Aanbod energie Consumentenbond

Aanbod energie Consumentenbond 

Onderwerp van Yaris

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik had me een tijdje geleden ingeschreven voor het Energiecollectief en gisteren kreeg ik het bericht dat er een flitsveiling heeft plaatsgevonden en dat Budget Energie deze gewonnen heeft. Hun aanbod is een eenjarig contract dat 50 euro hoger ligt dan dat ik de afgelopen paar jaar heb betaald bij Greenchoice. Bij laatstgenoemde liep mijn contract op 1 januari af en heb daar nu geen vast contract meer. Van hen kreeg ik gisteravond het advies mijn maandtarief te verhogen met 125 euro per maand Smile

    Hierdoor lijkt het aanbod van Budget Energie een hele goede, maar ik heb (ten onrechte?) het idee dat ik iets over het hoofd zie. Zijn er addertjes?
  2. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Ik ben (nog) niet op het aanbod ingegaan, want ik snap het niet.

    Als ik mijn verbruik vermenigvuldig met hun tarieven voor gas en stroom kom ik al 500 euro hoger uit dan het door hun genoemde jaarbedrag en dan heb ik de vastrechtkosten er nog niet bij opgeteld. Terwijl hun aanbod gebaseerd is op datzelfde verbruik. De 200 euro korting is niet in het aanbod meegenomen.

    Zie net dat een jaarcontract bij huidige leverancier me nu zo'n 200 euro per maand gaat kosten. Nog steeds erg veel, maar de variabele tarieven geven me teveel onrust. Ben verder prima te spreken over Greenchoice.
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Kilroco
    Yaris.... Kijk eens wat ze (bij huidige leverancier) afhalen vanwege de (tijdelijke) overheidssubsidie. Houdt de nieuwe daar ook al rekening mee?
    Is blijkbaar best veel geld. Zelfs ik betaal nog minder dan ik al betaalde Smile


    Bij huidige leverancier is die overheidssubsidie al in mindering gebracht. Overigens zou ik daar nu 240 euro betalen bij jaarcontract, gisteren stond er nog 201 euro Smile Bij het aanbod van Budget Energie kan ik niet terugvinden of die subsidie er al afgehaald is.
  4. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Yaris


    Bij huidige leverancier is die overheidssubsidie al in mindering gebracht. Overigens zou ik daar nu 240 euro betalen bij jaarcontract, gisteren stond er nog 201 euro Smile Bij het aanbod van Budget Energie kan ik niet terugvinden of die subsidie er al afgehaald is.


    Gebeld met consumentenbond over het aanbod. Wilde graag meer uitleg. Bijna uur in de wacht gestaan. Die jongen alles berekend en uitgelegd.....is het maximum aantal contracten bereikt SmileSmile

    Nou ja, jammer dan....
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef ditty
    >>LINK<<

    Geen idee of dit betrouwbaar is of niet. Ik moet er nog naar kijken, maar het klinkt interessant


    Bekeken, maar ik ga dan 50 euro meer betalen dan verlengaanbod van huidige leverancier. Dan valt er geen winst te behalen met de 500 euro cashback helaas

    Jaarcontract bij Greenchoice (huidige leverancier) kan ik tussentijds (1 maand opzegtermijn) opzeggen zonder boete. Kan dus altijd weg als er in voorjaar/zomer betere aanbiedingen komen.

    En ja ik baal van die 90 euro die ik méér betaal dan afgelopen paar jaar, maar de onzekerheid met de variabele tarieven vind ik nog vervelender.
  6. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef happy-54
    Er wordt overal geadviseerd niet te verlengen of naar een andere leverancier over te gaan..
    Het tarief nu even op variabel te laten


    Bij variabel betaal ik zo'n 30 cent per m3 meer dan bij 1-jarig contract. En dat contract kan ik straks weer opzeggen. Wie garandeert mij dat de prijzen niet nog verder stijgen?
Terug naar de lijst