Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    O fok.Smile
    Ik kan je geen advies geven in deze, maar wat zul je balen.
  2. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Ow bah, heb je wel wat kunnen slapen?
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    kan je zeggen waar de hout rot en schimmel in zit ?

    en het dak wat voor dak is het ? pannen of dakbedeking .

    je zou een prijs op gave kunnen laten doen wat dit gaat kosten ..dit neer leggen bij verkoper ..en deal maken ..

    tenzij je toch af gaat zeggen en niet tot koop gaat komen .

    De bouwkundige is de kruipruimte ingegaan, die loopt van voor- tot achterkant van de woning. In het eerste deel zit de houtworm in de vloerbalken en steunbalken. Achterin zit zwam en schimmel, ook in de vloerbalken en steunbalken en bepaalde delen zijn rot. Er is in het verleden iets aan gedaan, want er waren enkele balken verwijderd en andere verstevigd. Het nogal idiote aan het verhaal is dat ten eerste de verkoopmakelaar niets wist van eventuele werkzaamheden daar en ten tweede dat de verwijderde balken met zwam in de kruipruimte zijn blijven liggen, waardoor ook de vernieuwde gedeeltes weer zijn aangetast.

    Houtworm geloof ik wel, dat is op te lossen en klaar. Schimmels en zwammen lijken mij niet zomaar even weg gehaald. 1 spoortje dat blijft liggen en het probleem staat weer in de startblokken. Daarnaast was ook te merken dat er enige vochtproblemen zijn, wellicht door schimmel en zwam, want meerdere muren zijn wat vochtig en op de bovenverdieping zit minstens de helft van het stucwerk los.

    Wat betreft het dak: het is dakbedekking en daar is minstens 12 jaar niets aan gedaan/vernieuwd/onderhoud aan gepleegd of what so ever.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Monika
    Ow bah, heb je wel wat kunnen slapen?

    Nee niet echt. Heb me helemaal suf gepiekerd over wat mogelijke oplossingen zijn en of ik niet sowieso van de koop af moet zien.

    Daarnaast voel ik me behoorlijk rot naar de verkopers toe, een heel leuk jong stel die ik dus gisteren ook even heb gezien. Als ik van de koop af zie, dan zitten zij met een woning die ze niet meer zomaar kunnen aanbieden zonder melding te maken van alle gebreken. Dat komt omdat ik per s? die keuring wilde. Ik heb mezelf er dus enorm mee geholpen, maar help hen er juist niet mee.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Dit soort dingen weten is beter dan t niet weten en later achtervolgd worden wegens achterstallige gebreken of nalatigheid.
    Maar dat t je in een spagaat brengt snap ik ook.

    Krijg je nou ook nog advies en iets van kosten te horen als je dit wilt laten verhelpen of word je geacht dit zelf uit te zoeken?
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Cleo
    Dit soort dingen weten is beter dan t niet weten en later achtervolgd worden wegens achterstallige gebreken of nalatigheid.
    Maar dat t je in een spagaat brengt snap ik ook.

    Krijg je nou ook nog advies en iets van kosten te horen als je dit wilt laten verhelpen of word je geacht dit zelf uit te zoeken?

    Vandaag krijg ik het rapport met de totaal geschatte kosten, dat stuur ik meteen naar mijn adviseur en dan moeten we even goed overleggen.
    Ben ook enorm benieuwd hoe de verkoopmakelaar gaat reageren, die was gisteren enorm nerveus en ik vraag me steeds meer af of hij echt van niks wist.
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Dat leuke jonge stel kan toch niet helemaal van niets hebben geweten?
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Bij de bouwkundige inspectie van de woning hier kwam e.e.a. ook naar voren (o/a/ balken onder woning niet goed, houtworm in balken zolder/dak, en bij keukendak moest vernieuwd/dreigde lekkage). Volgens mij is toen eea van prijs af gegaan ????(kan dat, werkt dat zo????). Uiteindelijk heb ik 14 jaar later nog steeds het zelfde bijkeukendak (ga het nu wel laten vernieuwen, lekkage dreigt nu volgens mij echt) houtworm is verholpen en 1 balk is gestut
    Kortom het kan dus in de praktijk nogal meevallen.......... Maar goed bespreken met de bouwkundige controleur hoe ernstig en hoe snel e.e.a. dient te gebeuren lijkt mij,.........*
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Nee niet echt. Heb me helemaal suf gepiekerd over wat mogelijke oplossingen zijn en of ik niet sowieso van de koop af moet zien.
    .

    Wat heb je erover vastgelegd in de koopakte?
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Boep

    Wat heb je erover vastgelegd in de koopakte?

    Dat ovv keuring ik er zonder gedoe onderuit kan als de kosten boven de 3000,- worden geraamd. Daar zitten we ver, ver overheen.

    Daarnaast hebben we nog steeds niet getekend omdat er gehannes was over de overdrachtsdatum, dus ik kan zonder problemen zeggen: ik teken niet en zie er vanaf.
  11. quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat ovv keuring ik er zonder gedoe onderuit kan als de kosten boven de 3000,- worden geraamd. Daar zitten we ver, ver overheen.

    Daarnaast hebben we nog steeds niet getekend omdat er gehannes was over de overdrachtsdatum, dus ik kan zonder problemen zeggen: ik teken niet en zie er vanaf.

    Maar dan is jouw bod exclusief die herstelkosten. Dan zouden ze dat zelf moeten laten opknappen en bekostigen.
    Of het gaat van het bod af, je koopt en zit daarna zelf met de gebakken peren.

    Moeilijk hoor!! Zeker omdat je al helemaal om was.
  12. quote:
    Dit schreef Bloem

    Nee niet echt. Heb me helemaal suf gepiekerd over wat mogelijke oplossingen zijn en of ik niet sowieso van de koop af moet zien.

    Daarnaast voel ik me behoorlijk rot naar de verkopers toe, een heel leuk jong stel die ik dus gisteren ook even heb gezien. Als ik van de koop af zie, dan zitten zij met een woning die ze niet meer zomaar kunnen aanbieden zonder melding te maken van alle gebreken. Dat komt omdat ik per s? die keuring wilde. Ik heb mezelf er dus enorm mee geholpen, maar help hen er juist niet mee.

    Het was je goed recht, dat hoort gewoon bij een koophuis vind ik. Lullig ja, maar niets meer of minder hoor!
Terug naar de lijst