Kun je in Excel?

Kun je in Excel? 

Onderwerp van Hetty

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Jen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jen
    quote:
    Dit schreef Hetty
    Bij mijn vrijwilligerswerk zijn wij bezig om ??n bestand te maken in Excel, waarin wij een aantal zaken willen combineren.
    1. De deelnemersgegevens (heel uitgebreid)
    2. De aanwezigheidsregistratie van de deelnemers
    3. De betaling van de lessen door de deelnemers.
    4. De wensen van de deelnemers

    Een collega is er mee begonnen en heeft mij advies gevraagd.

    Ik heb een hele tijd meegekeken en heb het idee dat je dit niet allemaal in ??n werkblad kunt verwerken.

    Natuurlijk kun je heel veel kolommen maken en de gegevens erin typen, maar het wordt erg onoverzichtelijk.
    Ook weet ik niet hoe je de gegevens op een overzichtelijke manier kunt printen. Bijvoorbeeld hoe print je een lijst voor een docent wie er in zijn/haar les moet verschijnen?

    Het grootste probleem vind ik dat er elke dag anderen zijn die in het bestand moeten werken en kijken.

    Maar wat nu?

    Collega en ik hebben het eigenlijk opgegeven (om het te maken in Excel), maar misschien is er hier nog iemand met een goed idee.

    Groetjes Hetty

    In excel is het verstandigst om met formules te werken daarom kan excel zo handig zijn. Je kan wel 1 werkblad gebruiken maar een werkblad heeft verschillende tabblaadjes en die kan je namen geven en zo kan je er doorheen bladeren...maar je moet het eigenlijk zien...is het gemakkelijkst...het is echt niet zo moeilijk, hoor....

    Succes en ik heb nog een werkboek....excel voor gevorderden..
  2. Jen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jen
    quote:
    Dit schreef Hetty


    Dank je voor je reactie.
    Dat was ??n van mijn eerste suggesties, meerdere tabbladen en formules.
    Vonden ze al te moeilijk.

    Maar als meerderen het adviseren .. ik moet er nog heel erg over nadenken.
    (Ik moet er ook over nadenken of ik een paar weken voor wil gaan zitten, want ja, het is en blijft onbetaald werk)

    Ik hoor ook nog graag van anderen, wat hun ervaringen zijn.

    Maarre.....als je met excel wilt werken moet je echt met formules werken en tabbladen...anders heeft excel weinig zin, hoor...

    Nogmaals succesSmile
Terug naar de lijst