Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    LIDL Klazienaveen
    Beste Esther,
    We hebben vorige week via e-mail contact met u opgenomen en we hebben nog steeds geen reactie ontvangen.

    We hebben nog steeds een smartphone, u bent geselecteerd om er gratis een te ontvangen.

    De reden voor dit geschenk is dat u onze nieuwsbrief al enkele weken leest.
    Haal je smartphone hier








    Goh hoeveel smartfoons en reisjes ik al heb laten lopen,,,Smile




    Smile



  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Pas op! Er gaan nieuwe nep-sms'jes van 'CJIB' rond


    Opgelicht?! krijgt de laatste tijd heel veel berichten van valse e-mails en sms'jes van het 'CJIB' (Centraal Justitieel Incassobureau). Steeds zijn ze anders. De laatste valse sms heeft een link die erg lijkt op een échte CJIB websiteadres.

    In de sms wordt beweerd dat je het CJIB nog 445 euro verschuldigd bent. Dit is de link die erbij staat om te betalen: wwwcjib.com. Als je snel leest lijkt er niets mis mee. Maar dan valt op, dat er een punt mist tussen 'www' en 'cjib' en de link eindigt op .com en niet, zoals logischer zou zijn op .nl.


    >>LINK<<
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Heb jij Netflix? Dan moet je even opletten. Er is een e-mail in omloop waarin wordt beweerd dat je betaling aan de streamingdienst is mislukt. Dit is een phishingmail. Klik niet op de link.

    Hoe weet je dat je e-mail nep is? Als Netflix niet op tijd wordt betaald stopt je abonnement automatisch. Je krijgt geen berichten over het 'verifiëren' van je betalingsgegevens. Dit is een goedkope truc van oplichters om aan je persoonsgegevens te komen.

    Heb je de valse e-mail ontvangen, verwijder deze dan. En nogmaals: klik niet op de link.


    >>LINK<<
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Er gaat een phishingmail rond die beweert dat er problemen zijn met jouw bestelling bij Bol.com.

    Bekijk een voorbeeld van de phishingmail onderaan dit bericht.

    De mail begint als volgt: 'We zijn blij u te informeren dat Bol.com een bestelling heeft, waarvan de ontvangersgegevens overeenkomen met die van u. Vanwege een technisch probleem eerder deze week, kunnen we nu pas met u contact opnemen.'

    Je krijgt zogenaamd een cadeaubon waarbij je alleen de administratie van 75 eurocent hoeft te betalen. Je hoeft dit alleen maar te bevestigen! Maar als je op de link in de e-mail klikt, kom je op een website waar je een klantenonderzoek moet invullen. Na zes simpele vragen over Bol.com moet je jouw gegevens invullen. Doe dit niet, je geeft jouw persoonlijke gegevens cadeau aan fraudeurs.

    Misleidende winacties

    In de e-mail kun je lezen dat deze fraudeurs al op de hoogte zijn van jouw voor- en achternaam. Dit komt waarschijnlijk doordat jij jouw gegevens al eens blootgegeven hebt. Wees altijd voorzichtig met e-mails over winacties. Lees waar je op kunt letten in dit artikel.

    >>LINK<<
  5. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    In de e-mail kun je lezen dat deze fraudeurs al op de hoogte zijn van jouw voor- en achternaam. Dit komt waarschijnlijk doordat jij jouw gegevens al eens blootgegeven hebt.

    Welja, geef de eindgebruiker maar ongezien de schuld. Smile Het zal natuurlijk echt helemaal niets te maken hebben met die 20881 datalekken van vorig jaar (en dat zijn dan alleen nog maar de datalekken die netjes gemeld zijn aan de Autoriteit Persoonsgegevens).

    Het is uiteraard verstandig om voorzichtig om te gaan met je gegevens, maar het is net als water in een lekke emmer gieten: ook al doe je het voorzichtig en zonder te morsen, toch worden je schoenen nat.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Op mijn werktelefoon krijg ik sinds een paar dagen veel sms'jes van ING met een tancode waarin ik op Mijn ING een betaling kan activeren.
    Ook word ik gebeld door een 000000-nummer, als ik opneem word ik verwezen naar Mijn ING waar ik moet inloggen met een speciale code.
    Klopt geen zak van natuurlijk.
    Het gekke is dat op mijn werkmobiel niet eens een ING-app zit.
  7. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Op mijn werktelefoon krijg ik sinds een paar dagen veel sms'jes van ING met een tancode waarin ik op Mijn ING een betaling kan activeren.
    Ook word ik gebeld door een 000000-nummer, als ik opneem word ik verwezen naar Mijn ING waar ik moet inloggen met een speciale code.
    Klopt geen zak van natuurlijk.
    Het gekke is dat op mijn werkmobiel niet eens een ING-app zit.




    doet er niet toe, je hebt een telefoonnummer en daar kunnen sms jes naar toe..

    Er zijn mensen die er intrappen..niet geschoten is altijd mis!

    net als spammail werkt met mailadressen.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    zo krijg ik elke keer een dringende mail dat ik iets moet activeren op "mijn ing" en ik zit helemaal niet bij de ING.

    ze schieten willekeurig in het rond en als er 1 op de 1000 is die erin trapt is het al kassa.
  9. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Valse mail wordt door gmail gefilterd direct via de prullenbak verwijdert. Ik zie ze daarom dus ook niet voorbij komen.

    Bijzonder dat jullie ze openen. Dat zou ik dus al nooit doen.
    Inmiddels weet je nu toch wel wat vals is en wat niet en hoe men te werk gaat??

    Nieuwe ontwikkelingen en trucjes zijn echter wel interessant.







  10. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Margo
    Valse mail wordt door gmail gefilterd direct via de prullenbak verwijdert. Ik zie ze daarom dus ook niet voorbij komen.

    Bijzonder dat jullie ze openen. Dat zou ik dus al nooit doen.

    Het kan mogelijk nog gekker: ik heb een archief met alle spam die ik de afgelopen 15 jaar heb ontvangen. Smile

    Ik heb mijn eigen mailserver en ook de mailservers op mijn werk vallen onder mijn beheer. Die oude spam gebruik ik om de spamfilters op de servers te finetunen. Mails waarvan niet "bewezen" kan worden dat het spam is, maar die er wel verdacht uitzien, worden gemarkeerd als "mogelijk spam" en komen gewoon in mijn inbox. Ik heb liever een paar spamberichten in mijn inbox dan dat ik de kans loop dat een belangrijke mail in mijn junk-map terechtkomt en daar over het hoofd wordt gezien. Het komt hier dus regelmatig voor dat ik een "foute" email open.

    Op zich is het (in ieder geval voor een IT-er) best interessant om te zien welke truuks worden gebruikt om spamfilters te omzeilen. En als je de mails over een langere tijd bekijkt, zie je ook bepaalde trends in onderwerpen en de professionaliteit waarmee de mails worden opgesteld.

    Wat nog wel op mijn bucketlist staat, is een goed telefoongesprek met een telefoonscammer. Tot nu toe hebben ze bij mij allemaal binnen een seconde of 30 opgehangen. Zo kun je natuurlijk geen band opbouwen. Smile
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    daar zijn ook leuke youtube filmpjes van......
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Kreeg net een mail van mij naar mij

    Bitcoin soft!Earn 600 euro every day

    Als je met je muis op het emailadres gaat staan wat naar je toe is gestuurd komt er dus een andere te voorschijn

    Zo geniepig,,Smile
Terug naar de lijst