100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen

100 dagen-100 gezinnen-100% restafval verminderen 

Onderwerp van Frank-en-kids

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Hier kost het aanbieden van afval :
    Vast tarief
    Eenpersoonshuishouden ? 145,84
    Tweepersoonshuishouden ? 180,84
    Drie-of meerpersoonshuishouden ? 215,84
    Variabel tarief*
    Lediging 140 liter restafvalcontainer ? 5,35
    Lediging 240 liter restafvalcontainer ? 7,25
    Lediging gft-papier afvalcontainer GRATIS
    PDM zakken GRATIS

    dus minder rest afval is minder containers betalen is t motto

    Dat lokt dus uit dat mensen maar eens per 4 ipv 2 weken hun restafvalcontainer aanbieden, en zo veel mogelijk restafval bij GFT of PMD doen -ook in twijfelgevallen of zelfs als het echt geen GFT/PMD is. Daarnaast is het een straf op het hebben op een chronische ziekte of incontinentie.

    Kortom, ik vind dat dit soort regelingen door de rijksoverheid verboden moeten worden, eventueel met een beroep op de Wet Publieke Gezondheid (de voormalige Infectieziektenwet).
  2. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Daarnaast is het een straf op het hebben op een chronische ziekte of incontinentie.



    Deze doelgroep is wel erg over 1 kam geschoren. chronisch ziek wilt niet zeggen dat je afval kan scheiden en alles in 1 pak hoeft te deponeren. helaas is voor incontinentie materiaal geen fabriek die t verwerken wilt. er lopen wel proeven met luiers maar schijnt nog niet rendabel te zijn.
    (En laat dat afstraffen maar aan de VVD stemmers over)
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    Deze doelgroep is wel erg over 1 kam geschoren. chronisch ziek wilt niet zeggen dat je afval kan scheiden en alles in 1 pak hoeft te deponeren.

    Het gaat er om, dat je dan in bepaalde gevallen meer afval produceert.
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het gaat er om, dat je dan in bepaalde gevallen meer afval produceert.


    in zulke gevallen zal een slim WMO apparaat zijn cli?nten moeten ondersteunen. hier in de gemeente de groep mensen die het financieel niet kunnen dragen ook verminderde tot vrijstelling van gemeente belasting en afvalheffingen.
    heeft niets te maken met het scheiden van afval als je nu chronisch bent of niet
  5. quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat lokt dus uit dat mensen maar eens per 4 ipv 2 weken hun restafvalcontainer aanbieden, en zo veel mogelijk restafval bij GFT of PMD doen -ook in twijfelgevallen of zelfs als het echt geen GFT/PMD is. Daarnaast is het een straf op het hebben op een chronische ziekte of incontinentie.

    Kortom, ik vind dat dit soort regelingen door de rijksoverheid verboden moeten worden, eventueel met een beroep op de Wet Publieke Gezondheid (de voormalige Infectieziektenwet).



    Nou nou nou, wat een onzin. Wij hebben dit systeem al jaren en het werkt erg goed wat mij betreft. Ik scheid mijn afval heel goed en de grijze container hoeft hier nog maar 3 x per half jaar bij de weg. De bak stinkt niet en voor infectieziekten ben ik dan ook niet bang. Mensen die incontinent zijn kunnen hun incontinentiemateriaal (net als ouders van luierdragende kinderen) apart wegbrengen (gratis) en ondervinden dus geen nadeel van dit systeem. Door dit systeem wordt goed gedrag beloond. Mij levert het per jaar circa 100 euro op, doordat ik de grijze container niet iedere keer dat dat kan (1x in de 3 weken hier) bij de weg zet.
  6. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef robinet
    Hier ook elke leging kost ?7.11. Dan scheidt je echt het afval wel zorgvuldig. Plastic/groen en papier worden gratis opgehaald. Alle prullenbakken in het dorp hebben twee openingen. E?n ter grootte van een pakje sigaretten en ??n ter groottte van een blikje fris. Restafval dumpen in de gemeentelijke prullenbak wordt hierdoor onmogelijk.
    In de zomer gaat er een pantykous met mottenbal in de kliko tegen vliegen en stank.

    Helpt dat echt goed tegen de vliegen, die pantykous met mottenbal?

    Hier scheiden wij ons afval ook zorgvuldig en gaat de restafvalcontainer 1 keer in de 8 weken aan de straat, maar in de zomer moet hij echt vaker (1 keer in de 6 of 4 weken). Niet omdat hij dan vol zit maar wel i.v.m. stank en vliegen. Heb er door die vliegen 1 keer heel veel maden in gehad en dat wil ik liever niet nog een keer meemaken....SmileSmile

    Hier betalen wij trouwens ? 132,= vast tarief en ? 5,88 per lediging (240 L container).

