Internetverbinding komt niet tot stand

Internetverbinding komt niet tot stand 

Onderwerp van martijntje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Zoon woont sinds deze maand op een zolderetage in Arnhem. Internet en TV abonnement afgesloten bij Budget alles in 1. De vorige bewoner had T-mobile en geen problemen met internet ontvangst.
    Zoon heeft alles volgens aanwijzing aangesloten maar krijgt geen internetverbinding. De modem geeft een rood lampje. Nu geeft de provider aan dat ze niet via een aftakking leveren. Geen idee wat ze daarmee bedoelen. Ik kan bij de modem ook geen hoofdaansluiting vinden. Nu geven ze aan dat hij de wandcontactdoos moet openmaken en aderparen moet verwisselen. Afgezien dat hij absoluut niet technisch is, krijgen we die wandcontactdoos waar je de telefoonstekker insteekt met geen mogelijkheid los. De schroef gaat gewoon niet los, ook niet met een schroefmachine. Ik vind het heel vreemd dat er draadjes verwisseld moet worden terwijl de vorige bewoner ook internet had wat eigenlijk van KPN afgenomen wordt. Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Of is er iemand met kennis van zaken die mijn zoon (tegen vergoeding) zou kunnen helpen met de installatie? Er kunnen geen monteurs komen vanwege Corona. Ik hoor het graagSmile.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dat laatste is onzin. Bij mijn dochter kwamen ze in mei ook gewoon de boel fixen. Zij had hetzelfde. Geen signaal op de box. Bij haar was niet bekend wat de vorige bewoner had. De wcd van kpn bleek niet goed te zijn en die is gerepareerd. Door kpn, want zij zijn eigenaar van de lijn. Gideon kwam er voor.
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ja hoor, monteur moet gewoon komen. Niet zelf gaan rommelen als je geen flauw idee hebt hoe het goed moet zitten
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    En als het straks werkt, vergoeding voor niet gebruikte diensten aanvragen bij de provider. Er zijn vaste vergoedingen voor.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Draadjes wisselen heb ik ooit in de grijze oudheid ook weleens moeten doen.

    Ze leveren het liefste internet rechtstreeks vanaf het hoofdpunt. In een studentenhuis is er vanaf het hoofdpunt al een aftakking gemaakt naar alle kamers.

    Ik heb NLE, wat samenwerkt met Budget, cq overgenomen is.
    Bij mij was er na een half jaar gedoe, werkte het ineens niet meer goed, toen is er eerst een monteur van budget geweest en later van KPN. sinds die tijd is alles goed.
    Bij mij is het modem in de meterkast gezet gelijk bij het hoofdpunt, het zat nl op een punt in de kamer en dat was vermoedelijk niet goed aangesloten
  6. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    Ik vind het ook een heel vreemd verhaal van Budget. Ze hebben wel een handleiding gegeven over hoe je de aderparen moet veranderen maar dan geven ze ook aan dat je ervoor moet zorgen dat de kabels goed gestript zijn zodat het koper goed zichtbaar is. Dan raken wij het spoor al bijster.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Gewoon blijven bellen tot ze komen en het werkt
  8. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    [QUOTE]Dit schreef Dayenne
    En als het straks werkt, vergoeding voor niet gebruikte diensten aanvragen bij de provider. Er zijn vaste vergoedingen voor. [/QUOTE

    Ze leggen de schuld buiten zichzelf. Als dit echt zo zou zijn dan is lastig schadevergoeding claimen.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef martijntje
    Ik vind het ook een heel vreemd verhaal van Budget. Ze hebben wel een handleiding gegeven over hoe je de aderparen moet veranderen maar dan geven ze ook aan dat je ervoor moet zorgen dat de kabels goed gestript zijn zodat het koper goed zichtbaar is. Dan raken wij het spoor al bijster.

    Niet aan beginnen en ze wijzen op hun verplichting signaal te leveren.

    Als er gesplitst is, zal het modem wel bij het eerste punt aangesloten moeten worden (dochter woont in zelfstandige woonruimte). Dat kan de meterkast zijn, maar hoeft niet (heb ik ook niet in mijn huis).
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef martijntje
    [QUOTE]Dit schreef Dayenne
    [B]En als het straks werkt, vergoeding voor niet gebruikte diensten aanvragen bij de provider. Er zijn vaste vergoedingen voor.
    [/QUOTE

    Ze leggen de schuld buiten zichzelf. Als dit echt zo zou zijn dan is lastig schadevergoeding claimen. [/B]

    Zij huren de lijn van kpn. Als je zoon geen signaal krijgt, moeten zij een storingsmonteur sturen (van kpn dus). Of ze sturen eerst een installatie monteur (dat deden ze bij mijn dochter). Deze constateert probleem en regelt alsnog storingsmonteur. Als het wel aan de binnenhuis bekabeling ligt valt er weinig te claimen. Ligt het aan de lijn, dan wel.
  11. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Draadjes wisselen heb ik ooit in de grijze oudheid ook weleens moeten doen.

    Ze leveren het liefste internet rechtstreeks vanaf het hoofdpunt. In een studentenhuis is er vanaf het hoofdpunt al een aftakking gemaakt naar alle kamers.

    Ik heb NLE, wat samenwerkt met Budget, cq overgenomen is.
    Bij mij was er na een half jaar gedoe, werkte het ineens niet meer goed, toen is er eerst een monteur van budget geweest en later van KPN. sinds die tijd is alles goed.
    Bij mij is het modem in de meterkast gezet gelijk bij het hoofdpunt, het zat nl op een punt in de kamer en dat was vermoedelijk niet goed aangesloten


    Het is een bovenwoning waarvan de 1ste etage verhuurd is en de bewoner via Ziggo internet heeft. De vorige bewoner had gewoon internet via wandcontactdoos van de telefoon. Ik vind het daarom raar dat er nu draadjes verwisseld zouden moeten worden. Daarbij krijgen we met geen mogelijkheid die schroef eruit.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Het is een bovenwoning waarvan de 1ste etage verhuurd is en de bewoner via Ziggo internet heeft. De vorige bewoner had gewoon internet via wandcontactdoos van de telefoon. Ik vind het daarom raar dat er nu draadjes verwisseld zouden moeten worden. Daarbij krijgen we met geen mogelijkheid die schroef eruit.


    Dat gebeurd wel vaker, zal ook aan de provider kunnen liggen. Ik meen dat bij mij ook een probleem was met de contactdoos in de kamer.
    Gewoon blijven bellen of, wat ik deed, appen. Ik had geen zin om aan de lijn te hangen en heb ze geappt, was toen vlot geregeld.
    Ik weet wel wat ze met draden strippen bedoelen overigens maar zou daar denk ik ook niet aan beginnen
    Het nadeel van een goedkope provider is dat ze verwachten dat je problemen zelf oplost. Voor hetzelfde abo bij KPN, betaal je al gauw €20 per maand meer. Nu heb je ook KPN, via budget.
    Overigens heeft bij mij de eerste monteur van KPN, tweede monteur die kwam, het ook niet goed opgelost. Pas de tweede monteur KPN, die bij moeilijke gevallen komt heeft het modem in de meterkast gehangen en goed aangesloten.
Terug naar de lijst