie en qua benzineverbruik op lange afstanden zie ik geen noemenswaardige afwijkingen. De reis is zo'n 700 km in twee dagen. Eigenlijk is niet repareren niet meer en minder dan uitstellen of helemaal niet doen en op zoek naar wat anders.

    * Snapcar is misschien in dit geval een goed alternatief, daar heb ik even naar gekeken en dat zou nog te doen zijn qua kosten. Ik wil alleen even alle voorwaarden goed doorlezen.

    * Een andere auto zou op zijn vroegst einde jaar zijn. Daarnaast ga ik begin juli al op vakantie, dan moet ik me wel enorm gaan haasten om iets te vinden en ik wil absoluut niet iets aanschaffen omdat het haast heeft.

    * Lenen van vrienden/familie; dat vind ik zelf nogal wat en best eng. Je wilt toch niet dat er iets onderweg gebeurt en dat daar problemen uit voortkomen. Ik zou zelf ook niet snel mijn auto zo lang en ver uitlenen. Hier in de buurt wel trouwens, mijn buren/vrienden hadden eerder wel eens vervoer nodig en dan vond ik dat geen probleem. Maar in dit geval zou ik dat toch een spannende vinden.

    * Niet gaan en annuleren; ik kan tot begin juli annuleren kosteloos (Airbnb), maar goed, dat heeft niet de eerste voorkeur. Ik (we) wil er graag even tussenuit en ik heb dat ook echt even nodig na het laatste heftige halfjaar. Iets zoeken in Nederland voor 10 dagen is eigenlijk nog duurder dan wat ik nu heb geboekt. Ook als ik daar mijn reiskosten bij op tel. Maar goed, ineens is er wel de vraag en onzekerheid of het door kan gaan, omdat de ontwikkelingen rondom mijn vader niet zo heel goed zijn. Het idee dat ik dan zo'n 700 a 800 km verderop zit en alleen terug moet rijden. Het voelt niet fijn nog. Eerst dus afwachten komende periode hoe dat zich houdt en vanuit dat stuk dus ook een beslissing nemen.
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Is voor je vakantie het OV geen optie? Heb van verschillende mensen gehoord dat internationaal treinen goed te doen is. En dan ter plaatse een auto huren indien nodig?
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Piep
    Is voor je vakantie het OV geen optie? Heb van verschillende mensen gehoord dat internationaal treinen goed te doen is. En dan ter plaatse een auto huren indien nodig?

    Het lastige is dat je in Frankrijk buiten de grote steden een auto nodig hebt. Er is daar niet tot nauwelijks functionerend OV meer.
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Daarom zeg ik ook, ter plaatse een auto huren....
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Piep
    Daarom zeg ik ook, ter plaatse een auto huren....

    Dat is dan ook waarschijnlijk nodig.
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    @Fri1974 mag ik vragennwaar je ongeveer heen gaat?
  12. Ik heb zelf een suzuki swift gekocht voor 2000 euro op marktplaats. Heel eenvoudig. Zelfs geen elektrische ramen geen airco niks. Gewoon een auto. Maar ik heb er nooit problemen mee. Suzuki is goed. Hiervoor suzuki alto. Nooit problemen mee. Goedkoop in onderhoud. Onlangs weer voor 15 euro door de keuring.. Suzuki is aanrader.
Terug naar de lijst