Medische keuring CBR

Medische keuring CBR 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    In de media is er al het nodige over geschreven, maar nu lopen wij er tegenaan, de vertragingen bij het CBR.

    In maart dit jaar heeft mijn man verlenging van zijn rijbewijs aangevraagd. Zijn rijbewijs verloopt op 1 augustus, deze week dus. In verband met diabetes type 1 moet hij standaard een medische keuring ondergaan. Op 15 april heeft hij een gezondheidsverklaring ingediend die op 21 mei in behandeling genomen is. En je raadt het al... nog steeds geen medische keuring gehad, naar verwachting wordt dat week 40. We zitten nu in week 30. Na de medische keuring gaat het CBR er naar verwachting ook nog 3 maanden over doen om tot verlenging over te gaan.
    Concreet: per 1 augustus mag hij niet meer rijden en het kan wel januari worden voordat er eindelijk duidelijkheid komt.

    Wat mij niet helemaal duidelijk wordt online:
    Er zijn plannen om het rijbewijs tijdelijk te laten verlengen voor de mensen die last hebben van de vertraging, maar onduidelijk is hoe ver die plannen zijn. Weet iemand dat?
    Mijn man gaat ruim 2 uur enkele reis doen om naar zijn werk te komen met het OV en (vouw)fiets, met de auto is het 35 minuten. Weet iemand in hoeverre er schadevergoeding te eisen is?
    In hoeverre is een versnelde procedure mogelijk als je geen beroepschauffeur bent?

    We balen er vreselijk van. Ik kan maar beperkt auto rijden vanwege gezondheid en zijn best afhankelijk daardoor van het kunnen autorijden van mijn man. Hoe we in hemelsnaam een half jaar zonder moeten gaan doen? Bizar dat het kan en mag vanuit de overheid....
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Die medische keuring, de gezondheidsverklaring, die is al in april opgestuurd. Naar aanleiding daarvan willen ze ook nog een arts van het CBR er naar laten kijken (ben even de term kwijt hoe dat heet, zal het vanavond even navragen). Dat is dus waar we nu tegenaan lopen, niet de eerste keuring (die je zelf moet regelen), maar zo'n gesprekje van 5 minuten bij zo'n CBR-arts.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Heb je al gebeld om te vragen of ze het met voorrang in behandeling willen nemen?

    Mijn vader moet vanwege leeftijd gekeurd worden. Zijn ID bleek zoek🙈, die is in aanvraag. Is nodig voor het bezoek aan de arts.

    Volgens mij kun je het beste al een jaar van te voren beginnen het circus. Mijn vader had bedacht het een week van te voren te kunnen regelen Smile

    Verder geen antwoorden op jouw vragen ]


    Dit stomme circus lijkt inderdaad 10 maanden te gaan duren. Belachelijk vind ik het Smile
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ik zou bellen met de vraag of het bespoedigt kan worden.

    Wat een geldklopperij hè?
    Ik ken iemand met diabetes, die had de eerste keuring gehad. Mocht hij alsnog naar een psychiater omdat hij ritalin slikt. Gesprek van 5 minuten 🤑🤑🤑


    Ja, het levert leuk op voor het CBR. Dat gesprekje van 5 minuten kennen we. Slaat nergens op, 3 vragen en je staat weer buiten en een paar honderd euro armer.
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef maartje
    Ik zou ff met het CBR bellen.


    De afgelopen weken helaas al meerdere malen gedaan. Je staat eerst standaard 20 minuten in de wacht om daarna afgescheept te worden met 'ik kan er ook niks aan doen' van de betreffende medewerker. Schiet ook niet op dus Smile
  6. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Colly
    Misschien heb je hier iets aan. Ze erkennen het probleem in ieder geval wel. >>LINK<<


    Dank je.

    Via een tip die ik zojuist kreeg, geprobeerd de ombudsman van de regionale krant hier te bereiken. Die schijnt ervaring te hebben met het CBR en al meer mensen geholpen te hebben. Vandaag is hij niet aanwezig, morgen nieuwe poging.
  7. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef robinet
    Vorig jaar van april t/m november bezig geweest met mijn verlenging. Wat een log en traag apparaat het CBR. Bellen kan maar zeker nu in deze periode zit je minimaal 2 uur in de wacht. Heb je ze uiteindelijk aan de lijn dan kunnen zij niks i.v.m. de wet op de privacy.Op het laatst was ik het zo zat dat ik al mijn info bij de huisarts heb uit laten draaien. Ik had nog een week. En ja hoor ik mag weer vijf jaar. Dan begint heel het circus weer opnieuw.


