Ervaring priv? auto leasen

Ervaring priv? auto leasen 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Fons69


    ]Ik maakte laatst de rekensom wat mijn huidige auto per maand kostte.
    Bleek dat wegenbelasting + onderhoud + verzekering per maand duurder was als een gloednieuwe auto via private lease.
    Weliswaar een kleinere auto, maar nu hoef ik alleen nog maar benzine te betalen als variabele lasten.


    Precies, beetje appels en peren eigenlijk.
    Al begrijp ik je overweging wel.

    quote:
    Dit schreef Fons69

    (..)

    En ik heb een leuke som op de bank staan nadat ik mijn auto verkocht had.


    Lekker op de bank laten staan voor als je:

    -extra contractkilometers moet aftikken
    -afkoopsom wilt betalen

    -of een hypotheek wilt (over)sluiten..
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    (..) Ik zou er echt niet te lang aan vast willen zitten....denk ik.


    Verstandig. al 'kost' dat wat geld.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee. W?l heb ik een aantal jaar aan de andere kant van de tafel gewerkt. Kan je er dus wel iets over vertellen.

    Priv? lease kan een oplossing zijn als je de contractperiode kan overzien m.b.t. je eigen persoonlijke situatie. Dus, financi?le zekerheid, ga je niet opeens te veel kilometers rijden... want dat gaat extra geld kosten.. Het is een financi?le verplichting welke BKR geregistreerd wordt en dus van invloed kan zijn op andere financi?le producten die je in de toekomst misschien wilt aanschaffen.

    Naast looptijd / kilometrage.. kijk ook naar het gehanteerde eigen risico. Hoe hoger, hoe scherper het tarief.. maar ?lke schade groter dan een 2 euro muntstuk zal je moeten melden en afhankelijk van de kosten betaal je (deel van) het eigen risico. OOk een lekke band wordt door de eigenaar van de auto gezien als schade. Zit er een nagelnieuwe band op.. dan hoef je weinig bij te betalen want er is relatief weinig restprofiel verstreken.. Is de band bijna aan vervanging toe.. betaal je relatief het meest en hoeft er maar weinig vanuit het onderhoudspotje bijgestort te worden. Leuk voor de leasemij.

    Check ook even de diverse 'brancheconvenanten' op basis van hun voorwaarden en controleer of een aanbieder bij ??n van beide is aangesloten.

    Private lease kan een oplossing zijn.. maar misschien is een (kleiner) bedrag lenen voor een wat nieuwere auto een net zo verstandig idee. Dan heb je na afbetaling de auto nog in bezit. Bij lease niet. tenzij je de auto wilt overkopen.. ?n dat is een mooi verdienmoment voor de leasemij.. want dat zal, om fiscale redenen, altijd tegen de marktconforme prijs moeten.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Hypotheek loopt binnenkort af. Dus geen extra kosten met oversluiten.
    (..).


    Ik doel niet op oversluitkosten.. maar op het te lenen (max.) bedrag. D?t is lager met PL.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2
    Enorm veel pech met de auto. Zit nu te dubben. Laten repareren, dat kan best een hoop geld gaan kosten. (..)


    Wat is de beoogde reparatie ?n over wat voor auto spreken wij? (merk/type/model/motorspecificatie)
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Wat info om te lezen:

    >>LINK<<


    Vergelijkbaar, wellicht, aan jouw huidige situatie:

    >>LINK<<
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Fons69


    (..)
    Maar daar tegenover staat dat je dus verder helemaal geen omkijken hebt naar de auto.


    Qua reguliere onderhoudskosten niet nee.. maar verkijk je niet. Ben je 'een niet zo'n goede huisvader' voor je auto.. dan kunnen aanvullende kosten al snel op jouw bordje komen.

    Het begrip 'niet verzekerbare gebeurtenis' bijvoorbeeld.

    Of, een koppelingsplaat die vrij vlot versleten is.. Hoe kan dat? Gebruik, rijstijl??


    quote:
    Dit schreef Fons69

    Dit is een gemak voor de gebruiker, en gemak kost nu eenmaal geld.


    Yep, als je dat goed beseft ?n kan betalen, dan is dat mooi.
    Echter, als je juist al krap bij kas zit.. is het misschien wel net de molensteen om je nek voor de komende 4 jaar.. Smile
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    Bij een nieuwe auto heb je mogelijk 4 jaar garantie. Dus kun je nauwkeurig uitrekenen wat je onderhoudskosten de eerste 4 jaar zullen zijn. Restwaarde is ook in te schatten. Als je al no claim hebt opgebouwd is een eigen verzekering waarschijnlijk goedkoper dan die van de lease maatschappij. Ook rekent de lease mij vaak best een hoge debetrente.

    De grootste kostenpost bij een wat oudere auto zijn de grote reparaties. Die heb je de eerste paar jaar bij een nieuwe auto niet. Kortom goed rekenen. Maar ik schat in dat een lease door de hoge overhead kosten per saldo duurder is.



    Sommige maatschappijen bieden je een instaptrede op basis van opgebouwde schadevrije jaren.

    Kostenpost bij een nieuwe, moderne, auto kan soms ook onverwacht groot zijn.. Moderne technieken zijn niet altijd zaligmakend.

