Leuke baan voor (veel) minder salaris

Leuke baan voor (veel) minder salaris 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb momenteel nog een 'vaste' baan, maar de toekomst hiervan is erg onzeker. De kans is groot dat het aantal uren sterk verminderd zal worden, maar ik acht de kans nog groter dat de functie per 1 juli 2015 of 1 januari 2016 helemaal komt te vervallen. Tegen die tijd is de ontslagregeling enorm versoberd.

    Onlangs heb ik op een vacature gereageerd bij een instantie hier in de buurt. Helaas waren er anderen die meer voldeden aan de functie-eisen.

    Gisteren ontving ik van deze instantie een mail met de mededeling dat zij binnenkort een andere functie vacant hebben waarvan zij denken dat ik hier weleens de geschikte kandidaat zou kunnen zijn. Functieomschrijving doorgelezen en ja, interessante baan met behoorlijk wat verantwoordelijkheden. Er stond tevens een functieschaal bij vermeld. Ik ben gaan googlen en dan blijkt al snel dat het salaris nogal wat onder mijn huidige salarisniveau ligt. E.e.a. is wel afhankelijk van de periodiek waar ik in zou worden geschaald. Ik heb mijn enthousiasme laten blijken, maar tevens gevraagd of zij een salarisindicatie kunnen geven. Dat kon ze nog niet goed aangeven, maar wel vroeg ze wat mijn salaris nu ongeveer is. Ik heb daar eerlijk antwoord op gegeven, omdat ik er niets mee opschiet als ik er erg veel op achteruit ga.

    Daarop kreeg ik de reactie dat ze vermoedt dat we er wat salaris betreft niet uit gaan komen. Ik wil echter graag van haar weten wat het verwachte salaris is. Het betreft trouwens een tijdelijk dienstverband van een jaar met mogelijkheid tot 2 x verlengen. Dit schijnt steeds gebruikelijker te worden Smile Momenteel werk ik 24 uur, in de nieuwe baan zou ik 28 uur gaan werken en op termijn eventueel 32 uur.

    Ik vind dit soort dingen z? lastig (zeker voor een control-freak als ik Smile)! Mijn zogenaamde 'vaste' baan biedt ook geen zekerheid, maar een tijdelijk contract al helemaal niet. En hoeveel wil je inleveren aan salaris? Het liefst niets, maar is dat in deze tijd re?el? Zucht......
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline
    Het is tegenwoordig heel normaal om te beginnen met een jaarcontract, maar dan is de intentie meestal wel om dat na een jaar om te zetten in een vast contract.

    Maar... waarom ga je niet gewoon op gesprek? Dan kan je al je vragen stellen en goed inschatten of je hiervoor je huidige baan (die ook onzeker is) wil opzeggen.

    Ik zou zeggen "Go for it!" Smile


    Dat van een jaarcontract met een intentie tot vast, ken ik. Hier wordt het contract echter maximaal 2 x een jaar verlengd. Na 3 jaar zal ik er dus weer weg moeten. Dit schijnt steeds vaker gedaan te worden. Bij een andere vacature werd dat ook al vermeld.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Maar dan ben je in het beste geval 3 jaar onder de pannen. Ga ervoor.
    Over 3 jaar zie je dan wel verder.


    Ik wacht nog even hun reactie op inschaling af. Zoals het er nu naar uitziet (volgens CAO en bruto/netto verhaal), verdien ik daar met 4 uur per week m??r werken, per maand zo'n 100 euro minder Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline




    Wat apart. Welke reden heeft een werkgever om het zo te doen? Moet je na 3 jaar weer opnieuw iemand gaan inwerken Smile


    Heeft de Raad van Toezicht besloten i.v.m. economische tijding en 'flexibiliteit'. Geen enkel voordeel voor de werknemer, zoals hier al vaker werd benoemd Smile

    Dat van slechts 2 tijdelijke contracten wist ik niet. Nog erger...
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Update: krijg net bericht dat het salaris ongeveer 200 euro lager zal liggen o.b.v. fulltime (36 uur) dan wat ik nu heb. Wel kennen ze een 13e maand en die heb ik nu niet.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Waarmee het salaris dus opeens met 12% stijgt. Je kan je afvragen hoe cruciaal je salaris kunt, moet, wilt laten zijn.


    Klopt.

    Salaris is zeker wel van belang, vooral als je uiteindelijk bijv. moet terugvallen op WW. Het engste vind ik nog om mijn huidige vaste baan eventueel op te zeggen voor iets tijdelijks.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Als ik wil, mag ik dinsdag op gesprek Smile Ook dat vind ik eng Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline



    Dat laatste kan ik me voorstellen. Maar je huidige baan is toch ook niet zeker?

    Je kan ook verder zoeken naar iets waar je wel min of meer de garantie krijgt dat je mag blijven. Ik denk dat ik die zekerheid ook nodig zou hebben.


    Helaas zijn er maar erg weinig banen. De collega's die weg moeten, hebben nog niets anders.

    Als ik deze baan aangeboden zou krijgen is het kiezen uit:

    - mijn vaste, maar onzekere, baan waar ik het niet zo erg naar mijn zin meer heb. De baan is wel heel relaxed het laatste jaar, qua werkdruk Smile, maar kan zo afgelopen zijn
    - een nieuwe baan met meer verantwoordelijkheden, andere werkomgeving, verbreding, maar ook onzeker.

    Aaaarghh, ik heb een hekel aan keuzes maken.

    Misschien eerst maar eens op gesprek gaan en dan verder zien.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Imke
    Als je het gaat doen, vraag dan ter compensatie van je uurloon een 3 jarig contract ( nu kan dat nog ).
    Of minstens voor 24 maanden, zodat je ook nog de transitievergoeding meekrijgt.


    Maar die transitievergoeding krijg je toch alleen maar als ze het contract vroegtijdig willen be?indigen of niet tijdig opzeggen?
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef nibo




    Voor niet tijdig schriftelijk opzeggen of aanzeggen geldt een ander soort vergoeding (het moet echt schriftelijk)

    Hier iets over transitievergoeding:

    >>LINK<<


    Dank je. Ik had over het hoofd gezien dat dit ook voor tijdelijke contracten geldt. Maar ook bij 2 x een jaarcontract?
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik ga er hoe dan ook toch wat op achteruit.

    Als ik bij mijn huidige baan ook zou uitgaan van 28 uur per week en ik zou bij de nieuwe baan de 13e maand verdelen over de andere maanden, heb ik per saldo een (klein) verschil van zo'n 30 euro.

    Echter, doordat ik meer ga werken krijg ik veel minder terug aan toeslagen, maar liefst 170 euro per maand. Het rare/stomme is dat ik er netto per maand geen 170 euro op vooruit ga. Kortom, ik lever dus wel wat in. En doordat ik de 13e maand natuurlijk pas aan het eind van het jaar krijg, mis ik de overige maanden zo'n 150 euro t.o.v. nu Smile Da's best veel.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor je uitgebreide uitleg, Mikky.

    Hier komen toch steeds meer twijfels. Ik heb bij mijn huidige werkgever nog recht op een opleidingsbudget van zo'n 3000 euro en vind het eigenlijk wel zonde om dit 'weg te gooien'. Daarnaast heb ik met wat lichamelijke klachten te maken die weleens voor (kortdurende) uitval kunnen gaan zorgen. Deel van de klachten komen waarschijnlijk voort uit een nekhernia en wat betreft de andere klachten is het afwachten. In januari ga ik naar de neuroloog.

    Donderdag te horen gekregen dat er verwacht wordt dat er in mei meer duidelijkheid komt over mijn huidige baan.
Terug naar de lijst