    Dat bellen is inderdaad héél frustrerend, wij hebben ook al de nodige uren eraan besteed om geen centimeter verder te komen. Alle papieren van de huisarts liggen er al, het is nu wachten op de beoordeling van de CBR-arts waarvan we nu al weten dat het advies gaat worden dat hij langs moet komen voor zo'n 5 minuten gedoetje Smile
    1 aug '19 - 00:15:32 / 1 aug '19 - 00:26:06
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef fleurie


    Is het gelukt?


    Nee nog steeds niet. We wachten op terug gebeld worden. Als deze route niet loopt, dan schakelen we de rechtsbijstand maar in, hebben we besloten
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef malva
    Mijn buurman had opeens iets aan zijn hart. En is vlak daarna weer goedgekeurd om te rijden. Door de ellende bij het cbr zou hij dan alsnog niet kunnen werken. Hij heeft contact gehad met zijn verzekeraar en toestemming gekregen om wel te rijden zolang hij op het bureaucratisch cbr moest wachten.
    Ik hoop dat jullie verzekeraar ook zo handelt.
    Sterkte.


    Is het proberen waard, morgen de verzekeraar maar bellen. Weet je toevallig welke verzekeraar de buurman heeft?

    (En nu ik je lees...oeps, ik ben wat vergeten! Ik ga morgen even mijn cursusboek zoeken)
  10. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Sjak
    Het is vreselijk, mijn partner is vanaf maart bezig geweest, mijn moeder vanaf februari.
    Vriend: verkeerde informatie, bij verkeerde dokter, spullen niet ontvangen etc. Sinds maandag mag hij weer rijden. Hoera! Hij heeft een klacht ingediend bij CBR zelf en bij de Nationale ombudsman. Gelukkig is hij heel sportief en kon op de fiets (2× ruim een uur fietsen) naar zijn werk.Inderdaad uren kwijt aan de telefoon, pfffffff. Hij is overigens ook diabeet, vandaar de keuring.
    Bij mijn moeder was het nog erger, zij heeft nog steeds niets. Dossier was gesloten, ze moest maar een bromfiets kopen. Pardon? 2x spullen kwijt geraakt. Nu voor de derde maal aangetekend verstuurd en nog kunnen ze niet zeggen of het is aangekomen.Ze mag al vanaf begin juni niet rijden, kreeg eerst een bericht alles is in orde en toen ze het rijbewijs ging aanvragen kon het niet. Echt te gek voor woorden, ze is nogal uithuizig dus voor haar een ramp. Haar huisarts heeft ook een klacht ingediend en de rekening voor het extra consult bij CBR ingediend.

    Tip: klacht indienen bij CBR en ombudsman. Bellen en zeggen dat je baan in het gedrang komt, dat je echt moet kunnen rijden voor je werk en evt. werkgever/arbo-arts inschakelen. Toen mijn partner zei dat zijn werkgever niet blij was en zijn baan in gevaar was was het binnen anderhalve week geregeld....



    Hier ook al gedoe geweest met zogenaamd niet juist ingevuld en o ja, toch wel, etc. Het klonk als een uitsteltechniek?

    En, via de arbo-arts is ook nog wel een goede. Met het OV gaat mijn man dagen maken van 7 uur in de ochtend de deur uit en in de avond er pas om half acht weer in. Is niet vol te houden als je dat 5 dagen per week moet doen.

    Wat betreft jouw moeder, niet ideaal maar ze kan bij de gemeente via de WMO een taxipas aanvragen. Waarschijnlijk heeft ze gezien haar leeftijd al wel recht op. Kan ze in ieder geval wat makkelijker weg?
    1 aug '19 - 00:20:23 / 1 aug '19 - 00:50:35
  11. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Allemachtig...... wat een ellende. Smile

    Dat er nog geen kamervragen zijn gesteld? Dit is toch pure discriminatie overigens.
    Misschien kan het "VN Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap" van betekenis zijn?
    Die gaat ook over mensen met een chronische ziekte.

    Melden van discriminatie kan hier:
    >>LINK<<


    Zo hadden we er nog niet over nagedacht. Hij gaat morgen bellen, eens kijken of dat wat oplevert
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Fuck...meteen medisch gebeuren bij cbr ingevuld....eerste €37,50 hebben ze alweer binnen....rijbewijs verlengen is duur


    Ja, geldklopperij is het. En dan moet de ellende nog starten. Succes, ik hoop dat het bij jou op tijd rond komt!
Terug naar de lijst