Plafond witten, moeilijk?

Plafond witten, moeilijk? 

Onderwerp van Carla-S


Dit onderwerp is gesloten.
door Carla-S zelf op 13 september 2017 om 19:34:26

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Vetvrij schoonmaken met St Marc
    Ammonia moet je maar tegen kunnen en is niet nodig. St Marc is een prima vervanger. Heeft je plafond een zuigende werking, dan moet je voor het schilderen eerst voorstrijk gebruiken.

    Laatste keer heb ik het gedaan met een lange stok en een niet te grote (want dan zware) roller.
    Je kunt ook een ladder gebruiker die je als steiger kunt ombouwen. Net wat je handiger lijkt.

    Ik gebruik voor het plafond altijd Histor Monodek. Kan met 1 laag prima toe. Niet verdunnen. Wil je sowieso 2 lagen aanbrengen, dan zou je de 1e laag iets kunnen verdunnen, maar hoeft niet. Histor Monodek bevalt me erg goed en is fijn mee te werken. Is ook afwasbaar.

    Maar het blijft een enorme rotklus voor met name je nek en schouders. Ik heb al vaker gezegd dat ik eigenlijk geen plafonds meer wil doen. Maar ja uit kostenoverweging toch weer zelf gedaan vorig jaar, omdat andere zaken duurder uitvielen.

    Zorg wel dat je altijd van nat doorgaat in nat om streepvorming te voorkomen. En maak je banen in ieder geval per stuk helemaal af. En wees niet te zuinig met je verf, dat droogt lelijk op. De naad tussen de verschillende plafondplaten zou je kunnen doen met een kwast net als langs de randen bij de muren.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef erikpeter
    Een tip die ik nog niet gezien heb , en dat verbaast mij eigenlijk:
    Verf in banen met de zon inval mee. Dan zie je eventuele nieuwe aanzetten minder.
    Suc6 !

    Je zult als je het goed doet nooit aanzetten zien als je maar gewoon goed nat in nat blijft werken en voldoende saus op de roller hebt steeds en dus niet zuinig wilt werken, zoals ik al eerder schreef.
Terug naar de lijst