Verplichte aanschaf I-pad lagere school

Verplichte aanschaf I-pad lagere school 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat wist ik idd niet, ik dacht dat wanneer je een bijstandsuitkering had je niet kon lenen, waar dan ook, behalve via de GKB.

    BKR = Bureau Krediet Registratie. Daar wordt elke vorm van lening geregistreerd. Ook een roodstandmogelijkheid op je rekening bijvoorbeeld. Er zijn dus maar weinig mensen die niet geregistreerd zijn bij het BKR. Maar ze zien daar niks over uitkering, baan, bedrijf oid.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Dat wist ik idd niet, ik dacht dat wanneer je een bijstandsuitkering had je niet kon lenen, waar dan ook, behalve via de GKB.
    Er wordt berekend hoeveel je kunt lenen, met een bijstandsuitkering kan je (nagenoeg) niet lenen want er is (nagenoeg) geen leenruimte.
  3. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Bij onze zoon op school krijgen de kinderen vanaf groep 5 een tablet. Hoeven we zelf niet aan te schaffen, doet school. De juf en meester kan meteen zien hoe het gaat met taal en rekenen en ook een eigen leerlijn op de tablet zetten....ipv 25 sommen te moeten maken, krijgt hij er minder en ook op zijn eigen niveau, zodat hij ook successen kan halen en wat zelfverzekerder wordt.

    Voordat de school besluit om de tablets aan te schaffen, moet de mr hier hun goedkeuring aan geven. Dit moet ook in een verslag staan wat openbaar is. Het is idd wel zo dat veel scholen slecht communiceren hierover.
    En als ze hier al wel iver communiceren zijn er heel veel ouders die het verslag niet eens lezen....

    Maar helemaal zelf betalen? Dat is raar
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Dit was ook al eerder bekend dat school na de vakantie een I-pad school ging worden. Pas voor de vakantie is een en ander naar de ouders toe gecommuniceerd waar en hoe die I-pad aangeschaft moet worden.
    Bestellen dus via een bedrijf die ook de bijbehorende programma's levert waarmee gewerkt gaat worden.


    Klinkt bekend.. was bij de school waar de kinderen van mijn nicht op zaten (de basisschool waar ik vroeger ook op zat.. h??l andere tijd toen Smile) ook het geval..
    Zij heeft ervoor gekozen om de kinderen naar een andere school te sturen.. omdat het hele lesconcept toch ook niet helemaal aansloten bij dat wat haar kinderen, in haar ogen, nodig hebben. Er zullen nog wel een paar andere redenen geweest zijn, uiteraard.

    Wat ik toen begreep, is het niet alleen de aanschafkosten maar ook de bijbehorende verantwoordelijkheid. I-pad's moeten mee naar huis (want huiswerk erop maken).. maar de gevolgen van eventuele schade in de tijd dat het ding thuis is en op weg van en naar school, is voor rekening ouders.

    Dat de inhoudelijke, praktische, uitwerking zo vlak voor de zomervakantie wordt medegedeeld, lijkt mij bewust. Ouders voor het 'blok' zetten.. weinig rumoer in de maanden voorafgaand..
    .. en het commerci?le bedrijf dat zijn 'onderwijsconcept' mooi verkocht heeft bij die school spint er lekker garen bij.. Smile

    Oplossing voor je dochter, haar dochter?

    Gewoon lekker naar school gaan, na de grote vakantie.
    School kenbaar maken, schriftelijk, van haar situatie en beslissing en laat de school maar met een oplossing komen.
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Maar ik neem aan dat daar ook bij is verteld dat (een deel van) de kosten door de ouders moet worden betaald?

    Dat mag niet eens. Er is geen moeten. Elke bijdrage aan een iPad mag slechts op vrijwillige basis van ouders worden gevraagd. Onderwijs in Nederland is nl gratis. Dus als de school dat onderwijs via een iPad wil geven moeten ze zelf die kosten dragen.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Want met een uitkering heb je automatisch een negatieve codering bij het bkr? Smile

    Met een bijstandsuitkering mag je nooit lenen. Een bijstandsuitkering voorziet nl slechts in de basis levensbehoeften. Dan is er dus geen extra geld om een lening van te kunnen afbetalen.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Erna

    Met een bijstandsuitkering mag je nooit lenen. Een bijstandsuitkering voorziet nl slechts in de basis levensbehoeften. Dan is er dus geen extra geld om een lening van te kunnen afbetalen.

    Dat weet ik. Geen idee ook waarom je me dit vertelt. Alsof ik niet weet wat een bijstandsuitkering is?

    Maar dan heb je nog steeds niet automatisch een negatieve codering bij het BKR.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Erna

    Met een bijstandsuitkering mag je nooit lenen. Een bijstandsuitkering voorziet nl slechts in de basis levensbehoeften. Dan is er dus geen extra geld om een lening van te kunnen afbetalen.

    Onzin. Bij de Stadsbank mag je best lenen. Tegen achterlijk hoge rente dat wel (bijna op niveau van kopen op afbetaling).

    Bij de reguliere instellingen verstrekken ze geen lening omdat het inkomen idd te laag is.

  9. Dolfijn2801
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dolfijn2801
    Tjonge, ik heb heel wat gemist. Deze discussie o.a.

    Wat een ongelooflijk arrogante schoolleiding is dit.

    Er is al lang bewezen dat het helemaal niet goed is om vanaf een scherm te leren. En al helemaal niet voor jonge kinderen!
    En dan ook nog de ouders laten betalen hiervoor. Waar moet dat heen...
  10. quote:
    Dit schreef Dolfijn2801


    Wat een ongelooflijk arrogante schoolleiding is dit.

    Er is al lang bewezen dat het helemaal niet goed is om vanaf een scherm te leren. En al helemaal niet voor jonge kinderen!
    En dan ook nog de ouders laten betalen hiervoor. Waar moet dat heen...

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is, 't eerste bericht is van voor de zomervakantie.
  11. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is, 't eerste bericht is van voor de zomervakantie.


    Ze heeft I-pad aangeschaft op afbetaling (was eigenlijk geen andere keus want anders werd kind de dupe doordat ze geen tablet had na de vakantie) en probeert nu via stichting leergeld het volledige bedrag of een gedeelte er van vergoed te krijgen.
  12. peter-oss
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter-oss
    Voor voorkomende situaties:

    Soms kun je bij de LOI of andere volwassenenonderwijsprogramma's een ipad krijgen bij inschrijving. Kies in dat geval niet voor een cursus punniken maar voor echt een studie voor een beroep dat ook realistisch is. In dat geval kun je die kosten namelijk aftrekken (samen met nog andere kosten die je daarvoor maakt) van je eigen inkomstenbelasting. De ipad laat je gebruiken door je zoon/dochter, jij hebt je aftrekbare kosten. Probleem met kosten voor kinderen is, die zijn niet aftrekbaar (meer). Er is ook een trucje voor oudere kinderen die studeren en waarvoor geen aftrek geldt. Jij kunt belastingvrij een schenking doen aan je kind. Nu snap ik wel dat als je ieder dubbeltje moet omdraaien, dit ver van je bed oplossingen zijn. Maar in dat geval, bijvoorbeeld bij bijstandsuitkering, is een studie doen te financieren vanuit bijzondere bijstand. Maar je moet een goed verhaal en een goed plan hebben. Dan zou je in dat geval een ipad erbij zien te kunnen krijgen. Dat je je kinderen die laat gebruiken is verder aan jou, maar dat hoeft niet echt iemand verder te weten.

    groeten,


    Peter
Terug naar de lijst