Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Deze vanmorgen gekregen doorgestuurd naar de Rabobank,,
    valse-email@rabobank.nl



    Geachte Esther

    Na meerdere meldingen in uw mail omgeving te hebben ontvangen willen wij u erop attenderen dat u een derde partij gemachtigd heeft om periodiek geld van uw rekening af te trekken. Deze aftrekking vindt morgen voor het eerst plaats via een Europese incasso. U ontvangt dit bericht zodat u kunt controleren of het terecht is.

    Is de afschrijving niet terecht?

    Dan kunt u deze hier terugboeken in uw bankomgeving. In verband met onze veiligheidsmaatregelen kunnen wij u ook verzoeken een nieuwe betaalpas aan te vragen.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling particulieren
    Rabobank
  2. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    ABN AMRO abn@uwrekeningbeveiligen.nl

    Er is met een verdachte IP adres ingelogd op uw bankrekening
    Mocht u de rechtmatige rekeninghouder niet op dit IP-adres zijn ingelogd, dan verzoeken we u om verder te gaan via de onderstaande knop.
    ABN-AMRO Bank N.V.

    Bas Bisschops
    Hoofd Klantcommunicatie
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Oww dat zou niet gek zijn toch??
    Helaas ga ik er maar niet op in,,Smile




    Mijn naam is Friedrich Mayrhofer, mijn vrouw en ik hebben in december 2015 een jackpot-loterij van $ 50 miljoen dollar gewonnen. We doneren de som van 2.800.000 miljoen euro aan 5 gelukkige individuen waarvan jij een van de begunstigden bent. en we doneren 2.800.000.00 aan jou, .contacteer me via mijn stichting op ****email****
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Oww dat zou niet gek zijn toch??
    Helaas ga ik er maar niet op in,,Smile




    Mijn naam is Friedrich Mayrhofer, mijn vrouw en ik hebben in december 2015 een jackpot-loterij van $ 50 miljoen dollar gewonnen. We doneren de som van 2.800.000 miljoen euro aan 5 gelukkige individuen waarvan jij een van de begunstigden bent. en we doneren 2.800.000.00 aan jou, .contacteer me via mijn stichting op ****email****

    Whoehahaha! 50 miljoen dollar winnen en 5x 2.800.000 miljoen euro doneren? Dan mag hij nog wel een paar keer de loterij winnen. Smile
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Whoehahaha! 50 miljoen dollar winnen en 5x 2.800.000 miljoen euro doneren? Dan mag hij nog wel een paar keer de loterij winnen. Smile




    Smile Hoe verzinnen ze het h?..
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Ik krijg nooit geld, maar alleen facturen. Zoals deze van "Nisia's Zorg4You":

    quote:
    Geachte Heer/Mevrouw ,

    Uit onze administratie is gebleken dat factuur 21263401 nog niet voldaan is.

    We verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag te voldoen op onze bankrekening.

    Factuurnummer IBAN nummer
    21263401 NL45INGB000xxxxxxx

    Factuurdatum Bedrag
    13-8-2018 ? 12,64

    Vervaldatum Betaalwijze
    18-8-2018 Overschrijving

    Voorkom hogere kosten!
    Betaal binnen 5 dagen o.v.v. Factuurnummer 21263401 op ons rekeningnummer NL45INGB000xxxxxxx t.n.v. Nisia´s Zorg4You

    Als bijlage een PDF met een behoorlijk echt uitziende factuur (betalingsherinnering).

    Afgezien van het feit dat ik het bedrijf niet ken, vielen de volgende dingen op:
    - De mail was verstuurd vanaf een outlook.com-adres, op de factuur wordt een helpdesk.nl-adres vermeld
    - De mail was verstuurd aan een email-adres van mij dat ik nooit voor dit soort instanties zou gebruiken (sterker nog: het adres is alleen in gebruik geweest op deze site, tot die een paar jaar geleden gehackt werd; daarna heb ik mijn email-adres gewijzigd)
    - Op de factuur worden mijn naam en adres niet vermeld
    - De datum die wordt genoemd in de factuurregel, betreffende een eenmalig 1-jarig lidmaatschap, is hetzelfde als de factuurdatum: 13-08-2018. Ik zou echter verwachten dat het lidmaatschap al eerder is ingegaan, en niet pas op de datum dat de betalingsherinnering wordt verstuurd.

    Laat maar komen, die deurwaarder. Smile
  7. Bericht van Pluskat is op 20-10-2019 om 10:27:11 uur verwijderd door Pluskat.

    Reden: Beset nu pas dat dit is een open rubriek is dus Google leest mee en dat wil ik echt niet

     
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Pluskat


    Shame on you, Ouderalleen.nl , met je gedachtenpolitie en de kliek en z'n leger, voor het verbod om kritisch naar onszelf als ouders te kijken de meedogenloze manier waarop dat gehandhaafd is.. Shame on you!


    Pluskatgewauwel? Ik hoop van wel maar ik denk van niet.
    Vraag het me over twee jaar nog eens.


    Smile
    Peace [/B]




    Deze kan ik niet helemaal plaatsen?? Smile
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    >>LINK<<


    Valse factuur in omloop! Betaal niets!
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    >>LINK<<


    'Win 4 KLM tickets naar een bestemming van uw keuze!' is misleiding
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Laat je niet misleiden door e-mailadres afzender phishingmail 'ING'


    >>LINK<<
  12. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    Probeer het bericht via valse e-mail naar ING te versturen, maar lukt niet

    'Er staat een bericht voor u klaar in Mijn ING en in de Mobiel Bankieren App: '365 Dagen Boeken en Rapporteren'.

    Met vriendelijke groet,
    Annet van der Hoek ???
    Directeur Klantenservice'
Terug naar de lijst