Inenting HPV voor dochter van 13

Inenting HPV voor dochter van 13 

Onderwerp van drummer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door drummer zelf op 14 oktober 2016 om 06:56:13

Terug naar de lijst
  1. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik ben absoluut pro vaccineren maar door mijn werk loop ik veel tussen artsen en er zijn 2 entingen die ze hun kinderen niet geven of gegeven hebben. Mexicaanse griep omdat dat echt een onzin vaccinatie was en HPV omdat er nog teveel vraagtekens zijn (en een follow up van 15 jaar is kort voor HPV).

    Mijn dochter krijgt deze vaccinaties niet.
  2. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Jongens kunnen ook gevaccineerd. In Australi? gebeurt dat al. Deze kanker komt ook voor als penis- of als anuskanker, keelkanker.

    Keelkanker is ook van beffen.
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Jongens kunnen ook gevaccineerd. In Australi? gebeurt dat al. Deze kanker komt ook voor als penis- of als anuskanker, keelkanker.

    Maar de primaire reden is dat er minder meisjes besmet worden.

    However, by vaccinating boys, the result would likely be:

    less spreading of HPV
    hopefully, fewer cases of cervical cancer in women
    perhaps, a decrease in other types of cancer
    Vaccinating your son may save someone else's daughter from possibly getting cervical cancer down the road

    >>LINK<<
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dat is pertinent niet waar.

    De clinical trials begonnen in 2004 (beginstadium onderzoek was in 1991). In 2007 zei de ethische commissie dat het onverantwoord was de controlegroep placebo te blijven geven omdat meisjes op deze manier onnodig onbeschermd bleven terwijl ze dat wel zouden kunnen worden. Effectiviteit en veiligheid waren voldoende bewezen.

    Misschien is dat waarnaar gerefereerd wordt?

    Maar als die klinische trials en follow up in 2004 begonnen zijn dan zijn die meisjes nu rond de 25 terwijl het grote risico vanaf 30 komt. Dan beginnen ze ook pas met die uitstrijkjes. En het is wel wetenschappelijk aangetoond waarom dat na 30 is.
  5. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Onderstaande komt van de website van het RIVM. En nu snap ik wel dat 200 doden per jaar aan HPV natuurlijk niet goed is maar er gaan een veelvoud aan mensen per jaar dood aan de griep. We geven toch ook niet iedereen een griepspuit.

    11. Ik ben besmet met HPV. Is dat erg?
    Nee, dat is niet erg. Veel vrouwen raken namelijk in hun leven besmet met dit virus. Gelukkig ruimt uw lichaam HPV bijna altijd weer zelf op. Bespreek met uw huisarts wat u moet doen.


    12. Ik ben besmet met HPV. Krijg ik nu baarmoederhalskanker?
    De kans dat u baarmoederhalskanker krijgt, is klein. Uw lichaam ruimt het virus bijna altijd weer zelf op. Dat gebeurt bij 93 van de 100 vrouwen die besmet zijn. Het duurt 1 tot 2 jaar voordat het virus helemaal weg is. Soms kan uw lichaam het virus niet goed opruimen. Dit gebeurt bij 7 van de 100 vrouwen die besmet zijn. U blijft dan veel langer besmet. Daardoor heeft u een grotere kans op baarmoederhalskanker. Maar zelfs dan is de kans klein dat u baarmoederhalskanker heeft.


    13. Ik ben besmet met HPV. Hoe lang duurt het voordat de HPV-besmetting weg is?
    Het lichaam ruimt het virus meestal zelf weer op. Na 2 jaar heeft 95% van de vrouwen het virus opgeruimd.



    14. Ik ben besmet met HPV. Moet ik dat tegen mijn partner of mijn ex-partner zeggen?
    Nee, dat hoeft niet. Het is niet erg dat u besmet bent met HPV. Heel veel mensen zijn besmet met HPV, uw partner waarschijnlijk ook. Het lichaam ruimt het virus bijna altijd zelf op. U hoeft tijdens het vrijen dus ook geen rekening te houden met HPV.
  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Er zijn toch recent een aantal wetenschappelijke artikelen gepubliceerd waar de vaccinatie toch niet zo positief uitkwam qua neveneffecten.

