Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik heb besloten er vanaf te zien... Het is me de stress en nieuwe onderhandelingen gewoon niet waard, zeker omdat er dan nog steeds een keuken en badkamer verbouwd moet worden en ik inmiddels van meerdere mensen begreep dat je zo goed als niet van zwammen af kunt komen. Dan nog het dak, opnieuw stucen etc etc.

    Ben opnieuw aan het 'Fundaen' geslagen.
  2. quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik heb besloten er vanaf te zien...

    Ben opnieuw aan het 'Fundaen' geslagen.

    Lijkt mij een goede keus, en meteen weer verder. Goed van je Smile
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Bloem
    ik inmiddels van meerdere mensen begreep dat je zo goed als niet van zwammen af kunt komen.
    .

    Ja, die zwammen ... Misschien is er niet af te komen. Vraag me wel af, hoe erg is dat?
    Zo'n 20 jaar geleden was dat een hot item in huizenland. Opeens moest/werd elke woning ge?nspecteerd op zwammen. En elke woning h?d dan ook zwammen.
    Volgens mij was dat toen een heel lucratieve handel voor de zwammenbestrijders (of kan ik zeggen: de zwammers. Smile)

    Op zich kun je een bouwkundig rapport ook zien als: wat moet ik de komende jaren investeren. Wat sowieso altijd moet in een eigen huis; daar ontkom je niet aan.
    Ik ken verder de inhoud van het rapport niet maar sla niet mateen in de paniek, want een bouwkundig rapport zal altijd zaken naar voren brengen die binnen afzienbare termijn gedaan moeten worden. Dat is ook de bedoeling van een dergelijk rapport. Meer niet.
  4. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    quote:
    Dit schreef indigo
    Dat leuke jonge stel kan toch niet helemaal van niets hebben geweten?


    Nou..... ik kwam er pas achter dat mijn vloer (en later bleek ook de muren en zelfs de plafonds van de slaapverdieping) was aangevroten door huiszwam toen ik door de vloer zakte. Zwarte draden, enorme stinkende schimmelpartijen en gedeeltelijk verdwenen houten planken werden zichtbaar. Ik had een laminaatvloer die met een isolaag ertussen op houten planken lag. Die planken waren voor een groot deel verdwenen.

    En ja, de woningbouw had jaren daarvoor gaten laten boren in alle huizen zodat er meer ventilatie zou zijn in de kruipruimte maar die gaten bleken verkeerd geboord en waren meer voor de vorm dan dat het echt verschil zou maken.

    Gelukkig dus dat ik dit huis niet gekocht heb toen het kon, de woningbouw heeft de renovatie gedaan. Mijn buren met een koophuis waren minder blij want die moesten het zelf laten doen. Het niet behandelen van dit soort schimmels heeft tot gevolg dat een hele week wordt aangetast want de jaren vijftig huisjes zitten allemaal aan elkaar gebouwd en zijn met elkaar verbonden. Dus.... niet iedereen heeft zijn/haar huis laten behandelen en dus.... woekert het door.

    Het kan dus echt dat je huis wegschimmelt zonder dat je het in de gaten hebt. Muffe lucht in de kruipruimte, verkoudheden, benauwdheid en rare kuchjes kunnen een teken zijn dat er schimmels in huis zijn.

    Vocht in huis kun je voorkomen door goed te luchten, vocht in de constructie of door constructieproblemen kun je niet voorkomen door n?g meer te luchten.
  5. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik heb besloten er vanaf te zien... Het is me de stress en nieuwe onderhandelingen gewoon niet waard, zeker omdat er dan nog steeds een keuken en badkamer verbouwd moet worden en ik inmiddels van meerdere mensen begreep dat je zo goed als niet van zwammen af kunt komen. Dan nog het dak, opnieuw stucen etc etc.

    Ben opnieuw aan het 'Fundaen' geslagen.


