Internetverbinding komt niet tot stand

Internetverbinding komt niet tot stand 

Onderwerp van martijntje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Zoon woont sinds deze maand op een zolderetage in Arnhem. Internet en TV abonnement afgesloten bij Budget alles in 1. De vorige bewoner had T-mobile en geen problemen met internet ontvangst.
    Zoon heeft alles volgens aanwijzing aangesloten maar krijgt geen internetverbinding. De modem geeft een rood lampje. Nu geeft de provider aan dat ze niet via een aftakking leveren. Geen idee wat ze daarmee bedoelen. Ik kan bij de modem ook geen hoofdaansluiting vinden. Nu geven ze aan dat hij de wandcontactdoos moet openmaken en aderparen moet verwisselen. Afgezien dat hij absoluut niet technisch is, krijgen we die wandcontactdoos waar je de telefoonstekker insteekt met geen mogelijkheid los. De schroef gaat gewoon niet los, ook niet met een schroefmachine. Ik vind het heel vreemd dat er draadjes verwisseld moet worden terwijl de vorige bewoner ook internet had wat eigenlijk van KPN afgenomen wordt. Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Of is er iemand met kennis van zaken die mijn zoon (tegen vergoeding) zou kunnen helpen met de installatie? Er kunnen geen monteurs komen vanwege Corona. Ik hoor het graagSmile.
  2. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    Ik vind het ook een heel vreemd verhaal van Budget. Ze hebben wel een handleiding gegeven over hoe je de aderparen moet veranderen maar dan geven ze ook aan dat je ervoor moet zorgen dat de kabels goed gestript zijn zodat het koper goed zichtbaar is. Dan raken wij het spoor al bijster.
  3. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    [QUOTE]Dit schreef Dayenne
    En als het straks werkt, vergoeding voor niet gebruikte diensten aanvragen bij de provider. Er zijn vaste vergoedingen voor. [/QUOTE

    Ze leggen de schuld buiten zichzelf. Als dit echt zo zou zijn dan is lastig schadevergoeding claimen.
  4. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Draadjes wisselen heb ik ooit in de grijze oudheid ook weleens moeten doen.

    Ze leveren het liefste internet rechtstreeks vanaf het hoofdpunt. In een studentenhuis is er vanaf het hoofdpunt al een aftakking gemaakt naar alle kamers.

    Ik heb NLE, wat samenwerkt met Budget, cq overgenomen is.
    Bij mij was er na een half jaar gedoe, werkte het ineens niet meer goed, toen is er eerst een monteur van budget geweest en later van KPN. sinds die tijd is alles goed.
    Bij mij is het modem in de meterkast gezet gelijk bij het hoofdpunt, het zat nl op een punt in de kamer en dat was vermoedelijk niet goed aangesloten


    Het is een bovenwoning waarvan de 1ste etage verhuurd is en de bewoner via Ziggo internet heeft. De vorige bewoner had gewoon internet via wandcontactdoos van de telefoon. Ik vind het daarom raar dat er nu draadjes verwisseld zouden moeten worden. Daarbij krijgen we met geen mogelijkheid die schroef eruit.
  5. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je hebt telefoon stekkers met in de stekker draadjes en aan de andere uiteinde zo'n plat rechthoekig stekkertje wat in het modem past.
    in die telefoonstekker kun je de draadjes wisselen (de bovenste die wijd uit elkaar staan)
    nu heb je een stekker waar zo'n plat stekkertje inpast (zelfde soort wat ook in het modem gaat)
    als er een handyman winkel in de buurt is kunnen die je eraan helpen vaak als je het lief vraagt ook alvast de draadjes wisselen.
    a en b moeten gewisseld


    Dank je wel. Fijn dat plaatje. Nu heb ik beeld hoe de draden in de contactdoos zitten. Provider zegt het volgende; Sluit de oranje en witte draad aan op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik begrijp daaruit dat je alleen binnen in de wandcontactdoos draadjes moet veranderen. Maar Moet er dan daarnaast ook nog wat veranderd worden aan het stekkertje? Het snoer en de stekker zijn geleverd door de provider. Daarbij is nog het probleem. Hoe krijg je die contactdoos los. Schroef is niet los te draaien.
    Plaatje
  6. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je moet maar 1 ding veranderen. lukt het niet om de wandcontactdoos open te krijgen probeer dan de stekker.
    in de stekker moet je A en B wisselen.