    Het is ook een vrij simpel rekensommetje..

    stel 24 maanden x ? 250,00 = ? 6.000 wat je betaald om voor een beetje aangeklede A-segmenter 10.000 duizend kilometer per jaar te mogen rijden. Brandstof komt er dus nog bij.

    K?n je voor 6000 euro 2 jaar lang een eigen auto op de weg houden, m?t onderhoudsbudget etc. , zonder aanschafkosten -maar misschien een stukje aflossing en wat afschrijving. ?

    Ja, dat kan best. Met dan ook zo zijn beperkingen en risico's. maar ook vrijheid van het eigen bezit... geen kilometerbeperking ?n als er eens een winkelwagentje op het parkeerterrein tegen het portier staat.. niet leuk maar ook niet direct een ? consequentie. Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Ja dat heb ik dus tot nu toe ook gedaan, 6/7 jaar. Kan goed gaan maar al met 2 pech. Dus nu er een grote reparatie aan komt wil ik er eigenlijk vanaf.

    Dat klinkt goed zeg😃
    7 jaar garantie, welke kia heb je gekocht? Hoefde jij toen niet te lenen....als ik vragen mag. Ik heb wel wat achter de hand maar geen heel groot bedrag.


    Het kent wel wat beperkingen.. zoals tot max. 150 duizend kilometer.
    Audio-Navigatie systeem is slechts 3 jaar gedekt.

    Disclaimer 7 jaar Kia garantie

    De garantietermijn van 7 jaar is van toepassing op alle auto's die na 1 januari 2010 zijn gekocht en geregistreerd bij een erkende Kia-dealer. Elke Kia geniet van 7 jaar volledige fabrieksgarantie met een beperking van 150.000 km. Voor de eerste 3 jaar geldt geen kilometerbeperking.

    Garantievoorwaarden per model
    Voor alle Kia-modellen gelden de algemene garantievoorwaarden zoals beschreven in het boekje "Garantie & onderhoud".

    Carrosseriegarantie
    12 jaar carrosseriegarantie zonder kilometerbeperking

    Lakgarantie
    5 jaar met een maximum van 150.000 km

    Audio-navigatiegarantie
    3 jaar met een maximum van 100.000 km

    Mocht u meer informatie willen neem dan contact op met uw Kia-dealer of vraag geheel vrijblijvend een modelbrochure aan. Met vragen of opmerkingen kunt u bij Kia Motors Nederland terecht via het contactformulier.


    Je kan dus ook een jong gebruikte Kia zoeken / kopen waarbij je dan nog 4-5 jaar garantie kan hebben (als er niet te veel kilometers op de klok staan..

    Concerngenoot Hyundai biedt 5 jaar garantie.. en dan zonder kilometerbeperking, dacht ik.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MaNu

    (..)

    (..) Je kunt het geld alleen beter bij de bank lenen want dan wordt de auto jouw eigendom tegen dezelfde prijs.(..).


    Eh, nadat de lening is afbetaald, toch?
    Tot die tijd is de auto zeer waarschijnlijk het onderpand bij de lening.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Wat mankeert er nu precies aan je huidige auto. mamavan2?
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Oh dacht dat ik al je eerdere vraag van m'n auto had gereageerd.

    Citro?n C3 2007 1.4 Ambiance
    Koelwater in de ecu stekker en problemen met de koppakking


    Oei, klinkt niet leuk. Het ??n houdt vermoedelijk met het andere verband, denk ik?
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MarjanSc



    Hier ook twijfel.
    Ik rij in mijn nieuwe functie 2000 km per maand, heb nu 84.000 op de teller staan maar ben bang op deze manier de komende tijd heel veel kosten te gaan krijgen. Ik krijg wel benzinegeld, daar kan ik het verbuik en een deel van het onderhoud van betalen maar niks aan de afschrijving.
    Over 2 jaar is mijn auto dan misschien helemaal op en heb ik niks meer.
    Dan nu maar verkopen ? Leuk reservecentje over en gaan leasen???
    De voordelen kan ik overal vinden, de nadelen wordt wat lastiger.

    Marjan


    25 duizend per jaar, totaal of komt daar nog priv? ritten bij?

    Tja, wat zijn extra kosten? Inderdaad, onderhoud zal wat meer zijn, want je rijd immers gewoon meer kilometers. Afhankelijk van auto is 84 duizend kilometer niet veel. Kan er nog wel 3x bij.. al een niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

    Ik denk dat je in dit draadje wel de voor- ?n nadelen kan lezen omtrent private lease.

    Je kan altijd een offerte vragen voor een, pak' m beet, een Clio bij 30K per jaar. Denk dat je gauw genezen bent als je het maandtarief ziet.

    Als je kosten wilt sparen, overweeg dan een goede auto op LPG. Zeker als je dat in jouw woon-werkomgeving voordelig kan tanken, rijd je relatief goedkoop en milieuvriendelijk. Dacia heeft goede LPG motoren (1.6van Renault). Voor 12 mille kan je er 1 rijden, nieuw, en met wat bijbetalen ook een verlengde garantie tot, ik meen, 5 jaar.
Terug naar de lijst