    >>LINK<<

    En dit zijn dus geen subjectieve onderzoeken van anti vaccinatie lobby's..
  7. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik vind dat jij de uitkomsten wel heel erg positief uitlegt. Verder onderzoek betekent sowieso dat er dingen gevonden zijn die onderzocht moeten worden. Maar dat staat er niet. Er staat "urgently needed" en dat maakt de uitkomst van dit onderzoek toch wat zorgwekkender dan jij het wilt laten lijken.

    En eigenlijk is dat met de andere onderzoeken net zo. Blijkbaar is mijn Engels anders dan het jouwe. Of in ieder geval mijn interpretatie, en ik lees toch genoeg onderzoeken om er in ieder geval iets van te snappen.
  8. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Het zijn een aantal studies, ik had ze alleen beter 1 voor 1 kunnen posten alleen de OA site werkte niet mee. Vandaar de zoeklink en de resultaten die niet allemaal betrekking hebben op het onderwerp.

    Waarom ik er dit gewicht aan hang is omdat al die onderzoeken iets constateren, geeneen onderzoek sluit hard uit dat het niet door de vaccinatie komt. Dus wordt er terecht aangegeven dat er meer onderzoek nodig is. En daarom kun jij niet zeggen dat het veilig is want de onderzoekers zijn er nog niet eens uit.
  9. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ik zeg niet dat het veilig is, de fda en alle andere medische en ethische commissies zeggen dat het veilig is na tientallen jaren onderzoek.

    Dus hoezo onderzoekers zijn er nog niet uit?

    Als vijftig vrouwen claimen moe te zijn met hoofdpijn na vaccinatie en het onderzoek bestaat uit vastleggen dat ze inderdaad moe zijn en hoofdpijn hebben zonder ook maar een bloedonderzoek te doen - serieus, jij noemt dat dan 'onderzoekers zijn er nog niet uit?' en slaat al het jarenlange dubbelblinde randomized onderzoek met tienduizenden meisjes in de wind?

    Ik snap dat niet.

    Wat ik ook niet snap is waarom dezelfde soort zorg er niet is bij bijvoorbeeld poliovaccinatie.

    Is het toch omdat het een seksueel overdraagbare aandoening is? Maakt dat ongemakkelijk?

    Algemene vraag niet specifiek voor MaNu.


    Ik ben absoluut PRO vaccinatie.
    Het onderzoek is al jaren niet meer dubbel blind.
    Ik vind het vreemd dat we moeten gaan vaccineren voor een ziekte/aandoening waarbij zo weinig mensen overlijden. 200 per jaar in NL is natuurlijk best wel een cijfer maar procentueel is het echt helemaal niks.
    Polio was natuurlijk wel een ziekte met hele ernstige gevolgen voor een hele grote groep die dit kreeg. Totaal niet te vergelijken met HPV.
  10. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo
    De future II study (Gardasil) was een randomized double blind clinical trial, met meer dan 12000 meisjes.

    >>LINK<<

    En het gaat dus niet alleen om het overlijden maar om de grote ziektelast, vaak een leven lang. En dan gaat het plots om 7% van de vrouwen (honderdduizenden dus) die een infectie niet afweren maar in een medisch traject komen. Onprettig, pijnlijk en beangstigend.

    Door dit traject zijn het er 'maar' 200 die overlijden. Anders zou het bij ons ook doodsoorzaak nr 2 zijn.

    Voorkomen is zoveel beter dan genezen.


    Ik heb het abstract gelezen. De vaccinatie biedt geen volledige bescherming en de follow up is maar 3 jaar. Lees jij dat ook zo?
  11. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dus vind je een beetje bescherming beter dan niets?
    Vergelijk het dragen van autogordels; die geven ook geen perfecte bescherming.

    Het allerbelangrijkste is dat de follow up maar 3 jaar is.
    Heel veel van die meisjes hebben dan sowieso nog geen sex gehad.
  12. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het rare is, dat de cijfers niet zoveel verschillen. Met 200 doden/jaar, is de kans om aan HPV/BHK te overlijden in NL dus 0.2% (per jaar 100.000 meisjes geboren) of 1 op 500.

    Polio: >>LINK<<
    1 in 200 infections leads to irreversible paralysis. Among those paralysed, 5% to 10% die when their breathing muscles become immobilized.

    Het probleem is alleen dat Polio epidemisch is. De laatste grote polio-epidemie in Nederland was in 1956. Deze epidemie heeft toen bij bijna 1800 mensen verlammingen veroorzaakt, uiteindelijk zijn 70 personen overleden aan polio.
    Vaccineren heeft hierbij echt zin gehad.
Terug naar de lijst