Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dank.

    Het is wel een klus...

    Met koude nachten en soms nog te hete dagen blijf ik slepen met potten. Chiliplanten zijn kwetsbaar, ik begon in januari met een binnenkas en het moeten nu buitenplanten worden.


    Ja dat snap ik, ik hoef alleen de peultjes op de picknicktafel te zetten, maar als je veel planten hebt....
    Maak je er sambal.van?
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ja dat snap ik, ik hoef alleen de peultjes op de picknicktafel te zetten, maar als je veel planten hebt....
    Maak je er sambal.van?


    Ja, als ik genoeg heb en de pepers echt heet zijn.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef indigo
    deze kwam uit een mandarijnpitje, is nu een jaar oud ongeveer


    O wauw, heeft hij al knopjes?
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Ik heb een appel-, pruimen- en kersenboom. Eigenlijk dubbele bomen (twee soorten op ??n stam). De kersen worden helaas gekaapt door de merels vlak voor de rijp zijn. En ze beginnen al een beetje te kleuren dus morgen verwacht ik een merelinvasie ;-)

    Ik heb veel aardbeien (dat is hier net onkruid) en diverse bessensoorten. Alles beneden pakweg 50 cm is prooi voor de hond SmileSmile

    En druiven. Een wijndruif en een pitloze druif. Vorig jaar stelden ze teleur, maar ik zie nu trosjes in wording!
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef indigo
    deze kwam uit een mandarijnpitje, is nu een jaar oud ongeveer


    Gaaf!

    Een vriendin van me had een citroenpit gezaaid. Afgelopen winter buiten laten staan, met de late winterkou is hij bevroren. Ze dacht dat hij dood zou zijn, maar de plant loopt weer uit.
    Gisteren heeft ze hem aan mij gegeven en ik ben er zo superblij mee!

    Ik had ooit een niet-eetbaar citrusstruikje dat elke winter braaf naar binnen ging, maar hij zat zo vol dopluis inclusief vieze plakkerij dat ik hem (met tegenzin, dat wel) weg heb gedaan...Smile
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    O wauw, heeft hij al knopjes?


    nee, nog niets..
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En inderdaad, wat een verzameling gewassen! Ik heb sinds twee jaar de aardappels opgegeven. Het stikt hier van de coloradokevers die alles opeten. En als ik er al iets aan kan doen heeft dat geen zin omdat ik ze echt overal op het complex zie. Dit jaar zag ik ze ook op mijn aubergineplant ook al kevers...
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Sowieso een hele mooie plant die mandarijnstruik. Ben benieuwd.

    Ziet er goed uit hoor. Die aardappels staan al hoog. Mijn vroege staan ook al hoog, de late minder maar dat is normaal.
    En die pepers, Wow! Ik kon het envelopje met zaad van Raaf niet vinden maar als ik het vind ga ik het komende februari zaaien. Mijn eigen pepers ga ik van de week verpotten. Daar zitten al pepertjes in. Ze staan ook al best lang buiten. Het is wel geen oosterse soort maar een Italiaanse. En die is sowieso wat beter bestand tegen kouder weer denk ik.

    Mijn peulen/erwten bloeien ook al. En de capucijners beginnen komende week.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    En inderdaad, wat een verzameling gewassen! Ik heb sinds twee jaar de aardappels opgegeven. Het stikt hier van de coloradokevers die alles opeten. En als ik er al iets aan kan doen heeft dat geen zin omdat ik ze echt overal op het complex zie. Dit jaar zag ik ze ook op mijn aubergineplant ook al kevers...


    Ik heb ze in de achtertuin geplant, dan valt het mee. Ik sla dan volgend jaar een jaartje over en dan kan het wel weer denk ik. De hoeveelheid onkruid en ongedierte op de volkstuin was niet te doen inderdaad.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Oh Wow, ik heb ze nog niet gezien, de coloradokevers maar je leest het zoveel nu op moestuin FB bijvoorbeeld. We hebben geen aardappel boeren in de buurt. Zou dat schelen?
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Oh Wow, ik heb ze nog niet gezien, de coloradokevers maar je leest het zoveel nu op moestuin FB bijvoorbeeld. We hebben geen aardappel boeren in de buurt. Zou dat schelen?


    Dat scheelt zeker, daar waar concentraties 'voedsel' voorradig zijn, zullen ze eerder verschijnen.
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn oogst aardbeien van vandaag! Lekker op de Turkse yoghurt met wat munt en een scheutje liquor 43....
    Plaatje
Terug naar de lijst