officiële waarschuwing

officiële waarschuwing 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Partner heeft via de mail een officiële waarschuwing omtrent gedrag gekregen. Ik vind het best vreemd dat deze waarschuwing via de mail komt. zonder aankondiging of wat. Deze mailbox wordt alleen gebruikt voor jubilea en en nieuwsbrieven omtrent het bedrijf. Hier wordt niet dagelijks in gekeken. Je kent het wel chauffeurs zijn nog erger dan vrouwen die bellen en heel de dag met elkaar.Daarnaar is partner laaggeletterd(zwaar dyslectisch) en heeft een broertje dood aan post en mail.

    Vandaag zie ik dus dat deze mail al op 22 september is verstuurd. Reageren voor 27 september. Is dit niet erg kort??
    Is het verstandig om deze officiële waarschuwing te ondertekenen?? Immers bij een minimale tweede keer heb je meegewerkt aan je eigen ontslag.
    Voorts wordt er gewezen contact op te nemen met de arboarts om hulp. Deze lijkt mij dan wel weer verstandig om je goede wil te laten zien.
    Moet er niet in deze waarschuwing een termijn staan hoe lang deze waarschuwing staat?

    Partner haalt overigens zijn schouders op. Werken kan ik overal. Toch denk ik dan met deze waarschuwing kunnen ze ook lastig doen met solliciteren.

    Al met al wat vragen en het spookt door mijn hoofd. Verder is het de beste vent die ik ooit kan treffen maar hij laat zich makkelijk uit de tent lokken.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    de brief dateert van 22 september (vrijdag). De druppel gaat over zondagavond 17 september. Chauffeurs vertrekken zondagavond naar hun bestemming. Zij staan voor de poort te trappelen om weg te gaan. Daar is een voorval geweest. chauffeur heeft zijn beklag gedaan bij personeelszaken. Partner is vertrokken naar Noorwegen en komt zaterdagmorgen weer thuis. In die week is hij niet geïnformeerd door personeelszaken. Ook bij terugkomst niet want op zaterdag is personeelszaken/directie er niet

  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Als hij zich niet in zijn gedragingen herkent/er niets aan kan doen dan is een consult met de arbo arts wenselijk om hulp te vragen om te leren uzelf in de hand te houden.

    gedragingen die zij noemen * op negatieve wijze bemoeien met anderen
    * respectloos zijn naar andere collega's en zelfs uw leidinggevende



  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ach voor mezelf weet ik het eigenlijk wel.

    het werk is super rijden op Scandinavië. De verdienste heeel goed. De collega's wat minder.

    Dus hij moet niet meer op de barricade staan voor veranderingen binnen het bedrijf, zich niet meer voor het karretje laten spannen.
    Volumeknop van zijn stem 2 standen lager. Wat de Rotterdamse stem zegt komt vaak anders over in het Brabantse land.

    Dan zal dit heus wel weer overwaaien.

  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Partner is weer terug uit Italië. Schrikt ook van de officiële waarschuwing hoe het in de brief geschreven staat. Heeft geen aankondiging gehad van deze waarschuwing.
    Hij had het zondagavond opgenomen voor een collega. Een eigen rijder dat is een ingehuurde chauffeur met eigen vrachtwagen ook de beste vriend van de planner bejegende deze jonge chauffeur onheus waarop mijn partner zei Jij moet je eigen nergens mee bemoeien want je ben niet een in dienst van ..... Partner en de eigen rijder zijn geen vrienden. Met dat verhaal is de eigen rijder naar de planner gegaan en die weer naar Pz.
    Partner heeft nu drie weken vakantie.
    De bezwaar termijn is voorbij die was maar 5 dagen. Maandag rijdt hij langs pz om zijn kant van het verhaal te vertellen.

    Bedankt voor de input.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Bijzonder trouwens dat er een waarschuwing komt zonder gehoord te zijn.


    Dat zeker. En in de schriftelijke waarschuwing wordt ook nog eens melding gemaakt dat ook een collega juridische stappen kan ondernemen. Die vind ik helemaal eng.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    WIJ hebben er veel over gesproken samen. Ik heb het hier geventileerd. Vanmorgen kwam mijn grote broer terug van vakantie. Daar hebben wij heerlijk mee gesparred. Hij zit in de directie van een grote onderneming. Het is een kwalijke zaak zo één officiële waarschuwing krijg je niet zomaar. Maar .... de procedure raakt kant nog wal. Van horen zeggen/ geen hoor en wederhoor toegepast. Een officieel stuk per mail. Deze had aangetekend verstuurd moeten worden/persoonlijk overhandigd op pz.
    Zusje ook al is de bezwaartermijn verstreken. Schrijf een bezwaar en lever deze samen met de getekende officiële waarschuwing in op het bedrijf.
    Maak er daar verder niet teveel worden aan vuil. Dat geeft weer voer om je uit de kast te halen.

    Bezwaar is klaar met de uiteenzetting van zijn kant van het verhaal. Ook bezwaar gemaakt tegen de bezwaartermijn met duidelijke onderbouwing.

    En het verzoek om het bij te sluiten in het personeelsdossier.

    Wordt vervolgd
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Het lijkt mij normaal dat na een melding/klacht over iemand er eerst een gesprek komt. Dan kan je partner zijn kant vd melding vertellen.


    jadat. Maar ook van horen zeggen en dat er vele getuige waren van het "toneelstukje" getuigt niet van professioneel personeelsbeleid.
    Ach het verweer is ingeleverd. Partner heeft nu drie weken vakantie. Dan kan het aan beide zijde wat zakken.
Terug naar de lijst