wie kent deze plantjes..

wie kent deze plantjes.. 

Onderwerp van zsjanet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Uhh wil niet rot doen maar 90% van ons eten komt bij Unilever vandaan . Staat er tussen ..
    Dus word weinig eten ..

    Totale onzin ...


    Nou, echt niet. Ik heb ook ergens nog een unilever lijst, is goed te doen hoor zonder... en zoals kobus zegt, het zijn geen frisse jongens en dat is echt zacht uitgedrukt.

    Maar goed, daar ging dit draadje niet over, bekijk de documentaire maar eens.
  2. Weet jij wat er gebruikt word in de kassen. Voor jou groente en fruit te laten groeien ..

    Ik dus wel . Heb er in gewerkt !!
    Als je daar over druk gaat maken hoe alles word bewerkt. . En ook in de tuin ..
    Zou ik nu maar je koffer pakken en op de Noordpool gaan zitten en gat hakken in ijs en vis vangen ..
    Want je ontkomt er niet aan !! Dat er spullen worden gebruikt wat jij niet wil ! Pech gehad !!
    Maak je niet zo druk er over ..
  3. quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Weet jij wat er gebruikt word in de kassen. Voor jou groente en fruit te laten groeien ..

    Ik dus wel . Heb er in gewerkt !!
    Als je daar over druk gaat maken hoe alles word bewerkt. . En ook in de tuin ..
    Zou ik nu maar je koffer pakken en op de Noordpool gaan zitten en gat hakken in ijs en vis vangen ..
    Want je ontkomt er niet aan !! Dat er spullen worden gebruikt wat jij niet wil ! Pech gehad !!
    Maak je niet zo druk er over ..



    Sorry maar je weet niet waar je over praat. Monsanto is erg machtig en ze worden doordat steeds machtiger, juist omdat mensen denken: ach, het loopt wel los. Dat loopt het dus niet. Er zijn vele, v?le slachtoffers gevallen door Monsanto, in een gebied waar zij loosden in de VS is het normaal dat mensen continue het aantal PCB's in hun bloed meten, en hun bloed is een tijdbom!

    Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, dat blijkt wel Smile
    En ik maak me er w?l druk over.
  4. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Weet jij wat er gebruikt word in de kassen. Voor jou groente en fruit te laten groeien ..

    Ik dus wel . Heb er in gewerkt !!
    Als je daar over druk gaat maken hoe alles word bewerkt. . En ook in de tuin ..
    Zou ik nu maar je koffer pakken en op de Noordpool gaan zitten en gat hakken in ijs en vis vangen ..
    Want je ontkomt er niet aan !! Dat er spullen worden gebruikt wat jij niet wil ! Pech gehad !!
    Maak je niet zo druk er over ..




    Je zou echt even verder moeten kijken dan je neus lang is. Natuurlijk kun je sommige ontwikkelingen niet stoppen, maar wat Monsanto allemaal doet is ronduit eng.
    Wist je bijvoorbeeld dat de monarchvlinder met uitsterven wordt bedreigd doordat ze niet tegen het stuifmeel in gemanipuleerde mais kunnen?
    Nou kan die monarchvlinder je waarschijnlijk niets schelen. Maar wist je dat boeren wurgcontracten krijgen voor de teelt van zaden van Monsanto? En dat Monsanto een leger van detectives in dienst heeft die onderzoeken of boeren niet illegaal van hun zaden gebruik maken? Dat er boeren failliet zijn gegaan door rechtzaken, aangespannen door Monsanto, omdat enkele Monsanto zaden van de buurman op hun grond terecht kwamen en zij geen contract hadden met Monsanto? Dat Monsanto steeds machtiger wordt en probeert om de wereldwijde handel in zaden in handen te krijgen? Dat die zaden zijn gemanipuleerd zodat de planten die er uit groeien niet doodgaan als ze met Roundup worden bespoten? Dat de bedoeling dus is dat er meer Roundup gebruikt wordt? Dat het steeds moeilijker wordt om drinkwater te maken onder andere door de vervuiling van ons grond- en oppervlaktewater met glyfosaat?

