Andere baan zoeken/daling inkomen??

Andere baan zoeken/daling inkomen?? 

Onderwerp van Jomy

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ik heb de CAO voor dierenspeciaalzaken erbij gezocht.

    >>LINK<<

    Op blz 9 lees je de functie(s) + indeling: ik schat in groep II, max groep III.

    Vervolgens kijk je in het loongebouw (staat op blz 21);

    max groep III (je stroomt in op 0 of 1 van die schaal waarschijnlijk) is ongeveer ?1650 bruto - het bedrag is iets naar boven bijgesteld want dit is de cao 2011

    Dit is het fulltime salaris (38 uur - zie art 8), je deeltijdfactor is 26/38 afgerond 0.7

    0.7 * ? 1650 = ? 1155 bruto per maand

    Netto ga je ongeveer ?1000 verdienen schat ik in, zonder pensioenopbouw over dit loon.

    Neem dit mee in je achterhoofd bij de overwegingen.

    Ik wens je veel succes!
  2. eigenlijk is het dus al wel zoals ik dacht, ander werk houdt in veel meer uren maken voor hetzelfde salaris (en dan misschien nog niet)

    Het wordt er dus niet beter op en dat zou niet erg zijn als er nog een inkomen binnen komt hier, maar dat is dus niet zo

    Ik blijf gewoon rondkijken, dat kan ik altijd doen
  3. quote:
    Dit schreef Jomy
    ...

    Ik blijf gewoon rondkijken, dat kan ik altijd doen


    Laat je droom nooit varen! Maar weeg de zaken eerlijk af. Je bent niet alleen werkneemster, maar ook mens met kids en idealen. Het is steeds het zoeken naar de balans.
  4. quote:
    Dit schreef Jos

    Zo'n vaste baan met dit aantal uren voor dat netto salaris op jouw leeftijd opgeven voor de baan die je in een winkel wilt, is in deze moeilijke tijd sociale zelfmoord en in mijn ogen oliedom. Je bent vrij om je idealen na te jagen maar je hebt ook nog zoiets als je huidige vaste lastenpatroon. In een nieuwe baan geldt wederom proeftijd plus het feit dat je eerst een contract voor bepaalde tijd krijg. Je moet nog maar afwachten of je daarna niet onverhoopt helemaal zonder werk komt te zitten.

    Als jij met je winkelbaan bereid bent de tering fors naar de nering te zetten, je salaris zal immers fors lager zijn, en daarbij het niet uit te vlakken risico op werkloosheid waarbij het vinden van een nieuwe baan op jouw leeftijd niet eenvoudig zal zijn, voor lief wilt nemen, dan moet je het doen.

    Idealen nastreven is mooi en leuk en moet eigenlijk ook. Maar de huidige barre economische omstandigheden maken de risico's m.i. wel erg groot. En je rekeningen blijven gewoon elke maand binnenkomen. Weeg e.e.a. goed af en veel succes!


    Ik ben het zeer met je eens Jos, maar laat het overwegen aan de ander en help bij die overwegingen. Dus niet het overwegen overnemen en daardoor de ander slechts een keuze laten i.p.v. een overweging! Smile

    ILY Smile
  5. quote:
    Dit schreef Edith64

    Waarschijnlijk door de weinige uren, er gaat bij mij zo'n 1 derde af.
    Ligt ook een beetje wat voor winkel, maar super,of iets is gewoon slecht.En dan heb ik nog wel net opslag gehad hahahaaa, ja tis triest.


    Maar je krijgt toch ook terug van de belasting? En dat is normaal gesproken relatief veel met een laag inkomen waardoor uiteindelijk verschil tussen bruto en netto heel klein is. Meer uren kan juist gunstiger zijn maar hangt ook weer af van de kortingen waar je recht op hebt.
    Hoe dan ook, het is en blijft weinig wat we verdienen.
  6. quote:
    Dit schreef Jomy
    eigenlijk is het dus al wel zoals ik dacht, ander werk houdt in veel meer uren maken voor hetzelfde salaris (en dan misschien nog niet)

    Het wordt er dus niet beter op en dat zou niet erg zijn als er nog een inkomen binnen komt hier, maar dat is dus niet zo

    Ik blijf gewoon rondkijken, dat kan ik altijd doen


    Als je echt iets anders wilt of je denkt dat je dit werk echt niet je hele leven wilt blijven doen, kun je ook eens kijken naar de mogelijkheden tot omscholing of bijscholing. Maar dan is het wel handig als je eerst gaat orienteren wat je eigenlijk wil en wat er allemaal is.
    Vrijwilligerswerk, rondkijken op vacaturesites en opleidingensites kan daarbij helpen.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Niekie25


    Als je echt iets anders wilt of je denkt dat je dit werk echt niet je hele leven wilt blijven doen, kun je ook eens kijken naar de mogelijkheden tot omscholing of bijscholing.


    Ik vrees dat deze potjes bij het UWV bijna leeg zijn en zeker als je al een baan hebt gaan ze je echt niet omscholen.

    Vrijwilligerswerk/stage is een optie, zo ben ik zelf ook ooit eens aan een door mij begeerde baan gekomen.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Niekie25


    Maar je krijgt toch ook terug van de belasting? En dat is normaal gesproken relatief veel met een laag inkomen waardoor uiteindelijk verschil tussen bruto en netto heel klein is. Meer uren kan juist gunstiger zijn maar hangt ook weer af van de kortingen waar je recht op hebt.
    Hoe dan ook, het is en blijft weinig wat we verdienen.

    We hadden het over salaris niet over belasting!Smile
    Maar welk percentage daarvan terug komt voor mijn salaris daar heb ik geen idee van.

    Daarnaast vind ik het absoluut geen goed idee om in deze periode waarin alles minder wordt, om er dan vanuit te gaan dat je veel zult terug krijgen via de belasting want dat wordt ook steeds minder, reken daar maar op.

    Daarnaast werk ik voor een franchehise en ik verdien minder dan dat ik bij de origenele zou werken,vind dar raar maar het is zo.

    Maar goed, orienteren kan ze altijd doen, zo leer je weer wat en wie weet wat je tegen komt.
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Jomy
    eigenlijk is het dus al wel zoals ik dacht, ander werk houdt in veel meer uren maken voor hetzelfde salaris (en dan misschien nog niet)

    Het wordt er dus niet beter op en dat zou niet erg zijn als er nog een inkomen binnen komt hier, maar dat is dus niet zo

    Ik blijf gewoon rondkijken, dat kan ik altijd doen

    Kun je niet intern door naar iets anders? Al is het maar een dag om te kijken hoe of wat?
Terug naar de lijst