Waar komt die bobbel op de muur vandaan?

Waar komt die bobbel op de muur vandaan? 

Onderwerp van Pluk


Dit onderwerp is gesloten.
door Pluk zelf op 20 mei 2016 om 07:56:03

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Vliesbehang niet, glasvezel weet ik niet heeft dat dezelfde eigenschappen?
    Het is meer de afmeting en de gelijkmatigheid van de bult die me zorgen baart en me aan iets ernstigers doen denken maar dat wordt helaas niet zichtbaar door alleen het behang te openen.


    Edit: even aan het googlen geslagen en vind net een website waar staat dat vliesbehang juist water doorlaat en er daardoor geen schimmel kan komen.
    Maar goed, ik denk echt dat het ernstiger is dan vocht en stucwerk. Hopelijk zit ik er flink naast.
  2. quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Edit: even aan het googlen geslagen en vind net een website waar staat dat vliesbehang juist water doorlaat en er daardoor geen schimmel kan komen.
    Maar goed, ik denk echt dat het ernstiger is dan vocht en stucwerk. Hopelijk zit ik er flink naast.

    Pluk heeft glasvezelbehang, dat is echt retesterk.

    (ik bedoelde niet vliesbehang, maar glasvliesbehang, dat is wel sterk)
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Pluk heeft glasvezelbehang, dat is echt retesterk.

    (ik bedoelde niet vliesbehang, maar glasvliesbehang, dat is wel sterk)


    Oke. Maar die afmeting van die bobbel? En de gelijkmatigheid? Baart jou dat geen zorgen?
    Doet me totaal niet denken aan het loskomen van stuclaag.
  4. quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Oke. Maar die afmeting van die bobbel? En de gelijkmatigheid? Baart jou dat geen zorgen?
    Doet me totaal niet denken aan het loskomen van stuclaag.

    Mij wel.
    Een andere situatie, maar de stuclaag van mijn tuinmuur liet ook los. Voordat ik dat doorhad dacht ik dat er een voorzetmuur voor stond of zo. Bij het verwijderen had ik stukken stucwerk van een vierkante meter.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Mij wel.
    Een andere situatie, maar de stuclaag van mijn tuinmuur liet ook los. Voordat ik dat doorhad dacht ik dat er een voorzetmuur voor stond of zo. Bij het verwijderen had ik stukken stucwerk van een vierkante meter.


    Oke! Dat geeft de burger moed zal ik maar zeggen Smile
    Hopelijk is het dan gewoon dat.
    Nog steeds een vervelend klusje maar minder erg dan iets bouwkundigs.
    Rest uiteraard alleen nog de vraag waarom het loskwam.
    Als het geen vocht is wat dan? Geen goede hechtlaag?
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Misschien moet jij Ff het water oversteken en gaan kijken, Eric. Zo te lezen heb je er wel kijk opSmile
  7. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Grappig zoals er in dit draadje gespeculeerd wordt en sommigen daar angsten mee lijken te krijgen. En ja, alles is mogelijk.

    Ik denk dat er een trosje olifanten achter groeit.

    Het kan ook gewoon lucht zijn, die met verwarmen (verwarming slaat aan) uitzet en dan met de minste weerstand van het behang, dit behang doet opbollen. En als het dan weer afkoelt, dan krimpt die lucht, en het behang slaat tegen de muur. De lucht krimpt verder, en zuigt iets verse lucht naar binnen. Dan wordt het weer warm, zet uit, bolt op en trekt daarmee het behang iets verder los: daar komt weer lucht zitten, en het koelt weer af: krimp. Maar, omdat er iets meer behang los gekomen was, zit daar op dat net-losgekomen-stukje ook lucht. Dus is er weer n?t iets te weinig lucht achter het behang als diezelfde lucht krimpt, bij het afkoelen. Ofwel, er wordt weer een stukje lucht naar binnen gezogen. En zo gaat het verder...

    Ik zag ergens: een gaatje prikken en de luchtbel wegduwen. Als je dan na het gaatje prikken, een spuitbus lijm pakt, en een klein beetje door dat gaatje rondspuit (gaatje in het midden van de luchtbel maken) vervolgens van buiten naar binnen de luchtbel 'uitdrukken' en het behang vastlijmen, dan heb je zomaar kans dat je van het hele probleem af bent.

    Stucwerk los? Nee, geloof ik niet zo in.

    Succes!
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Sander76
    Misschien moet jij Ff het water oversteken en gaan kijken, Eric. Zo te lezen heb je er wel kijk opSmile


    Nee hoor, ik gok ook maar wat.
    Ik snap inmiddels van Marlies dat plakkaten van die afmeting kunnen loskomen.
    Dat oorzaak vocht wil er alleen niet zo in bij mij.
    En omdat Pluk zegt dat het ongeveer sinds een maand is...
    We hebben enorm veel last gehad van storm eind November en ook begin December.
    Geen idee wat voor krachten er dan op zo'n uitbouw werken daarom zat ik te denken aan een bouwkundige oorzaak.
  9. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Solar

    een pikkie?


    Tsja... ik snap hem ook niet helemaal maar misschien is dan die bobbel wel het gevolg van een opgewonden pikkie. Smile
  10. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ja klopt.
    Bart heeft een nieuw type tellertje geplaatst die alleen de zinvolle berichten telt Smile


    Smile Eric, jouw tellerstand is ineens rood gekleurd.....
  11. Bericht van Die-vers is op 09-01-2016 om 18:07:44 uur verwijderd door Diegene.

    Reden: geen nut

     
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Smile Eric, jouw tellerstand is ineens rood gekleurd.....


    Ja, ik heb altijd begrepen dat het veel beter is om in de min de staan.
    Doe dat dus voor de zekerheid ook altijd met mijn bankrekening Smile
Terug naar de lijst