Verandering in werk bij de Thuiszorg

Verandering in werk bij de Thuiszorg 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Dat verlies je..
    In beginsel is dat waar en lijkt het heel wat. In de praktijk zul je worden overruled door andere regelgeving..

    Werkgever heeft de ondernemersvrijheid om in bedrijfsbelang anders te organiseren. Dat reorganiseren (wat gewoon mag) kan iets betekenen voor bv jouw werktijden. Werkgever moet dan rekening houden met de deal die hij met jou heeft, inclusief je verworven rechten. Dat betekent dat hij de verplichting jou te herplaatsen op passende arbeid: zo goed als mogelijk om en nabij hetzelfde wat je nu doet, rekening houden met uren, achtergrond, functie inhoud, opleiding.. Werkgever biedt je dan dus hetzelfde werk, zelfde uren, zelfde inhoud... Op andere dagen... Is passend..

    Burgerlijk Wetboek zegt vervolgens dat de passende arbeid, arbeid is conform arbeidsovereenkomst, en dus biedt werkgever je hier feitelijk arbeid conform je arbeidsovereenkomst.
    Als je dit niet wil doen, dan kan dat, maar dan beeindig je feitelijk op eigen initiatief je deal/ arbeidsovereenkomst: 'ik lever arbeid in ruil voor loon'.. en dat kan. Zonder WW..



    Duidelijk.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Los van regelgeving: ik drink wel koffie bij de meeste cli?nten.
    En ik eet soms ook mijn boterham op.
    Gedeeltelijk eigen tijd en gedeeltelijk onder werktijd.
    De cli?nt vindt dat ook fijn over het algemeen.
    Mensen willen ook hun verhaal kwijt.
    En ik doe ook dingen die eigenlijk niet meer mogen zoals de ramen aan de buitenkant, of
    een boodschapje waar nodig.

    Hier was het altijd zo dat je vergoeding kreeg als je van adres 1 direct naar adres 2 fietst, etc.
    Maar niet als je tussendoor naar huis gaat.
    Ik plan het dus altijd zo dat ik direct doorga.

    Ik werk 21 uur verdeeld over drie dagen.
    Op dinsdag bv heb ik vier cli?nten.
    Dat vond de werkgever wel veel maar ik wil gewoon twee dagen vrij hebben voor mijn eigen werk. (Keramiek)
    Als het niet meer zo zou kunnen ben ik er snel weg.

    Hier letten ze trouwens wel op of je adressen niet te ver uit elkaar liggen en anders zeg ik er wel wat van.
    Maar ik hoor ook wel andere geluiden van collega's.
    Maar ja, ik woon ook in een stad, dus adressen genoeg dichtbij elkaar.

  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Mikky


    Werk werk is werkTIJD en kent in haar functie geen extra vergoeding bovenop haar salaris..


    Dus gewoon even concreet in Jip en Janneke taal:

    Als zij een arbeidscontract heeft van 21 uur, en de praktijk blijkt dat zij bijvoorbeeld 5 uur kwijt is om te fietsen van werk naar werk (=van client A naar client B), dat er dan 16 uur overblijft om te poetsen.
  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef twelve


    Dus gewoon even concreet in Jip en Janneke taal:

    Als zij een arbeidscontract heeft van 21 uur, en de praktijk blijkt dat zij bijvoorbeeld 5 uur kwijt is om te fietsen van werk naar werk (=van client A naar client B), dat er dan 16 uur overblijft om te poetsen.

    Klopt, en afhankelijk van de roostering heeft ze dan ook per ochtend, middag, avond ook nog recht op koffiepauze = werktijd.. en als ze nog naar verschillende adressen reist van woon naar werk, is dat ook werktijd.. dus dat gaat er dan ook nog vanaf..

    En vergeet de 1,11 woon werk (fietsen) per dag niet.. das wel 33 euro per maand.. das toch een leuke boodschappenkar bij de Aldi..
  5. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Fietsvergoeding is bij ons 1, 09 per dag ongeacht het aantal kilometers.
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak
    Fietsvergoeding is bij ons 1, 09 per dag ongeacht het aantal kilometers.

    Volgens de CAO niet..
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Mikky


    En vergeet de 1,11 woon werk (fietsen) per dag niet.. das wel 33 euro per maand.. das toch een leuke boodschappenkar bij de Aldi..


    Dankjewel Mikky.

    De fietsvergoeding heeft ze wel, weet (nog) niet of dat bedrag is, maar wel heb ik van haar begrepen dat het bedrag eerst hoger was, maar dat hebben ze verlaagd.
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef twelve


    Dankjewel Mikky.

    De fietsvergoeding heeft ze wel, weet (nog) niet of dat bedrag is, maar wel heb ik van haar begrepen dat het bedrag eerst hoger was, maar dat hebben ze verlaagd.

    Succes, ik hoor wel als er meer nodig is :-)
Terug naar de lijst