WW aanvulling vraag

WW aanvulling vraag 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    quote:
    Dit schreef Angelika



    Omdat Wia wordt toegewezen als je meer dan 10 % verlies van inkomen hebt bij een volgende baan ( vertelde de dame van UWV )
    En aangezien ik al het minimum verdien zal ik er niet op achteruit gaan in welk werk dan ook.
    Als er iets onderbetaald is dan is het wel schoonmaakwerk Smile

    En ik weet niet van een extra wia verzekering van werkgever.



    Ga dit eens navragen bij een advocaat, ik heb nl wel WIA gekregen terwijl ik voor het minimumloon aan het werk was en bovendien ook nog met een REA aantekening.
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Je postvak zit vol
  3. quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Je postvak zit vol



    Heb m geleegd Smile
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Ga dit eens navragen bij een advocaat, ik heb nl wel WIA gekregen terwijl ik voor het minimumloon aan het werk was en bovendien ook nog met een REA aantekening.


    De Wet REA bestaat al jaren niet meer!
  5. quote:
    Dit schreef Dieneke75


    De Wet REA bestaat al jaren niet meer!


    Ja zover had ik het al gevonden.
    En we hebben dit ook per pb besproken.

    Ik kom hier niet voor in aanmerking.
  6. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Ik kan me best voorstellen dat mensen die afweging maken om geen bijstand aan te vragen. Dat is ieder zijn keus. Er gaan alleen veel te veel spookverhalen rond. Niemand is verplicht om de sociale recherche binnen te laten. Die mag je altijd weigeren! Daar kunnen wel consequenties aan zitten omdat de gemeente dan het recht op WWB niet kan vast stellen omdat niet duidelijk is dat aan de voorwaarden wordt voldaan. Als je jas van je broer aan de kapstok hangt en er een extra tandenborstel staat in de douche zal de gemeente alleen op basis daarvan echt niet vast stellen dat je samen woont. En nogmaals voor zo'n kleine aanvulling zullen ze dat zeker niet doen. Tijd is voor hun ook geld.
    Dan zeg je nog dat het UWV die aanvulling zou moeten verstrekken, dat kan natuurlijk niet. UWV betaalt alleen verzekeringen uit waarvoor premie is betaald, ww, wia, zw. De gemeente betaalt sociale voorzieningen. De informatie die gemeente nodig is, heeft UWV niet (denk aan banksaldo, vermogen) en heeft UWV ivm privacywetgeving ook geen toegang toe. Maar als UWV dat al zou gaan doen, moet UWV al die info gaan uitvragen. Schiet je dus per saldo niets mee op. Voor bijstand betaalt niemand premie, en is dus echt een vangnet voor mensen die echt op geen enkele andere manier inkomen kunnen krijgen. Dat hoort ook niet makkelijk te zijn, en daar hoort streng op gecontroleerd te worden. Het gaat om gemeenschapsgeld, en dat kan je maar 1 keer uitgeven als gemeente.

    Maar, hoe dan ook. Het is een ieder vrij om iets wel of niet aan te vragen. Maar zolang je nog kan kiezen of je het wel of niet aanvraagt, red je je blijkbaar prima met die levensstandaard. Anders zou je er niet voor kiezen.



    De SVB betaalt ook aanvullingen van de wwb uit aan mensen die met hun aow niet aan bijstandsniveau komen.

    Verder blijft het een verhaal dat ik zelf ook had kunnen produceren qua kennis maar wel zonder inlevingsvermogen van jouw kant. Het is puur het technische verhaal zoals het zou moeten zijn. (maar niet is)

    Daarnaast is het onwaar dat ze niet op de kleintjes letten. Dit wordt hier ook door anderen bevestigd.
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Wellicht dat dat per gemeente verschilt, dat kan heel goed zijn. Verschil tussen SBV en UWV is dat UWV zich alleen met verzekeringen bezig houd, en de SVB met sociale voorzieningen, net als gemeenten. SVB heeft dus ook al die informatie waarover ik het eerder had, in tegenstelling tot het UWV. Dus die vergelijking gaat niet op. Zou overigens mooi zijn als het wel zou kunnen, maar de sociale zekerheid kennende zal dat niet gebeuren voorlopig.

    Dit draadje begon overigens met een vraag om informatie en niet om onze gevoelens. En omdat ik in mijn werkveld hier veel mee te maken heb, kan ik er wel een beetje over vertellen. Wat ik daarbij voel doet er niet zo heel veel toe mijns inziens. Ik weet wel dat er vele verhalen gaan over gemeenten en UWV, die kant nog wal raken. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat mensen een naar gevoel hebben bij het gebruik moeten maken van gemeenschapsgeld kan ik me niets bij voorstellen. Tenminste niet als je het echt nodig bent. De ka van mijn partner wil ik ook niet, en geeft mij ook een !@#$gevoel. Maar ik kan er zonder niet rond komen, dus stap ik daar over heen en accepteer die afhankelijkheid zolang ik dat nodig ben!
  8. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Volgens mij werken er bij de sociale dienst ook gewoon mensen. Sterker nog ik ken er een aantal heel goed. En de mensen die ik ken zijn zeer bevlogen en betrokken mensen die altijd mensen willen helpen en daar binnen de mogelijkheden van de wet ook alles aan doen. Helemaal niets om te vrezen, zeker niet als je niets te verbergen hebt. En te goeder trouw bent. Kwalijk dat de voedselbank je niet verwijst naar een voorliggende voorziening terwijl die wel aanwezig is! Vind zowieso dat voedselbanken meer aan voorlichting, informatie over budgetteren en controles zouden moeten doen!


    Ik weet niet hoe het elders geregeld is, maar hier doen voedselbanken reeds de dingen die jij noemt (en veel meer). Ze wijzen ook zeker de weg in voorzieningen. Echter voedselbanken draaien op vrijwilligers en voedsel- en financi?le bijdragen. Wat ze wel en niet kunnen doen is afhankelijk van hun menskracht, geld en andere middelen.
  9. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Michel1963
    Waarvoor is de WIA afgewezen, en had je via de werkgever een extra WIA verzekering?


    Daar is al een (inmiddels gesloten) draadje over geweest.

    >>LINK<<
  10. quote:
    Dit schreef Wim


    Daar is al een (inmiddels gesloten) draadje over geweest.

    >>LINK<<



    Dat klopt niet helemaal.
    De Wia is daar niet door afgewezen.
    Dat had met mijn inkomen te maken,
    Dat ik niet meer dan 10 % verlies van inkomen zou hebben.
  11. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Angelika



    Dat klopt niet helemaal.
    De Wia is daar niet door afgewezen.
    Dat had met mijn inkomen te maken,
    Dat ik niet meer dan 10 % verlies van inkomen zou hebben.


    Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat het niet zo is dat de WIA is opgeschort vanwege een loonsanctie, maar dat de WIA is afgewezen wegens minder dan 35% loonverlies ten opzichte van passende functies. In dat laatste geval kan er inderdaad een WW aanvraag volgen, in dat eerste geval heeft de werkgever een loondoorbetalingsplicht.
  12. quote:
    Dit schreef Wim


    Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat het niet zo is dat de WIA is opgeschort vanwege een loonsanctie, maar dat de WIA is afgewezen wegens minder dan 35% loonverlies ten opzichte van passende functies. In dat laatste geval kan er inderdaad een WW aanvraag volgen, in dat eerste geval heeft de werkgever een loondoorbetalingsplicht.



    Ja dat bedoel ik ook.
    Dus heeft het niets met de link naar mn eerdere draadje te maken.
Terug naar de lijst