Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter

Zolderkamer, heet in de zomer, koud in de winter 

Onderwerp van fresia

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Verkijk je niet op de kosten. Het is ook afhankelijk van de grootte van zijn kamer, de temperatuur waarop hij het wil stoken en de huidige isolatie. Gedurende een maand of zes zal het kacheltje al snel een aantal uren per dag ( meer dan 2 vermoed ik) aanstaan. En met een fris hoofd leer je beter. Ik zou gaan voor een warm vest of slaapzak om in te zitten zolang het nog niet 10 graden vriest.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb jouw probleem even gegoogled en kwam dit tegen: >>LINK<<
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien is een infrarood paneel op de zolder boven de plek waar je zoon zich het meest bevindt een idee?
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Waarom ga je het niet gewoon zelf isoleren?
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Misschien is een infrarood paneel op de zolder boven de plek waar je zoon zich het meest bevindt een idee?

    Of dit: >>LINK<<
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Thermostaat knoppen op de cv's, dan kan je ook de ruimtes per ruimte verwarmen.

    Maar dan heb je het probleem van de zomer nog, dat het heel warm wordt.

    Daarom is zelf isoleren volgende mij het meest ideale ook voor de zomer.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nee dat werkt niet. Als het in de woonkamer warm genoeg is, volgens de thermostaat die daar hangt, gaat de cv uit. En dus worden andere ruimtes, zoals de zolder, niet meer verwarmd. Wat je kunt doen is de woonkamer radiator weinig open zetten en de thermostaat op wens temperatuur. De zolder zal dan warmer worden. Afhankelijk van de grootte van de radiator op de zolder duurt dit langer of korter.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd, hiermee is de warmte in de zomer niet opgelost.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Deze kachel heb ik vorig jaar los erbij gekocht toen de radiator in mijn keuken het niet deed.
    >>LINK<<
    Deze kachel is in te stellen op 750 Watt, 1250 Watt of 2000 Watt en op een gewenste temperatuur. Om snel te willen verwarmen zit er ook nog een turbostand op. Kachel slaat af als de temperatuur is bereikt en weer aan als het te koud wordt. Ruimtes tot 32 m2 kunnen hiermee worden verwarmd. Ik ben enorm tevreden over het gebruik. Had hem eigenlijk nooit hoger dan 1250 Watt staan en 21 graden. Turbostand zo goed als niet nodig gehad. Omdat de keuken in open verbinding staat met mijn woonkamer sloeg daar de verwarming wel eens af, omdat de ruimte werd mee verwarmd door de kachel. Mijn radiator is nu weer gemaakt en de kachel gaat deze winter naar de kamer van mijn zoon. Bij hem wordt het onvoldoende warm, omdat het beneden dan al warm genoeg is en de cv dan afslaat. Voor de studie inderdaad erg prettig als het iets warmer is daar.
  10. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Ik slaap nu ook op zolder en doe de deur open beneden, zodat het boven warmer wordt. Warmte stijgt.
    Vroeger sliep ik ook op een heel koud kamertje. Ik vond dat toen zelf geen probleem, terwijl de vorst op de wollen deken stond, als het heeeel koud was. En ik keek onder de vensterbank door naar buiten (open gleuf) Nooit een probleem gevonden toen. Heeft je zoon er moeite mee? Of jij? En ik studeerde ook vaak beneden, dat vond ik gezelliger. Koptelefoon op en leren tegelijk, heerlijk. Maar of dat met de kou te maken had, dat weet ik niet meer.
    Succes.
Terug naar de lijst