    Het zou echt goed voor je zijn om je hier een beetje in te verdiepen. Eigenlijk ben je dat ook wel een beetje aan jezelf verplicht als je in het groen werkt.
    Kijk de documentaire waar TamTam het over heeft, kost je alleen een beetje tijd en je weet niet wat je ziet!
  5. De gewone houttuynia vind ik niks, maar de Chameleon wel! :-)

  6. quote:
    Dit schreef fleurie
    De gewone houttuynia vind ik niks, maar de Chameleon wel! :-)




    is leuk zo, ja Smile
  7. uuurgh, die stinkt! (en woekert als een gek)
  8. quote:
    Dit schreef Annemijn
    uuurgh, die stinkt! (en woekert als een gek)


    ja, daar ging het draadje ook over Smile
  9. quote:
    Dit schreef Kobus




    Je zou echt even verder moeten kijken dan je neus lang is. Natuurlijk kun je sommige ontwikkelingen niet stoppen, maar wat Monsanto allemaal doet is ronduit eng.
    Wist je bijvoorbeeld dat de monarchvlinder met uitsterven wordt bedreigd doordat ze niet tegen het stuifmeel in gemanipuleerde mais kunnen?
    Nou kan die monarchvlinder je waarschijnlijk niets schelen. Maar wist je dat boeren wurgcontracten krijgen voor de teelt van zaden van Monsanto? En dat Monsanto een leger van detectives in dienst heeft die onderzoeken of boeren niet illegaal van hun zaden gebruik maken? Dat er boeren failliet zijn gegaan door rechtzaken, aangespannen door Monsanto, omdat enkele Monsanto zaden van de buurman op hun grond terecht kwamen en zij geen contract hadden met Monsanto? Dat Monsanto steeds machtiger wordt en probeert om de wereldwijde handel in zaden in handen te krijgen? Dat die zaden zijn gemanipuleerd zodat de planten die er uit groeien niet doodgaan als ze met Roundup worden bespoten? Dat de bedoeling dus is dat er meer Roundup gebruikt wordt? Dat het steeds moeilijker wordt om drinkwater te maken onder andere door de vervuiling van ons grond- en oppervlaktewater met glyfosaat?

    Het zou echt goed voor je zijn om je hier een beetje in te verdiepen. Eigenlijk ben je dat ook wel een beetje aan jezelf verplicht als je in het groen werkt.
    Kijk de documentaire waar TamTam het over heeft, kost je alleen een beetje tijd en je weet niet wat je ziet!


    Dank Kobus. Er zijn momenteel veel acties omdat Monsanto inderdaad probeert het monopolie in zaden in handen te krijgen, heel bizar en uiterst actueel allemaal.

    Ik hoop dat je de documentaire bekijkt papa djenna en ook anderen, nogmaals de link:

    >>LINK<<
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef tamtam


    Dank Kobus. Er zijn momenteel veel acties omdat Monsanto inderdaad probeert het monopolie in zaden in handen te krijgen, heel bizar en uiterst actueel allemaal.

    Ik hoop dat je de documentaire bekijkt papa djenna en ook anderen, nogmaals de link:

    >>LINK<<

    Het begin van de documentaire is nogal suggestief, eventjes begon ik te twijfelen.
    De rest van de documentaire corrigeerde dat.
    ("Helaas" moet ik dan zeggen.)

    Niet een documentaire om op nuchtere maag te kijken, ik werd er misselijk van.
    En toen gebeurde er iets vreemds, ik liep naar beneden om wat te gaan eten en begon mijn brunch te wantrouwen.
    Wat weet ik feitelijk van het product wat ik eet ?

    Na het bekijken van een documentaire zoals deze, wil je de door Rob Geus gevonden kakkerlak bijna omarmen en de betreffende restauranthouder een lintje laten geven door onze nieuwe koning, zo lang je maar zeker weet dat hij geen genetisch gemanipuleerd voedsel serveert, omdat het begrip "voedselveiligheid" inmiddels een hele andere betekenis voor je heeft gekregen.

    Deze documentaire laat een rotgevoel bij me achter, ik weet niet of het al een eigen draadje heeft, in mijn optiek wordt het tijd daarvoor.
    Publieke discussie en publiek besef.

    Ik kan me goed herinneren dat ik me, de eerste keer dat ik over genetisch gemanipuleerd voedsel hoorde, afvroeg hoe we vermenging zouden voorkomen en waar vermenging toe zou leiden.
    Dat was een kinderlijk eenvoudige, logische vraag.
    Bizar.
    Bizar dat dat niet afgeschermd is.
Terug naar de lijst