Gedoe met auto, wat is wijsheid?

Gedoe met auto, wat is wijsheid? 

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Tinus
    @Fri1974 mag ik vragennwaar je ongeveer heen gaat?

    700 km schrijft ze

    Wou je een lift gevenSmile
  2. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Piep
    Is voor je vakantie het OV geen optie? Heb van verschillende mensen gehoord dat internationaal treinen goed te doen is. En dan ter plaatse een auto huren indien nodig?


    Nou..het OV was ook eerst het plan. Interrail of iets dergelijks. Alles uitgezocht, maar treinen naar en in Frankrijk is enorm duur. Ik heb van de week gekeken op NS international; enkele reis voor 3 personen (1x volwassen en 2x 14 jaar) is minstens 400 euro.

    We gaan naar Le Havre, daar heb ik ook een huisje gehuurd.
  3. Tja en dan willen ze in de Eu brandstof auto's verbieden. Elektrische auto niet te betalen. En brandgevaarlijk. En ov is duur.. Uhm.. 🙄🙄
  4. Deze is volledig elektrisch.
    Toch voor mij nog best duur. Alleenstaande ouder met kind met een goede baan in een ggz instelling.
    Plaatje
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Elizabeth27
    Deze is volledig elektrisch.
    Toch voor mij nog best duur. Alleenstaande ouder met kind met een goede baan in een ggz instelling.

    Deze is niet alleen elektrisch, hij is ook gloednieuw. Dat maakt m duur.

    Verder, het is lease, vziw zit wegenbelasting en onderhoud er bij in en mss ook wel verzekering.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Geanna

    700 km schrijft ze

    Wou je een lift gevenSmile

    OV opties overdenken. Waarom zo sarcastisch?
  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Nou..het OV was ook eerst het plan. Interrail of iets dergelijks. Alles uitgezocht, maar treinen naar en in Frankrijk is enorm duur. Ik heb van de week gekeken op NS international; enkele reis voor 3 personen (1x volwassen en 2x 14 jaar) is minstens 400 euro.

    We gaan naar Le Havre, daar heb ik ook een huisje gehuurd.


    En Le Havre is de enige optie?
    OV is dan misschien ( als je ergens anders heen gaat ) wel te behappen.
  8. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    Daarom, doe ik het meeste onderhoud zelf.
    Bij een handelaar, kan je een brug huren en zelf de auto checken op gebreken.
    Sommige garage bedrijven, maken misbruik van situaties, daarom neem een second opinion.
    Desnoods maak je een afspraak bij een Doe Het Zelf garage, auto de brug op en samen kijken.

    Succes.
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ken je de debet creditcard al? Dit is een creditcard waarbij je geen krediet krijgt. Dus ook geen kredietcheck. Ik heb zelf Revolut, de gratis versie. Als ik wat met een creditcard moet doen, dan zet ik er geld op met ideal. Je kunt het via een virtuele kaart betalen als je NFC hebt op telefoon. En anders kun je een fysieke kaart kopen. De kosten zijn duidelijk (en zeker niet buitensporig). Aanvraag is binnen een dag afgerond. Dan is een auto huren wel mogelijk voor je.
  10. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Ik heb zelf een auto van 24 jaar oud een Toyota Starlet. Elk jaar is er wel iets, wat vervangen moet worden. Dit jaar 2 nieuwe banden, accu, ruitenwissers, en 2 snaren. Dat is inherent aan een auto op leeftijd. Volgend jaar is de verwachting dat de schokbrekers vervangen moeten worden. Als de auto verder motorisch goed is en er verder geen andere dure reparaties bijkomen dan doe ik dat zeker.
    Vraag aan jouw garage of de auto het nog waard is om die reparatie te laten doen.
    Vier jaar geleden 2 keer een auto gehuurd via snappcar om 700 km naar het Buitenland te rijden. Was in de winter en ik had geen winterbanden. Prima bevallen. Ik heb toen twee keer een auto gehuurd in een andere stad dan mijn woonplaats, maar wel op de route. Daar bespaarde ik ook weer kosten mee.
    Je zou ook kunnen kijken of de Flixbus een optie is.
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Paulus
    Daarom, doe ik het meeste onderhoud zelf.
    Bij een handelaar, kan je een brug huren en zelf de auto checken op gebreken.
    Sommige garage bedrijven, maken misbruik van situaties, daarom neem een second opinion.
    Desnoods maak je een afspraak bij een Doe Het Zelf garage, auto de brug op en samen kijken.

    Succes.

    Dan moet je daar wel tijd en deskundigheid voor hebben.
  12. Sip
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Sip
    Als de rest van de auto verder in orde is. En hij bevalt verder prima dan zou ik de auto laten repareren. Stel dat er groot onderhoud aan zit te komen zoals 4 nieuwe banden en een distributieriem zou ik de garage (of iemand die er verstand van heeft) om advies vragen.
    Je weet wat je nu hebt. Bij een andere auto weet je dat niet. Er kunnen altijd gebreken zijn die je niet in het buitenland wilt tegenkomen.

Terug naar de lijst