    Ik wilde net gaan schrijven dat ik vond dat je ervan af moest zien, gewoon omdat het niet goed aan voelde. Vond ik dan.
    En gelukkig heb je het verstand laten zegenvieren, je emoties opzij geschoven en ga je verder funda?n.
    Het blijft rot voor je.
    Ik weet nog hoe ik me voelde toen mijn 1e appartement niet doorging.
    Maar ach, 6 weken later had ik een ander.
    Komt goed!Smile
  6. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik heb besloten er vanaf te zien... Het is me de stress en nieuwe onderhandelingen gewoon niet waard, zeker omdat er dan nog steeds een keuken en badkamer verbouwd moet worden en ik inmiddels van meerdere mensen begreep dat je zo goed als niet van zwammen af kunt komen. Dan nog het dak, opnieuw stucen etc etc.

    Ben opnieuw aan het 'Fundaen' geslagen.


    Ik kan wel gaan roepen "goede keus" en "blijkbaar staat dat nog leukere huis met smart op jou te wachten en heeft het zo moeten zijn" en daar geloof ik ook echt in, maar...daar schiet jij op dit moment niks mee op, dus.....

    Sterkte en succes!

    Smile
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Dank dames, heb net gebeld en uitgelegd waarom ik er vanaf zie. Alles nog even per mail bevestigen.

    Hoe jammer ook, deze beslissing voelt goed. Ik heb al eerder geroepen dat omdat alles zo lang duurde, dat misschien een teken van de kosmos was om dit huis niet te kopen. Er waren al twijfels en ik ben oprecht blij dat ik deze beslissing heb genomen. Ik denk dat ik mezelf een heleboel hoofdpijn en stress heb bespaard. De verkoopmakelaar wilde een kopie van het rapport, maar heb hem doorverwezen naar de bouwkundige, laten zij het samen maar doen, want heb aangegeven dat het rapport wat mij betreft niet opgemaakt hoeft te worden, scheelt weer tijd en geld.

    Ben nu verder aan het kijken, toevallig gisteren na de keuring al een andere woning bezichtigd en ik ga gewoon verder zoeken. Ik pas de titel van het draadje aan. Vind het enorm fijn om te sparren en de tips te lezen Smile
  8. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Hey Bloem,

    Je kunt inderdaad zelf zoeken op funda e.d. Echter, wat ook een optie is, een aankoopmakelaar. Klinkt duur, maar er staan ook vaak huizen bij makelaars die niet op websites te vinden zijn, ofwel de onderhandse of stille verkoop. En laat dat nou n?t de huizen zijn die de makelaars onderling wel aanbieden en waarvan nogal eens gezegd wordt; daar kom je niet aan als je niet in het kringetje hoort. Ofwel, die zijn al verkocht voordat het bekend wordt. Dat laatste is mss niet zo, maar zo klinkt het in de volksmond.

    Het is een mogelijkheid. Als tip, maar die zit wel op een klein afstandje van je vandaan, Arjan Lagendijk in Nieuwerkerk (a/d IJssel) . >>LINK<<
    Is fijne vent, (de foto op zijn website is hij ook zelf) En nee, als hij een huis verkoopt (uit zijn aanbod), mag hij niet jouw aankoopmakelaar zijn, dus uit zijn aanbod kun je dus dan niet kiezen.

    Enne, als dit huis niet goed voelde voor je, dan heb je er goed aan gedaan om het te stoppen, denk ik. Goed gevoel = goed leven, andersom dus ook.

    Ik zag je trouwens zaterdag langs schieten. Wat ben jij snel... Smile
  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Het heeft hem niet moeten wezen dus. Als je je echte droomhuis hebt gevonden, weet je helemaal dat dit een goede beslissing was.....Suc6!...Smile
  10. Yina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yina
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Hoe jammer ook, deze beslissing voelt goed. Ik heb al eerder geroepen dat omdat alles zo lang duurde, dat misschien een teken van de kosmos was om dit huis niet te kopen. Er waren al twijfels en ik ben oprecht blij dat ik deze beslissing heb genomen. Smile


    Je eigen intu?tie is het beste om op te vertrouwen.
    Er wordt niet voor niets gezegd "bij twijfel niet doen".
    Een goede keuze, ja absoluut, maar ook wijs verstand.
    Er staan genoeg huizen op de woningmarkt en er valt nog genoeg te onderhandelen.

    Succes met je nieuwe zoektocht.
    Jij gaat een huis vinden wat goed voor jou is en waar jij je goed bij voelt. Smile
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik vond die vent een sukkel ook.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik vond die vent een sukkel ook.

    Smile
Terug naar de lijst