  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Claudia

    Helpt dat echt goed tegen de vliegen, die pantykous met mottenbal?

    Hier scheiden wij ons afval ook zorgvuldig en gaat de restafvalcontainer 1 keer in de 8 weken aan de straat, maar in de zomer moet hij echt vaker (1 keer in de 6 of 4 weken). Niet omdat hij dan vol zit maar wel i.v.m. stank en vliegen. Heb er door die vliegen 1 keer heel veel maden in gehad en dat wil ik liever niet nog een keer meemaken....SmileSmile

    Hier betalen wij trouwens ? 132,= vast tarief en ? 5,88 per lediging (240 L container).



    Ik vraag mij dan wel af wat er bij jou in de restafvalcontainer gedaan wordt?Smile

    Ik heb nooit stank en vliegen in de grijze container gehad.
    Die kans loop je eerder bij de groene container.
  8. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef frida_m



    Nou nou nou, wat een onzin. Wij hebben dit systeem al jaren en het werkt erg goed wat mij betreft. Ik scheid mijn afval heel goed en de grijze container hoeft hier nog maar 3 x per half jaar bij de weg. De bak stinkt niet en voor infectieziekten ben ik dan ook niet bang. Mensen die incontinent zijn kunnen hun incontinentiemateriaal (net als ouders van luierdragende kinderen) apart wegbrengen (gratis) en ondervinden dus geen nadeel van dit systeem. Door dit systeem wordt goed gedrag beloond. Mij levert het per jaar circa 100 euro op, doordat ik de grijze container niet iedere keer dat dat kan (1x in de 3 weken hier) bij de weg zet.


    Heb jij in de zomer ook geen last van stank of vliegen, Frida, of neem jij daar (net zoals robinet) ook bepaalde maatregelen tegen? Zo ja, tips zijn welkom, want ik wil mijn kliko in de zomer eigenlijk ook gewoon 1x in de 8 weken aan de straat zetten, net zoals in de rest van het jaar. Jij zit, neem ik aan, op 1x in de 9 weken, gezien de afvalophaalfrequentie bij jullie?
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef frida_m



    Nou nou nou, wat een onzin. Wij hebben dit systeem al jaren en het werkt erg goed wat mij betreft.

    Natuurlijk gaat het goed, tot het mis gaat, juist bij mensen die toch al moeite hebben om de boel op orde te houden. Ik kijk wat dat betreft uitermate bezorgd naar mijn buurvrouw die bijna 40 jaar ouder is dan ik.

    Mbt uitzonderingen voor ouderen/zieken en 'slim WMO apparaat'; wie klaagt hier ook alweer over dure bureaucratie?
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik vraag mij dan wel af wat er bij jou in de restafvalcontainer gedaan wordt?Smile

    Ik heb nooit stank en vliegen in de grijze container gehad.
    Die kans loop je eerder bij de groene container.


    Echt het restafval. Al het andere gaat in de groene en papier. Je hebt altijd wel iets wat vliegen aantrekt bv een blik soep. In de zomer is de kliko lekker warm er kan zomaar een vlieg invliegen tijdens het openen en die mottebal ruikt heerlijk fris en houd ongedierte weg
  11. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik vraag mij dan wel af wat er bij jou in de restafvalcontainer gedaan wordt?Smile

    Ik heb nooit stank en vliegen in de grijze container gehad.
    Die kans loop je eerder bij de groene container.

    Niets bijzonders, maar in de zomer met die hoge temperaturen gaat e.e.a. toch eerder stinken, zeker als ik de kliko 8 weken wil kunnen laten staan. Kliko's staan bij mij dan ook een deel van de dag in de zon. En ze staan naast elkaar dus ik weet niet of de vliegen die op de groene container afkomen (die overigens wel 1x in de 2 weken geledigd wordt) ook nieuwsgierig zijn naar de grijze? Smile
    19 mrt '17 - 17:59:06 / 19 mrt '17 - 18:35:59
  12. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef robinet


    Echt het restafval. Al het andere gaat in de groene en papier. Je hebt altijd wel iets wat vliegen aantrekt bv een blik soep. In de zomer is de kliko lekker warm er kan zomaar een vlieg invliegen tijdens het openen en die mottebal ruikt heerlijk fris en houd ongedierte weg

    Die mottebal ga ik van de zomer ook proberen. Waar haal je die? (heb nog nooit last van motten gehad, dus nog nooit ergens gehaald)

    En waarom doe jij hem in een pantykous (die draag ik nooit) of kan dat ook gewoon zonder? Smile
Terug naar de lijst