Contract eindigt van rechtswege....

Contract eindigt van rechtswege.... 

Onderwerp van Monique15

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    Als een jaarcontract van rechtswege eindigt op 28 februari....heeft de werkgever dan ook een opzegplicht van 1 maand ? Dus in dit geval uiterlijk 31 januari.
  2. Geen opzegplicht, wel een aanzegplicht.
    Hier staat het duidelijk uitgelegd. >>LINK<<
  3. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15

    quote:
    Dit schreef Arjen
    Geen opzegplicht, wel een aanzegplicht.
    Hier staat het duidelijk uitgelegd. >>LINK<<


    Inderdaad wil ik de werkgever aansprakelijk stellen voor het overschrijden van de aanzegtermijn. Maar twijfel omdat er in staat 'eindigt van rechtswege'.
  4. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    Op mijn werk wordt dat inderdaad wel gezegd in de wandelgangen. Een maand van tevoren kenbaar maken.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Monique15
    Als een jaarcontract van rechtswege eindigt op 28 februari....heeft de werkgever dan ook een opzegplicht van 1 maand ? Dus in dit geval uiterlijk 31 januari.


    Smile
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik geef medewerkers meteen een ontslagbrief mee bij tekenen nieuw contract, kan ik nooit gepakt worden op de aanzegtermijn.
  7. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik geef medewerkers meteen een ontslagbrief mee bij tekenen nieuw contract, kan ik nooit gepakt worden op de aanzegtermijn.


    Heel verstandig, al weet ik niet of dit juridisch stand houdt, als zo'n werknemer hierover een zaak zou aanspannen.

    Het blijft natuurlijk belachelijk dat je als werkgever een tijdelijk contract afsluit met een exacte einddatum, en dat je dan alsnog extra zo'n aanzegging moet doen 1 maand voordat dat contract afloopt.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Arno


    Heel verstandig, al weet ik niet of dit juridisch stand houdt, als zo'n werknemer hierover een zaak zou aanspannen.

    Het blijft natuurlijk belachelijk dat je als werkgever een tijdelijk contract afsluit met een exacte einddatum, en dat je dan alsnog extra zo'n aanzegging moet doen 1 maand voordat dat contract afloopt.

    Ja is juridisch correct, helemaal uitgezocht.
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Er zijn werkgevers die het als clausule in het contract opnemen.
  10. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ja is juridisch correct, helemaal uitgezocht.


    Totdat er een slimmerd tussen zit die na het einde van de proeftijd thuis blijft vanwege de 'verstoorde verstandhouding'.
  11. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Totdat er een slimmerd tussen zit die na het einde van de proeftijd thuis blijft vanwege de 'verstoorde verstandhouding'.


    breng ze niet op idee?n
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Totdat er een slimmerd tussen zit die na het einde van de proeftijd thuis blijft vanwege de 'verstoorde verstandhouding'.

    Risico van ondernemen. Gelukkig heb ik tot nog toe enorm enthousiaste en gedreven meiden gevonden en is een verstoorde verhouding te voorkomen door helder en open te communiceren. De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt en zo.
Terug naar de lijst