Iemand ervaring met private lease?

Iemand ervaring met private lease? 

Onderwerp van Jee

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef WilM

    Het zelf wassen van je auto op straat is echter een milieudelict (feitcode h100) waarop een boete van 460 euro staat. Niet elke gemeente is even actief met handhaven ervan, (..)


    Oh ja, is dat tegenwoordig een landelijke regel?

    Nu ja, de 2 emmers kan je ook meenemen naar de was box. Smile
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Jee
    Even een vraagje voor de lease-experts: volgens mij ben ik niet verplicht schade door hun garage te laten repareren als ik hem toch zelf betaal, klopt dat? In dat geval zou ik voordat ik de auto na afloop inlever toch wat kleine schades door een goed en niet zo duur schadebedrijf (zonder lucratieve link met de leasemaatschappij) kunnen laten verhelpen? Dan krijg je niet dat ze voor ieder afzonderlijk krasje opnieuw eerst dat eigen risico rekenen en betaal ik gewoon de kosten van het herstel, wat vast goedkoper kan dan door de dealer zelf. Volgens mij is het enige risico dat ze een reparatie afkeuren en die over moet. Want je mag ook zelf dingen monteren, alleen kun je kosten krijgen voor herstel van aanpassingen. Maar volgens mij staat nergens dat geen ander bedrijf aan de auto mag komen....



    volgens mij ben je niet verplicht op eigen schade door de schadehersteller van de verzekeringsmaatschappij te laten doen, dat zou gedwongen winkelnering zijn, maar controleer de voorwaarden van de leasemaatschappij.
    voor verhaal via de verzekering is dat anders.
  3. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef koen



    volgens mij ben je niet verplicht op eigen schade door de schadehersteller van de verzekeringsmaatschappij te laten doen, dat zou gedwongen winkelnering zijn, maar controleer de voorwaarden van de leasemaatschappij.
    voor verhaal via de verzekering is dat anders.

    Precies, ik denk dat dat alleen geldt als ik gebruik wil maken van de verzekering. Maar voor de eindafrekening kan het wel eens veel goedkoper zijn om de schade vooraf op eigen kosten te laten herstellen.
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef SFR


    Oh ja, is dat tegenwoordig een landelijke regel?
    .........


    nee, niet landelijk maar is geregeld in de APV (voorzover dat in jouw gemeente van toepassing is)
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee

    Precies, ik denk dat dat alleen geldt als ik gebruik wil maken van de verzekering. Maar voor de eindafrekening kan het wel eens veel goedkoper zijn om de schade vooraf op eigen kosten te laten herstellen.


    Eh, je bent geen eigenaar van de auto. Je mag dus niet op eigen houtje zomaar iets 'doen' of laten herstellen zonder hun toestemming. De eigenaar betaalt en bepaald uiteindelijk voor het object. Jij betaalt voor de dienstverlening, financiering en, hopelijk, een stukje service.

    Smile
    8 aug '17 - 22:13:00 / 8 aug '17 - 22:29:56
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef koen


    nee, niet landelijk maar is geregeld in de APV (voorzover dat in jouw gemeente van toepassing is)


    Ja, d8 ik ook.
    Alhoewel, na ff zoeken op het internet.. artikel .10.29a >>LINK<<
    schrijft voor dat een bestuursorgaan (dus het stadsbestuur) zorg draagt voor ten minste het beperken van afvalwater. Liefst voorkomen daarvan.

    Duss, dan zal dit wel via de APV geregeld 'moeten zijn' in iedere gemeente.. denk ik dan.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee

    Nee, ik krijg geen geld terug, ik hoef geen ?500,- eigen risico te betalen als de schade minder bedraagt, ik betaal gewoon het schadebedrag als dit minder dan ?500,- is.


    Ja, dat komt op hetzelfde neer. Op je factuur zal, denk ik, in zo'n geval toch een inhouding op eigen risico vermeldt staan.. met daaronder het werkelijk schadebedrag en dan een stukje creditering. Op die manier is het het meest zuiver. Beetje afhankelijk van hoe flexibel het leaseadministratiesysteem is.. Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jee
    Even een vraagje voor de lease-experts: volgens mij ben ik niet verplicht schade door hun garage te laten repareren als ik hem toch zelf betaal, klopt dat? In dat geval zou ik voordat ik de auto na afloop inlever toch wat kleine schades door een goed en niet zo duur schadebedrijf (zonder lucratieve link met de leasemaatschappij) kunnen laten verhelpen?


