ontslag bijbaan

ontslag bijbaan 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Boep zelf op 29 november 2012 om 18:42:15

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Mikky


    Waar het om gaat is dat het bedrag ineens laten uitkeren in 2012 betekent dat je dat optelt bij je inkomen 2012, en dat kan betekenen dat je meer belasting betaalt.. meer dan dat heb ik niet gezegd.

    Helemaal goed hoor.
    Ik had hier eerder vanochtend ook gevraagd om die omslaggrens. Smile

    Iedereen uiteraard bedankt voor de bijdragen. Ik heb er zeker veel aan. Ga alles vanavond eens op een rijtje zetten en rekenen enzo.
  2. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Mocht het zo zijn dat ze doorslaat naar een hoger inkomen hierdoor dan wordt wel het hele inkomen belast 2012 tegen een hoger tarief. het zal je maar net gebeuren dat je dooslaat naar de 52%... Mss had je dan toch gewild dat je er even bij stil had gestaan..


    Volgens mij wordt alleen het stukje wat boven de grens uitkomt dan tegen 52% belast. Niet je hele inkomen.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Het 52%-tarief begint bij een belastbaar inkomen uit werk en woning van ? 56.491. Dit is je jaarinkomen verminderd met aftrekposten e.d. (bv hypotheekrente).

    Je bent alleen 52% verschuldigd over het inkomen boven ? 56.491.

    Als je exact wilt weten waar je aan toe bent, kun je ook naar de site van de Belastingdienst gaan en daar een berekening maken aan de hand van het programma Voorlopige aanslag 2012.
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ik kom niet in de 52% hoor.
    Mijn idee over uitbetalen in 2012 kwam omdat ik dit jaar sowieso al hoog zit qua inkomen. En dus geen recht op bijv. zorgtoeslag.
    Omdat ik ook nog eens 4 uur tijdelijk heb bij werkgever 1 ga ik mogelijk volgend jaar terug van nu 40 uur naar dan 32 en is mijn toetsingsinkomen in 2013 veel lager. Dus wel weer recht op zorgtoeslag (denk ik)
    9 aug '12 - 17:27:39 / 9 aug '12 - 17:38:33
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Nieuwste ontwikkeling:
    Na de mededeling van het a.s. ontslag heb ik een brief met bezwaar ingediend. Formele kwestie, meer niet.

    Na weken van radiostilte werd me vandaag duidelijk gemaakt dat ik per direct niet meer ingezet zal worden voor de taak waarvoor ik volgens het contract ingehuurd ben. En ook dat ze niet op mijn bezwaarbrief gaan reageren.

    Volgens eerdere berichten (hun brief en gesprek) zou het ontslag per 1 jan. 2013 ingaan, maar ze zien dus af van hun recht mij iig tot die tijd in te zetten. Wel werd me vandaag gezegd dat ze me nog wel willen (tot 1 jan.) voor andere werkzaamheden. Ik heb laten weten dat ik, zolang er geen sprake is van herplaatsing noch van ontslag, geen andere taken ga doen maar nog steeds datgene wil doen waarvoor ik aangenomen ben. Dat viel niet goed.
    Snap ook niet waarom ik per direct mijn werk niet meer mag/hoef doen. Bovendien ontneemt mij dit de kans op normale wijze afscheid te nemen van de club waarvoor ik gewerkt heb. Ik heb deze mensen niet meer gezien sinds mij verteld is dat ik ontslagen zou worden (omdat we tot nu toe nog steeds in zomerreces zitten).
    Het voelt als 'stilletjes afvoeren, geen ophef over maken'. Ik begrijp ook totaal niet waarom ze ervoor kiezen dit op deze manier te doen.
  6. Je ontslag kan toch alleen ingaan als ze toestemming van het UWV hebben? Je hebt de vaststellingovereenkosmt toch niet getekent?
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Het gaat om ambtenarenrecht en ik weet eigenlijk niet of dit via UWV gaat. Dacht het niet.
    Maar een vaststellingsovereenkomst is er nog niet en ik heb niks getekend.
Terug naar de lijst