Waar komt die bobbel op de muur vandaan?

Waar komt die bobbel op de muur vandaan? 

Onderwerp van Pluk


Dit onderwerp is gesloten.
door Pluk zelf op 20 mei 2016 om 07:56:03

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Boep

    Heb je de foto van de bobbel ook naar je verzekeraar gestuurd? Want dit ding kan je eigenlijk al geen bobbel meer noemen toch? Smile Misschien snappen ze de omvang van de bobbel niet. Dit moet je gez?en hebben om het te geloven!

    Stuur dan wel een foto met alleen de bobbel en niet met ook het pikkie, anders zien ze misschien zoals Eric alleen het pikkie en denken ze hoezo grote bobbel.....
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Boep

    Heb je de foto van de bobbel ook naar je verzekeraar gestuurd? Want dit ding kan je eigenlijk al geen bobbel meer noemen toch? Smile Misschien snappen ze de omvang van de bobbel niet. Dit moet je gez?en hebben om het te geloven!


    Dan zou ik dat pikkie er wel ff af snijden.. wie weet kijkt er bij de verzekeraar ook een man naar de foto...


    Smile
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    En off topic Pluk .. Ik zie in je profiel dat je nog maar 13 berichten hebt op OA. Smile
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Solar

    Stuur dan wel een foto met alleen de bobbel en niet met ook het pikkie, anders zien ze misschien zoals Eric alleen het pikkie en denken ze hoezo grote bobbel.....

    Dat snapt Pluk nu ook wel. Toch?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Pluk


    Dat is geen bobbeltje, dat is een pikkie.
    Heb ik meteen al vermeld in het draadje.
    Oh oh oh ik moet je ook echt alles uitleggen!


    Ja, dat MOET. Ik spreek geen Purmerends.
    Bij een pikkie denk ik aan ehh...ja niks..hooguit een kleine uitvoering van het mannelijk lid maar ik snapte wel dat je geen geslachtsdelen aan je muur had hangen maar een bobbel op de muur...
    Hier de gehele synoniemenreeks van bobbel:
    Bobbel
    Boch
    Bochel
    Bolling
    Buil
    Deuk
    Dikte
    Gezwel
    Heuvel
    Hoge rug
    Hoop
    Hoop turf
    Huidaandoening
    Huidzwelling
    Letsel
    Natuurlijke verhevenheid
    Nok
    Nol
    Oneffenheid
    Opzetting
    Pijnlijke zwelling
    Plaatselijke zwelling
    Pok
    Pokkel
    Pukkel
    Steenpuist
    Stuit
    Uitstulping
    Uitstulping van de huid
    Uitwas op de huid
    Verdikking
    Verharding in de huid
    Verhevenheid
    Verhoging ? zo hard kan men erom lachen (crypt.)
    Zwelling

    Zie jij daar pikkie tussen staan? Smile
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Boep
    En off topic Pluk .. Ik zie in je profiel dat je nog maar 13 berichten hebt op OA. Smile


    Ja klopt.
    Bart heeft een nieuw type tellertje geplaatst die alleen de zinvolle berichten telt Smile
  7. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Boep

    Dat snapt Pluk nu ook wel. Toch?


    Ja joh tuurlijk!
  8. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Boep
    En off topic Pluk .. Ik zie in je profiel dat je nog maar 13 berichten hebt op OA. Smile


    Dat snap ik dan weer niet, maar kan me niks schelen Smile
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Wat me dwars zit in het lekkage scenario is dat het zo'n groot, min of meer gelijkmatig stuk is. (heb nu echt eerst even alle reacties gelezen Smile)
    Bij lekkage verwacht ik eerst wat kleine bellen of scheurtjes (waar het vocht als eerste een weggetje naar buiten vindt) en niet wat je bij jou ziet.
    Ook donkere plekken die bij jou ook afwezig zijn.
    Je zegt dat het op een binnenmuur van een uitbouw zit? En het is een dubbele muur met spouw zeg je? De uitbouw is later gekomen? Of is het in 1 keer zo gebouwd?
    Als het later is bijgebouwd, heb je daar nog een bouwtekening van?
    Loopt de uitbouw naar links of naar rechts op deze foto? En begint de bobbel ter hoogte van de verankering aan het huis?
    Wat voor soort dak heb je boven de uitbouw? Loopt er toevallig een balk boven je plafond die eindigt bij die bobbel?
    Volgens mij kan het probleem zich namelijk niet direct achter de stuclaag bevinden maar moet het de muur zelf zijn die naar buiten wil.
    Heb je rondom een boeiboord lopen? Heeft die ZZP-er die geopend om te kijken of hij van buitenaf toevallig iets geks ziet?
    Nou vanaf een foto is het alleen gissen. De ZZP-er heeft neem ik aan wel bekeken hoe het constructief in elkaar zit of reden genoeg gehad om te bedenken dat dat het niet kan zijn.
    Misschien denk ik te ingewikkeld maar het verhaal van vocht en loslatend stucwerk wil er bij mij in. Denk dat het ernstiger is.
    Vind het inmiddels best een interresante casus!
    9 jan '16 - 08:02:18 / 9 jan '16 - 08:29:12
  10. quote:
    Dit schreef Pluk

    Ik heb de verzekering (woonhuis) gebeld.
    Maar ik moet weten waar die bobbel door ontstaan is anders doen ze niets.
    Ik dacht nog, misschien sturen ze een schade expert ofzo, maar nee, ik moet zelf een aannemer er naar laten kijken.

    Heb je het richting verzekering ook een 'bobbel' genoemd?
    Bel nog eens en zeg dat een deel van de muur loslaat en naar voren komt.
  11. quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Wat me dwars zit in het lekkage scenario is dat het zo'n groot, min of meer gelijkmatig stuk is. (heb nu echt eerst even alle reacties gelezen Smile)
    Bij lekkage verwacht ik eerst wat kleine bellen of scheurtjes (waar het vocht als eerste een weggetje naar buiten vindt) en niet wat je bij jou ziet.
    Ook donkere plekken die bij jou ook afwezig zijn.

    Klopt, maar is dat bij glasvezel/vlies behang ook zo? Daar komt niet zo makkelijk iets doorheen.
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Klopt, maar is dat bij glasvezel/vlies behang ook zo? Daar komt niet zo makkelijk iets doorheen.


    Vliesbehang niet, glasvezel weet ik niet heeft dat dezelfde eigenschappen?
    Het is meer de afmeting en de gelijkmatigheid van de bult die me zorgen baart en me aan iets ernstigers doen denken maar dat wordt helaas niet zichtbaar door alleen het behang te openen.
Terug naar de lijst