Carri?reswitch naar het (beroeps) onderwijs

Carri?reswitch naar het (beroeps) onderwijs 

Onderwerp van marinus

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    Pff wat een vervelend bericht om zo ineens te horen te krijgen.

    Ikzelf ben geen zij-instromer, maar heb er de afgelopen 20 jaar genoeg zien komen en soms gaat dat erg goed, maar soms ook helemaal niet. Dat laatste vaak omdat mensen een verkeerd beeld hebben en denken 'dat doe ik wel even'. Dat zal bij jou misschien niet zo zijn, maar ik zou je wel aanraden eens te gaan kijken, een dagje mee te lopen op een school van een type waar je interesse voor hebt.

    Vacatures zullen er over een paar maanden heus weer volop zijn, als het tegen het eind van het schooljaar loopt. En op het moment heb je de 'lerarenbeurs' waardoor scholen best wel mensen willen aannemen zonder bevoegdheid, maar wel op voorwaarde dat je pas een vast contract krijgt als je die bevoegdheid binnen een bepaalde tijd wel hebt. De opleiding wordt dan inderdaad voor je betaald en een gedeelte van de tijd ook.

    Ook zou ik even nadenken over welk vak je wilt gaan doen. Een bevoegdheid in een technisch vak stuurt je erg in een bepaalde richting en sluit heel wat scholen uit. Bij de stichting waar ik voor werk kom je in het vo met een diploma (tweedegraads bevoegdheid) van bijvoorbeeld de stoas of pth echt niet aan de slag.

    Succes!
  2. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    quote:
    Dit schreef marinus


    Dankje voor je reactie, inmiddels heb ik wat adressen van mensen van een ROC (Apeldoorn en Harderwijk). En zal de mensen eens benaderen om mee te lopen.


    Lijkt me een goed plan. Veel plezier!
  3. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    Het blijft natuurlijk wel de leukste baan die er is en daarnaast ook heel handig als alleenstaande ouder...
  4. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    Leuk! Mooie kans om wat ervaring op te doen en rustig te beginnen. Veel plezier en succes!
Terug naar de lijst