Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Zo ziet een zipbestand er dan uit,,de 3 stapeltjes,,,

    Die kan je dan met winrar of winzip uitpakken,,,
    Plaatje
  2. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef elly69
    bij mij komen ze nu door de firewall heen..

    Klopt want daar is een firewall
    niet voor. Die heeft andere beschemings functionaliteit.
  3. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    ooowwww Smile
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Zo ziet een zipbestand er dan uit,,de 3 stapeltjes,,,

    Die kan je dan met winrar of winzip uitpakken,,,



    Alleen het probleem met die "zip" bestanden die in de mails zitten, zijn vaak geen zip-bestanden, maar uitvoer-bestanden vermomd als zip. En die uitvoer-bestand (exe-bestand) voert direct een programma uit die of een virus op je pc installeert zodat je die niet meer kunt gebruiken, of je pc wordt lid van een bot-netwerk en kan gebruikt worden voor een ddos aanval (je weet wel: zo'n moment dat een bepaalde site niet te bereiken is en dit in het nieuws komt).

    Dus NOOIT op zip-bestanden klikken in een mail of ergens anders als jij niets verwacht. Een echte zip-bestand zal namelijk nog vragen waar je het ingepakte bestand uitgepakt neergezet wil hebben. Dat gebeurd niet met een bestand uit een verkeerde mail.
  5. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef elly69
    ooowwww Smile

    Daar is een spam filter voor. Het filteren en van mail gebeurt bij consumenten meestal door de mail provider. Door gmail oitlook hotmail zelf bijvoorbeeld. Zij zorgen er voor dat het als spam aangemerkt wordt en dan dus wel aan komt maar in je spam box door bepaalde kenmerken in de inhoud van je mail.
    Hierdoor komen soms ook mailtjes per ongeluk in je spam box.

    >>LINK<<
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Alleen het probleem met die "zip" bestanden die in de mails zitten, zijn vaak geen zip-bestanden, maar uitvoer-bestanden vermomd als zip. En die uitvoer-bestand (exe-bestand) voert direct een programma uit die of een virus op je pc installeert zodat je die niet meer kunt gebruiken, of je pc wordt lid van een bot-netwerk en kan gebruikt worden voor een ddos aanval (je weet wel: zo'n moment dat een bepaalde site niet te bereiken is en dit in het nieuws komt).

    Dus NOOIT op zip-bestanden klikken in een mail of ergens anders als jij niets verwacht. Een echte zip-bestand zal namelijk nog vragen waar je het ingepakte bestand uitgepakt neergezet wil hebben. Dat gebeurd niet met een bestand uit een verkeerde mail.



    Klopt dat zei ik ook een pagina terug,,,Smile
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    WAARSCHUWING: er gaat een valse brief van de Belastingdienst rond en ZO herken je hem.


    >>LINK<<
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Ik heb nu al een paar keer een mail van Facebook ontvangen dat iemand mijn wachtwoord heeft proberen te wijzigen.

    Het is geen spam of fake, want toen ik hem zelf maar heb aangepast kreeg ik exact dezelfde mail van dezelfde afzender, maar het voelt niet helemaal lekker.
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Cato
    Ik heb nu al een paar keer een mail van Facebook ontvangen dat iemand mijn wachtwoord heeft proberen te wijzigen.

    Het is geen spam of fake, want toen ik hem zelf maar heb aangepast kreeg ik exact dezelfde mail van dezelfde afzender, maar het voelt niet helemaal lekker.



    Kreeg ik van de week ook,,,
    Ik heb hem ook voor de zekerheid maar verandert...Smile
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Pascal


    Ik heb een Gmail voor alle puin en een betaalde outlook account voor belangrijke mails... zolang je die laatste nergens invoert op internet blijft die mooi schoon... Al mijn online lidmaatschappen en zo gaan naar Gmail... behalve oa....


    Ik heb alles via gmail lopen, maar krijg zelden " foute" mails, wel reclame, maar dat gaat in een aparte map.
    Maar foute en verdachte mails zie ik niet.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cato
    Ik heb nu al een paar keer een mail van Facebook ontvangen dat iemand mijn wachtwoord heeft proberen te wijzigen.

    Het is geen spam of fake, want toen ik hem zelf maar heb aangepast kreeg ik exact dezelfde mail van dezelfde afzender, maar het voelt niet helemaal lekker.


    Op wat voor een sites komen jullie dan dat je zulke mails krijgtSmile
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Niks bijzonders,,,Smile
Terug naar de lijst