OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef SFR
    Gewoon de klep uitzetten als je er last van hebt. Smile


    Niet akkoord. Waarom moet de klep uitgezet worden als er zo overduidelijk steeds weer alleen maar dezelfde mensen in reageren en dus anderen niet de gelegenheid of het lef hebben daarop te reageren?
    Ik reageer ook niet (meer). Da's mijn keuze, maar toch geloof ik niet dat dat de oorspronkelijke bedoeling was.
  2. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Interessante gedachten... Maar we hebben iets objectiefs nodig om hier iets mee te kunnen.

    - maximaal 10 berichten per persoon per draadje in de NK
    > dat is wellicht te weinig
    - maximaal 5% van de berichten mag van jouw hand zijn
    > nadeel: je krijgt hele lange berichten. Voordeel daarvan: niemand leest die
    - een (dis)like-systeem: als meer dan "x" dislikes, dan even niet meer meedoen.
    > nodigt uit tot valsspelen
    - echt twee Nieuwskleppen.
    > ik zie niet hoe dat moet. of er moet ??n NK zijn met een toegangsbeleid (uitsmijter). Maar dat is als een club.
    > of: NK-2 is voor iedereen van wie ooit een bericht in NK-1 verwijderd is om inhoudelijke redenen.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef bart
    - een (dis)like-systeem: als meer dan "x" dislikes, dan even niet meer meedoen.
    > nodigt uit tot valsspelen
    Dislikes laten iemand zien hoe zijn bericht wordt ervaren, misschien werkt dat wel zelfregulerend.

    Tegenover een dislike knop zou ook eigenlijk ook een like knop moeten staan. Een dislike in andere rubrieken zou dislike ook kunnen duiden op "heye wat rot voor je". Dus daarom niet automatisch niet meer meedoen.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Bij beheer zou ik het fijn vinden als er een link komt, terug naar oa.
    Dus op de beheerpagina
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Bij beheer zou ik het fijn vinden als er een link komt, terug naar oa.
    Dus op de beheerpagina

    Die bestaat al. Klik linksboven op het OA-logo.
  6. Theemuts
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Theemuts
    quote:
    Dit schreef Joy
    De chatfunctie wat meer leven inblazen lijkt me wel gezellig.

    Er zitten elke avond wel redelijk wat mensen in de chat. Kom er gezellig bij.
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef bart
    .... Maar we hebben iets objectiefs nodig om hier iets mee te kunnen.

    .


    Dat gaat uit van een kwantitatieve standaard. Waarom niet een subriek (een sub rubriek) zoals de krant in de vorm van een Opinie pagina ... wel gerelateerd aan de NK maar dan onder de titel Mijn Mening of iets dergelijks.. waarbij de primaire reactie op het nieuws wel in de NK kan ... wat afschuwelijk, wat leuk en wat ontzettend maar het eventuele debat op een aparte pagina kan worden voortgezet. Dan is een limitatie (likes, dislikes whatever) geen eliminatie ... maar een verplaatsing.
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Dat gaat uit van een kwantitatieve standaard. Waarom niet een subriek (een sub rubriek) zoals de krant in de vorm van een Opinie pagina ... wel gerelateerd aan de NK maar dan onder de titel Mijn Mening of iets dergelijks.. waarbij de primaire reactie op het nieuws wel in de NK kan ... wat afschuwelijk, wat leuk en wat ontzettend maar het eventuele debat op een aparte pagina kan worden voortgezet. Dan is een limitatie (likes, dislikes whatever) geen eliminatie ... maar een verplaatsing.


    Die scheiding komt er niet organisch ben ik bang. Men zal in eerste instantie willen reageren waar de reacties staan en niet in een buitenwijk. De reageerders willen het liefst dat er publiek is, denk ik. Da moet er dus steeds van alles verplaatst worden.
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    maar op je idee voortbordurend...

    Wat nou als de eerste x reacties in de NK erbij komen te staan en de rest naar een subrubriek verhuist.

    Maar goed. Welk probleem zijn we eigenlijk aan het oplossen? Dat dezelfde mensen de discussie kapen / bepalen? Dan helpt het natuurlijk niet om die discussie te verplaatsen. Dan is de discussie minder zichtbaar, maar heb je nog steeds niets opgelost... Toch?
  10. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    AO ( Alleengaande Ouders ) i.p.v. OA ( OuderAlleen )


    VO ( Verweduwden Ouders ) i.p.v. AO ( Alleen Over )
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef bart

    Die bestaat al. Klik linksboven op het OA-logo.


    Dank je, dat had ik nog niet ontdekt
  12. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef bart
    ... Welk probleem zijn we eigenlijk aan het oplossen? Dat dezelfde mensen de discussie kapen / bepalen? ..


    Vanuit een casu?stiek van verbetering... is dit dan het probleem?
Terug naar de lijst