    Waarom zou je die moeite, vlak voor einde contract, doen?
    Want eerst zal je door de leasemij. moeten laten vaststellen ?f er schade, groter dan gebruikers, aanwezig is. Duss, zal er een soort van pre-inname bezoek moeten plaatsvinden.. Die tijd daarvoor, zal iemand moeten betalen... Vervolgens ga jij veel moeite doen om de schades, op tijd ?n voor minder geld dan het eigen risico, professioneel hersteld te krijgen.. Voor wie?

    Niet voor de leasemij. hoor.. Mocht je soms denken dat de geconstateerde schades bij inname nadien hersteld worden in opdracht van leasemij.. dan is dat niet het geval. Het doorbelaste eigen risico dient slechts als inkomsten voor de te verwachte daling van de verkoopopbrengst. Immers, de opkopende groothandelaar weet ook dat een volgende eigenaar die schadeplekken ofwel gerepareerd wilt hebben OF ermee genoegen neemt maar dan wel een korting op de verkoopwaarde. Voor beide opties is geld nodig.. geld dat jij (grofweg) betaald d.m.v de eigen risico's. Smile


    quote:
    Dit schreef Jee

    Maar volgens mij staat nergens dat geen ander bedrijf aan de auto mag komen....


    Klopt.. alleen dient er eerst wel toestemming van de voertuigeigenaar te zijn.. ook al betaal jij de rekening. Tegenwoordig zijn de auto(schade)bedrijven op dat punt echt wel streng.. Iets met procesnormeringen etc.. Smile


    ~~~~~~

    Weet je, betaal 1 tientje per maand extra (voor verlaging eigen risico) ?n reserveer 1 tientje per maand voor toekomstig te betalen eigen risico's. Dat rijdt en parkeert, vermoedelijk, een stukje geruster. Smile
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef SFR

    .........
    Weet je, betaal 1 tientje per maand extra (voor verlaging eigen risico) ?n reserveer 1 tientje per maand voor toekomstig te betalen eigen risico's. Dat rijdt en parkeert, vermoedelijk, een stukje geruster. Smile


    en als er van die reservering wat overblijft ga je na afloop van de leasetermijn gezellig uit eten (op kosten van de leasemaatschappij)
  10. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    quote:
    Dit schreef koen


    en als er van die reservering wat overblijft ga je na afloop van de leasetermijn gezellig uit eten (op kosten van de leasemaatschappij)

    Leuk, jullie hebben een mooi plan uitgestippeld Smile
    Moet ik alleen nog nagaan of dat eigen risico nog aangepast kan worden Smile
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Vast wel, als er euro's per maand aan extra omzet te scoren is (plus wat marge) dan doet men dit wel. Zeker als je contract nog niet ingegaan is (of heb jij je auto al op de stoep staan).

    Check wel ff of er nog ? 's voor een contractaanpassing worden gerekend. D?t heb ik namelijk al wel eens in een PL voorwaarde voorbij zien komen, als ik mij goed herinner.
  12. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee

    Yessss, ik kan het eigen risico nog verlagen. Van ?500,- naar ? 125,- kost ? 20,- meer in de maand. Dus ? 240 per jaar. Bij 1 schade (wat groter krasje) per jaar betaal ik dan al ?375 minder eigen risico, dus dan heb ik die ?240 er al uit. En bij de eindafrekening kom ik vast wel aan vijf krasjes of steenslag die net niet meer in het geaccepteerde deel vallen als ik het niet tussentijds laat repareren.

    Nou heb ik mijn huidige auto in negen jaar tijd nog nooit ergens tegenaangetikt met parkeren (geen enkele andere auto ook trouwens), maar desalniettemin zit er een aanzienlijke hoeveelheid curieuze ragfijne krasjes op en hele kleine putjes in (takjes en steenslag?) Dus ik denk dat dit rekensommetje de moeite waard was. In ieder geval geeft het een stuk relaxter gevoel (o.a. over voorbijlopende en fietsende verkeersdeelnemers)
Terug naar de lijst