Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik kon niet meer bij mijn instagramaccount op mijn telefoon kome, toen ik om hulp vroeg kreeg ik deze mail

    Facebook
    zo 4 nov. 16:21 (5 dagen geleden)
    aan ik

    Hallo,


    Bedankt voor je antwoord. Je identiteit moet om veiligheidsredenen worden bevestigd voordat we je kunnen helpen weer toegang te krijgen tot je account. We kunnen er zonder te controleren dat je de accounteigenaar bent niet zeker van zijn dat we de juiste persoon helpen.

    Voeg een foto van jezelf toe waarop je een handgeschreven kopie van de onderstaande code vasthoudt:

    31283

    Zorg dat de foto die je stuurt aan het volgende voldoet:

    - De foto bevat de bovenstaande code, gevolgd door je volledige naam en gebruikersnaam. Deze informatie moet op een wit vel papier zijn geschreven.
    - De foto moet zowel de code als je gezicht duidelijk laten zien.
    - De foto moet worden opgeslagen en toegevoegd aan je antwoord als een JPEG-bestand.

    Houd er rekening mee dat we je niet verder kunnen helpen totdat we een foto hebben ontvangen die aan deze vereisten voldoet.




    Met vriendelijke groet,

    Ellen
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Kreeg vanmorgen deze...Smile Zit niet bij deze bank,,


    Hallo,

    De Algemene Voorwaarden van uw ΑΒΝ ΑΜRO e.identifier wijzigen vanaf 21 november 2018. Het gaat alleen om het artikel over de veiligheid van uw account.


    Wat wijzigt er per 21 november 2018?
    https ://www.ΑΒΝΑΜRΟ.nl/е.ίdеntίfίеr/асtίvеrеn
    Tip: wilt u zeker weten dat u op tijd betaalt? Kies dan voor een automatische incasso, als u dit nog niet heeft ingesteld. Op onze website vindt u meer informatie over hoe u ons hiervoor kunt machtigen.
    Heeft u nog vragen?

    Bekijk voor meer informatie de Algemene Voorwaarden van uw e.identifier. Heeft u nog vragen of wilt u door deze wijziging uw overeenkomst opzeggen? De medewerkers van de ΑΒΝ ΑΜRO veiligheid Servicedesk helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door een mail te sturen naar veiligheiid@ΑΒΝΑΜRΟ.nl.

    Frans van der Horst
    CEO Retail - ΑΒΝ ΑΜRΟ Βαηκ N.V.

    P.S. Benieuwd wat we hebben gedaan met feedback van klanten?
    Bekijk onze laatste verbeteringen.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Kreeg vanmorgen deze...Smile Zit niet bij deze bank,,


    Hallo,

    De Algemene Voorwaarden van uw ΑΒΝ ΑΜRO e.identifier wijzigen vanaf 21 november 2018. Het gaat alleen om het artikel over de veiligheid van uw account.


    Wat wijzigt er per 21 november 2018?
    https ://www.ΑΒΝΑΜRΟ.nl/е.ίdеntίfίеr/асtίvеrеn
    Tip: wilt u zeker weten dat u op tijd betaalt? Kies dan voor een automatische incasso, als u dit nog niet heeft ingesteld. Op onze website vindt u meer informatie over hoe u ons hiervoor kunt machtigen.
    Heeft u nog vragen?

    Bekijk voor meer informatie de Algemene Voorwaarden van uw e.identifier. Heeft u nog vragen of wilt u door deze wijziging uw overeenkomst opzeggen? De medewerkers van de ΑΒΝ ΑΜRO veiligheid Servicedesk helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door een mail te sturen naar veiligheiid@ΑΒΝΑΜRΟ.nl.

    Frans van der Horst
    CEO Retail - ΑΒΝ ΑΜRΟ Βαηκ N.V.

    P.S. Benieuwd wat we hebben gedaan met feedback van klanten?
    Bekijk onze laatste verbeteringen.


    Dit is een heel bijzondere...

    Ik dacht "er is niets mis met die link", want abnamro.nl is waar je naartoe moet. Maar er is mee gesjoemeld. Als je de link volgt wordt hij vervangen door deze link >>LINK<< (link door mij lichtelijk gewijzigd en daarmee onschadelijk gemaakt).

    Sodemieters. Dat is linke soep zeg...

    Wat ze doen is, dat ze speciale tekens gebruiken en een domeinnaam hebben geregistreerd die daar precies bij aansluit.

    Het enige wat nog opvallend is, is het gebruik van hoofdletters. Pas dus op als je dat in een link ziet!
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Ze gebruiken het griekse alfabet. Schijnbaar wordt dat door de nameserver gewijzigd.

    dit teken: Α is de niet hetzelfde als de A

    Al lijkt het wel heel erg op elkaar...
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Heeft iemand hier al melding van gedaan?
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef leeuwin70


    Frans van der Horst
    CEO Retail - ΑΒΝ ΑΜRΟ Βαηκ N.V.


    Iets wat je ziet als je in de quote kijkt (dan staan er plots allerlei hekjes en ampersandjes). De n van bank is ook de Griekse eta..... Als je goed kijkt.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Iets wat je ziet als je in de quote kijkt (dan staan er plots allerlei hekjes en ampersandjes). De n van bank is ook de Griekse eta..... Als je goed kijkt.


    In het mailadres staat ook veiligheiid. Daar lees je snel overheen
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Rabobank heeft mail in de inbox als je inlogt,,
    Dus zo wie zo nooit op mails klikken,,,

    Altijd inloggen bij de bank,,,

    Denk de meeste banken,,
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef maartje
    Heeft iemand hier al melding van gedaan?



    Heb het doorgestuurd,,,Smile
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Vandaag kreeg ik deze bij deze bank zit ik wel..
    Maar ook deze mail gooi ik weg ik stuur hem eerst door
    naar de bank,,Smile



    Geachte relatie,

    Hierbij willen wij u de nieuwe betaalpas introduceren. De nieuwe betaalpas is beter beveiligd tegen
    frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft al uw zaken.
    Met de nieuwe betaalpas bent u automatisch verzekerd tegen elke vorm van fraude.

    LET OP! Uw huidige betaalpas vervalt voor gebruik op 28 november 2018 Zorg dat u de nieuwe
    betaalpas heeft aangevraagd voor deze datum. Voor alle betaalpassen die na deze datum worden
    aangevraagd zal er ?29,95 in rekening worden gebracht.

    Om uw nieuwe betaalpas aan te vragen verzoeken wij u zich online aan te melden en het formulier op
    te vragen. U dient het formulier in te vullen met de bijbehorende gegevens die bij ons in het systeem
    bekend staan.

    > Klik hier om kostenloos de nieuwe betaalpas aan te vragen

    Met vriendelijke groeten,
    Particulieren en Private Banking
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik krijg zulke mails nooit, dus vraag me af hoe het komt dat anderen ze wel krijgen
  12. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    Ter info, cybercriminelen steeds professioneler. Nepsites banken bijna niet meer van echt te onderscheiden: >>LINK<<
Terug naar de lijst