Slowcooker

Slowcooker 

Onderwerp van Mariska2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Wij hebben onlangs een slowcooker aangeschaft. Deze is nu bezig met het garen van mijn eerste probeersel, een kipgerecht.

    Over drie kwartier weet ik of het gelukt is. Als het lekker is zal ik het recept delen, het ruikt in ieder geval heerlijk Smile

    Op internet staan een heleboel recepten maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Hebben jullie nog lekkere recepten waar je een goede ervaring mee hebt?
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Wij hebben onlangs een slowcooker aangeschaft. Deze is nu bezig met het garen van mijn eerste probeersel, een kipgerecht.

    Over drie kwartier weet ik of het gelukt is. Als het lekker is zal ik het recept delen, het ruikt in ieder geval heerlijk Smile


    Het was heerlijk! Dit ga ik zeker vaker doen
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  3. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef DianaB
    Ik heb ook weleens gedacht aan een slowcooker, maar ben nog niet tot aankoop over gegaan. Ik ga dit draadje volgen, maar vraag me ook af voor welke slowcooker jullie hebben gekozen.


    Ik heb hem bij de Lidl gekocht. Ik wilde niet meteen een hele dure, want ik wist van tevoren niet of het zou bevallen. Deze kost € 40,- en volgens mij hebben ze hem nog
  4. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Dit is een fijn recept
    >>LINK<<


    Dit lijkt mij ook lekker
  5. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    >>LINK<<

    Binnenkort ga ik Kip Boursin maken:

    Ingrediënten voor 4 personen:

    2 kipfilets
    1 pakje boursin (of paturain light)
    3 uien
    2 paprika’s
    1 bakje champignons
    kookroom (alleen voor bereiding in de pan)
    600 gram voorgekookte krieltjes
    4 teentjes knoflook
    peper en zout
    1 flinke theelepel maggi tuinkruiden bouillon poeder

    Tip: ook broccoli is erg lekker erdoor

    De bereiding van de kip boursin in de slowcooker is net als de bereiding van nagenoeg
    alle slowcooker gerechten een eitje:

    - Maak de 2 kipfilets schoon
    - Snij de uien door de midden en de helften in ringen
    - Snij de paprika’s in stukjes
    - Snij de champignons in plakjes
    - Doe de uien onderin de slowcooker
    - De helft van de groenten mag daar bovenop
    - Daar bovenop leg je de voorgekookte krieltjes
    - De kipfilets erop leggen
    - Laatste restje groenten er overheen
    - Pers de knoflookteentjes uit en strooi die over het geheel
    - Boursin of paturain over de kip toevoegen in delen
    - Peper en en zout erbij
    - Kruiden bouillon poeder toevoegen

    De slowcooker gaat 4-5 uur op low of 3 uur op high.

    Blijft het wat te vochtig? Dan zet je hem het laatste half uur op high, zónder deksel zodat het wat kan indikken.
  6. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Heb je die al eerder gehad dan?
    Op die recepten pagina's ziet dit soort gerechten nooit heel smakelijk eruit. Maar ben wel nieuwsgierig 🫣


    Nee, ik begin net. Dit zal mijn tweede gerecht worden Smile
  7. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Doe je eem'n verslag? Smile


    Is goed Smile. Wordt in mijn geval trouwens wel lactosevrije boursin
  8. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Mariska2
    >>LINK<<

    Binnenkort ga ik Kip Boursin maken:


    Deze heb ik gisteren gemaakt. Ik vond hem lekker, mijn vriend vond hem wat minder. Hij vond de Toscaanse kip die ik hiervoor maakte een stuk lekkerder.

    Morgen ga ik Gele curry met kip maken. Jullie horen het wel hoe die geworden is.

    Ik ben inmiddels ook lid geworden van een paar Facebookgroepen, leuk om daar te lezen en inspiratie op te doen.

    Ben ook erg blij met de slowcooker. Morgenmiddag moeten we ergens naar toe, ik zet dan voordat we weggaan de slowcooker aan. Tegen de tijd dat we thuis komen kunnen we aanschuiven. De groenten heb ik vanavond al gesneden.
    Plaatje
    Plaatje
  9. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Tresie56
    Zelf Ben ik altijd al tegen veel keukenapparatuur geweest.

    Ooit heb ik in het huis waar ik destijds nog met mijn partner woonde, nu 24 jaar geleden een snelkookpan gehad, maar toen waren we ook met drie
    Personen.

    Heb nu een aantal kookpannen, en 3 koekenpannen van een hele goede kwaliteit, en een oven.
    En een staafmixer. Is een goeie, maar gebruik hem weinig.

    Alles moet na gebruik weer schoongemaakt worden, wat niet mijn hobby is, en plek in de kast.
    Heb ook geen Airfryer. Op deze manier kan ik ook prima voor anderen koken.



    Tip voor de liefhebber: bij de Aldi kun je prima kant en klare Hachee-vlees kopen.



    Als ik de slowcooker gebruik dan is dit één schaal voor de afwas (in ons geval de vaatwasser). Voor een aantal gerechten is dit minder afwas dan wanneer je een kookpan en een koekenpan gebruikt. Wanneer je een koekenpan gebruikt om bijvoorbeeld het vlees eerst een beetje aan te braden voordat het de slowcooker in gaat, dan heb je evenveel afwas.

    Het feit dat je keuken weer lekker aan kant is, terwijl het eten staat te garen, vind ik ook een groot voordeel. Net zoals bij ovengerechten dus.

    Maar je hebt er wel een apparaat bij, inderdaad. Hij staat bij ons standaard op het aanrecht, we hebben er de ruimte voor. Ik wil hem minimaal twee keer per week gaan gebruiken.
  10. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef Marlies
    >>LINK<<

    Deze is ook erg lekker.


    Dat lijkt mij ook wel wat
  11. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    quote:
    Dit schreef jolanda1972
    Door dit draadje mijn slowcooker weer onderuit de kelder getrokken en lasagne gemaakt
    Een echte aanrader, mits lang genoeg ( lees uurtje of 4 -5)
    Vorige keer waren de lasagnebladen nog wat hard


    Ook een idee!
  12. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    Hij is superlekker, de Gele Curry met Kip. Wij hebben hem gegeten met rijst en naanbrood.

    Ingrediënten
    500 gram kippendijen
    2 flinke eetlepels gele curry pasta
    1 prei
    2 rode paprika's
    1 courgette
    200 ml kokosmelk
    0,5 kippenbouillonblokje
    Optioneel: Verse koriander en rode peper

    Bereiding:
    1 Snijd de prei in ringen, de rode paprika in reepjes en de courgette in halve plakjes. Doe de kippendijen in de slowcooker en verkruimel het bouillonblokje erover.
    2 Voeg alle gesneden groente toe en als de kip niet onder staat nog 50 ml water. Laat de slowcooker 3 uur op high of 5 uur op low sudderen.
    3 Indien je dit gerecht met noodles wil serveren kun je 15 minuten voor het einde van de bereidingstijd de noodles toevoegen en mee laten koken in de slowcooker. Anders kook je de rijst apart en serveer je de gele kip curry met rijst.

    Dit recept kun je uiteraard met alle soorten currypasta maken. Ook met groente kun je eindeloos variëren.
    Plaatje
Terug naar de lijst