    Ik ga het doorgeven. Dank je wel.
  7. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Als in de wandcontactdoos allesaan gesloten is.
    Anders werkt dit nog steeds niet

    Wat bedoel je daarmee? Die wandcontactdoos. Is eerder gebruikt voor internet.





  8. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Oftewel... Laat een installatie monteur komen om de boel te installeren. Ontdekt deze een fout, dan zal collega storingsmonteur komen. Vervolgens is zeer ws de installatiemonteur gratis, want er is sprake van een technisch mankement. Ontdekt de installatiemonteur niks, dan heeft je zoon een werkende aansluiting. Kosten: €79.


    Er is al een aantal keer gevraagd om een monteur. Het gaan niet om de kosten. Ze leveren deze gewoon niet.
  9. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Raymond


    Kan het mis hebben..,.. maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
    De vier draden die het huis in komen zijn twee lijnen.
    De ene aangesloten op de bovenste twee schroefjes

    De tweede aangesloten op onderste twee.

    Wellicht bedoeld de provider dat lijn twee oftewel de onderste gebruikt moeten worden.


    Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de provider bedoelt. Wij zijn echt niet technisch. Het enige wat ik begreep was dat de oranje en witte draad aangesloten moet worden op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik ga er dan vanuit dat de rode en blauwe draad moet komen op de plek van de oranje en witte draad. Maar zo staat het eigenlijk niet vermeld in de handleiding aderpaar wisselen.
  10. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Er staat toch echt op de website dat als het zelf aansluiten niet lukt je alsnog een installatie monteur kunt laten komen. Maar bij budget hangt wel aan alles een prijskaartje zie ik. Ook als er storing is of geen aansluitpunt.

    Misschien kan het contract ontbonden worden? Er kan immers niet geleverd worden. En dan een provider kiezen die wel service biedt (wij hebben dus goede ervaring met t-mobile).


    Dat klopt wat je zegt maar ze gaan hiertoe pas over wanneer we eerst zelf geprobeerd hebben die draden omgewisseld hebben. Dank je voor het meedenken. Ik weet wanneer ik een contract kan ontbinden. Ik geef advies in het consumentenrecht.
  11. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Een telefoonlijn maakt gebruik van 2 draden, bijv blauw en rood. De andere paar (oranje/wit) blijft ongebruikt. Al vanaf het begin van telefonie in huis, levert de telefoonmaatschappij de mogelijkheid voor 2 nummers naar jou huis. Ieder nummer heeft dus 2 draden nodig. Vandaar dat er 4 draden in de contactdoos zitten.
    Blijkbaar heeft de vorige bewoner adsl op "lijn 1" gehad. Dat heeft gewerkt.
    Nu wordt ADSL om de 1 of andere reden geleverd op "lijn 2" wat de andere aderpaar is. Maar omdat de aansluitingen die de modem gebruikt enkel maar "lijn 1" kan zien, vraagt de leverancier om "lijn 2" in de plaats van "lijn 1" in de contactdoos aan te sluiten.
    Hopelijk snap je wat ik probeer te zeggen en snap je ook wat de provider wil en waarom.


    Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik snap hem nu wel hoe dit werkt die om wisseling in de contactdoos. Ik kreeg alleen het advies van een kennis zo'n doos niet met grof geweld open te breken. want dan blijft er toch een deel zitten. Ik begrijp uit de voorgaande info dat je deze draadjes ook zou kunnen wisselen in de stekker die je in die doos steekt. Daar krijg ik echter nog geen goed beeld bij.

  12. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Is de ziggo aansluiting van de andere bewoner delen geen optie?


    Dat wil die bewoner niet. Als er teveel apparaten gebruikt worden dan heeft dat invloed op de snelheid. Diegene is afhankelijk hiervan vanwege werk.
Terug naar de lijst