Medische keuring CBR

Medische keuring CBR 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    In de media is er al het nodige over geschreven, maar nu lopen wij er tegenaan, de vertragingen bij het CBR.

    In maart dit jaar heeft mijn man verlenging van zijn rijbewijs aangevraagd. Zijn rijbewijs verloopt op 1 augustus, deze week dus. In verband met diabetes type 1 moet hij standaard een medische keuring ondergaan. Op 15 april heeft hij een gezondheidsverklaring ingediend die op 21 mei in behandeling genomen is. En je raadt het al... nog steeds geen medische keuring gehad, naar verwachting wordt dat week 40. We zitten nu in week 30. Na de medische keuring gaat het CBR er naar verwachting ook nog 3 maanden over doen om tot verlenging over te gaan.
    Concreet: per 1 augustus mag hij niet meer rijden en het kan wel januari worden voordat er eindelijk duidelijkheid komt.

    Wat mij niet helemaal duidelijk wordt online:
    Er zijn plannen om het rijbewijs tijdelijk te laten verlengen voor de mensen die last hebben van de vertraging, maar onduidelijk is hoe ver die plannen zijn. Weet iemand dat?
    Mijn man gaat ruim 2 uur enkele reis doen om naar zijn werk te komen met het OV en (vouw)fiets, met de auto is het 35 minuten. Weet iemand in hoeverre er schadevergoeding te eisen is?
    In hoeverre is een versnelde procedure mogelijk als je geen beroepschauffeur bent?

    We balen er vreselijk van. Ik kan maar beperkt auto rijden vanwege gezondheid en zijn best afhankelijk daardoor van het kunnen autorijden van mijn man. Hoe we in hemelsnaam een half jaar zonder moeten gaan doen? Bizar dat het kan en mag vanuit de overheid....
  2. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Wat ik, denk te, weten is dat je geen medische keuring krijgt, maar dat je die zelf moet regelen. Dit nadat het CBR aangegeven heeft dat dat moet.

    Wat mij bijna de das omgedaan had was dat in de zogeheten "mijn cbr" omgeving plots wel wat klaarstond, maar dat ik daar geen mail van gehad had, ik kwam erachter doordat ik maar eens inlogde in de "mijn cbr".

    Succes!
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Keuring moet je zelf regelen, die papieren moet je met de aanvraag meesturen (zo heeft mijn moeder dat gedaan, ook diabeet)

    Ze heeft op het advies van haar huisarts hier de keuring aangevraagd:

    >>LINK<<
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Heb je al gebeld om te vragen of ze het met voorrang in behandeling willen nemen?

    Mijn vader moet vanwege leeftijd gekeurd worden. Zijn ID bleek zoek🙈, die is in aanvraag. Is nodig voor het bezoek aan de arts.

    Volgens mij kun je het beste al een jaar van te voren beginnen het circus. Mijn vader had bedacht het een week van te voren te kunnen regelen Smile

    Verder geen antwoorden op jouw vragen ]
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Die medische keuring, de gezondheidsverklaring, die is al in april opgestuurd. Naar aanleiding daarvan willen ze ook nog een arts van het CBR er naar laten kijken (ben even de term kwijt hoe dat heet, zal het vanavond even navragen). Dat is dus waar we nu tegenaan lopen, niet de eerste keuring (die je zelf moet regelen), maar zo'n gesprekje van 5 minuten bij zo'n CBR-arts.
  6. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Heb je al gebeld om te vragen of ze het met voorrang in behandeling willen nemen?

    Mijn vader moet vanwege leeftijd gekeurd worden. Zijn ID bleek zoek🙈, die is in aanvraag. Is nodig voor het bezoek aan de arts.

    Volgens mij kun je het beste al een jaar van te voren beginnen het circus. Mijn vader had bedacht het een week van te voren te kunnen regelen Smile

    Verder geen antwoorden op jouw vragen ]


    Dit stomme circus lijkt inderdaad 10 maanden te gaan duren. Belachelijk vind ik het Smile
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Die medische keuring, de gezondheidsverklaring, die is al in april opgestuurd. Naar aanleiding daarvan willen ze ook nog een arts van het CBR er naar laten kijken (ben even de term kwijt hoe dat heet, zal het vanavond even navragen). Dat is dus waar we nu tegenaan lopen, niet de eerste keuring (die je zelf moet regelen), maar zo'n gesprekje van 5 minuten bij zo'n CBR-arts.


    Ik zou bellen met de vraag of het bespoedigt kan worden.

    Wat een geldklopperij hè?
    Ik ken iemand met diabetes, die had de eerste keuring gehad. Mocht hij alsnog naar een psychiater omdat hij ritalin slikt. Gesprek van 5 minuten 🤑🤑🤑
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik zou ff met het CBR bellen.
  9. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Misschien heb je hier iets aan. Ze erkennen het probleem in ieder geval wel. >>LINK<<
  10. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ik zou bellen met de vraag of het bespoedigt kan worden.

    Wat een geldklopperij hè?
    Ik ken iemand met diabetes, die had de eerste keuring gehad. Mocht hij alsnog naar een psychiater omdat hij ritalin slikt. Gesprek van 5 minuten 🤑🤑🤑


    Ja, het levert leuk op voor het CBR. Dat gesprekje van 5 minuten kennen we. Slaat nergens op, 3 vragen en je staat weer buiten en een paar honderd euro armer.
  11. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef maartje
    Ik zou ff met het CBR bellen.


    De afgelopen weken helaas al meerdere malen gedaan. Je staat eerst standaard 20 minuten in de wacht om daarna afgescheept te worden met 'ik kan er ook niks aan doen' van de betreffende medewerker. Schiet ook niet op dus Smile
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Ja, het levert leuk op voor het CBR. Dat gesprekje van 5 minuten kennen we. Slaat nergens op, 3 vragen en je staat weer buiten en een paar honderd euro armer.


    Best wel stom dat je daar ook nog voor moet betalen, terwijl je al een keuring gehad hebt.
Terug naar de lijst